Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψάχνοντας τους κινδύνους στο Διαδίκτυο

Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Αγρινίου διοργανώνει εκδήλωση αφιερωμένη στην ενημέρωση για τους κινδύνους του Διαδικτύου και την ασφαλή πλοήγηση στο Internet την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 7.00 μ.μ. στο Κτίριο της πρώην Τράπεζας Ελλάδος.


Εν όψει την Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (06/02/2018) η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε και ο παιδοψυχίατρος Χρήστος Τερνιώτης θα πραγματοποιήσουν με τη συμμετοχή του κοινού ένα παιχνίδι ρόλων για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το βιωματικό παιχνίδι στηρίζεται στους διαλόγους του νέου βιβλίου της συγγραφέως με τίτλο «Ψάχνοντας την ερμηνεία», που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη. 

Ο Χρήστος Τερνιώτης θα αναλύσει το ψυχολογικό προφίλ των παιδιών και των εφήβων με αυξημένο κίνδυνο έκθεσης στο Διαδίκτυο και η Αριάδνη Δάντε θα παραθέσει τους κινδύνους Διαδικτύου και θα συστήσει τρόπους πρόληψης των κινδύνων.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε παιδιά άνω των 9 ετών, εφήβους και ενήλικες και έχει στόχο να αφυπνίσει το κοινό, ώστε να αντιληφθεί ότι η περιήγηση στο Διαδίκτυο απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Την εκδήλωση προλογίζει η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Μαρία Παπαγεωργίου.


Συνοπτική παρουσίαση ομιλητών
Η Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) είναι Μηχανικός Πληροφορικής και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων (άριστα). Εργάζεται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ασχολείται με θέματα έρευνας, καινοτομίας και επιχειρηματικής δράσης στο πλαίσιο του Horizon 2020.
Είναι πιστοποιημένη Επιθεωρήτρια στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών από τον IRCA για το πρότυπο ISO 27001:2013 και έχει παρακολουθήσει το Βασικό και Προκεχωρημένο Διακλαδικό Σχολείο Κυβερνοάμυνας της Διεύθυνσης Κυβερνοάμυνας του ΓΕΕΘΑ.
Στο παρελθόν ασχολήθηκε με την Εσωτερική Επιθεώρηση των Συστημάτων Ασφάλειας Πληροφοριών στο Λόχο Κυβερνοάμυνας του Κέντρου Πληροφορικής του Ελληνικού Στρατού, ενώ κατά την περίοδο 2002-2014 απασχολήθηκε ως προγραμματίστρια σε γλώσσες προγραμματισμού C και Java. Έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια στην ειδικότητα των τεχνικών δικτύων σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και ως ωρομίσθια καθηγήτρια Πληροφορικής σε δημοτικά σχολεία.
Έχει εκπονήσει αρκετά εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την εισαγωγή των παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας στην Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών μέσα από τα παιχνίδια ρόλων και τα τελευταία τρία χρόνια έχει εκπαιδεύσει εθελοντικά περισσότερα από 5.000 παιδιά σε βασικές αρχές προγραμματισμού, υλοποιώντας δεκάδες κοινωνικές δράσεις και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες.
Τον Δεκέμβριο του 2013 τιμήθηκε με «Εύφημο μνεία» από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά για το διήγημα «Ο παππούς Χρήστος», στον 58ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παιδικού Βιβλίου, ενώ τα ποιήματά της «Καβούκι» και «Μοναξιά» διακρίθηκαν σε διαγωνισμούς και συμπεριλήφθηκαν στις ποιητικές συλλογές «Από καρδιάς» και «Συλλεκτική Ανθολογία 2016 του 4ου Διαγωνισμού Ελεύθερης Γραφής».
Λατρεύει τη συγγραφή των παραμυθιών, τα ταξίδια και τη μαγειρική.


Ο Χρήστος Τερνιώτης είναι Παιδοψυχίατρος. Ολοκλήρωσε την ειδικότητά του στο Ψυχιατρικό τμήμα παιδιών και εφήβων του Ιπποκρατείου Θεσσαλονίκης.
Έχει προϋπηρεσία στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης και στο Παίδων Πεντέλης. Έχει διατελέσει ιδιώτης παιδοψυχίατρος, ενώ στην παρούσα φάση εργάζεται σαν επιμελητής στο Νοσοκομείο Αγρινίου.
Έχει εκπαιδευτεί στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική και μετεκπαιδευτεί στη Συστημική Ψυχοθεραπεία Παιδιών και Εφήβων στο Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.
Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στην Ειδική Αγωγή από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Επιπλέον, έχει εξειδικευτεί στην αντιμετώπιση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας, στη Δικαστική – Ψυχιατροδικαστική Ψυχολογία, στη Διαχείριση Διαζυγίου και Χωρισμού Γονέων, στην Κλινική Ψυχοφαρμακολογία, στην Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεία, σε διαγνωστικά ψυχομετρικά εργαλεία και βιωματικά σεμινάρια.
Επίσης έχει εκπονήσει εργασίες για ελληνικά και διεθνή συνέδρια καθώς και διεθνή περιοδικά.

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Η θεία Μνήμη ετοιμάζει ένα πάρτι-έκπληξη για τη μικρή  της ανιψιά, την Τύχη. Αποφασίζει λοιπόν να παραγγείλει βιβλία για τους προσκεκλημένους της από τον κύριο Φωτεινό, μια τούρτα παγωτό από την κυρία Τζένη και χυμούς και μπαλόνια από το παντοπωλείο της κυρίας Λίας. Για να οργανώσει καλύτερα το πάρτι, χρησιμοποιεί μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων από τον ηλεκτρονικό της υπολογιστή και συνεννοείται (ή τουλάχιστον προσπαθεί να συνεννοηθεί) γραπτώς με τους τρεις ιδιοκτήτες των καταστημάτων.
Όμως, η θεία Μνήμη είναι αρκετά δημοφιλής συγγραφέας και αυτό την καθιστά στόχο στο Διαδίκτυο. Χωρίς να το γνωρίζει η ίδια, η επικοινωνία της με τους τρεις καταστηματάρχες δεν είναι ασφαλής και γι’ αυτό φταίει ο άτακτος Ενρίκε. Ο Ενρίκε, έχοντας αποκτήσει πρόσβαση στον υπολογιστή της θείας Μνήμης, δίνει άλλη τροπή στα σχέδια του πάρτι και η θεία βλέποντας τις αλλαγές ψάχνει… για την ερμηνεία!
  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...