Μια φορά κι έναν καιρό... ονειρεύτηκα την Τσιπούπολη.
Και την δημιούργησα, γιατί είδα τη χαρά των παιδιών όταν έπαιζαν μαζί μου το παιχνίδι της Πυθωνίας.
Παρουσίαση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Ο Απόστολος στην Πυθωνία»
Αθήνα, 6 Ιουνίου 2018
Σαμαρτζοπάνου Ευτυχία1
1 Μηχανικός Πληροφορικής -
Συγγραφέας (Ψευδώνυμο: Αριάδνη Δάντε)
Διεύθυνση Διαχείρισης Ευρωπαϊκών
και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων ΥΕΘΑ
e.samartzopanou [at] gmail.com
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Το εκπαιδευτικό
πρόγραμμα «Ο Απόστολος στην Πυθωνία» σχεδιάστηκε για να εξοικειώσει τα παιδιά
ηλικίας 4-10 ετών στους πέντε βασικούς τύπους μεταβλητών στον προγραμματισμό
Ηλεκτρονικών Υπολογιστών μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Το πρόγραμμα αγκαλιάζει
με αγάπη τη λογοτεχνία και τα μαθηματικά και η καινοτομία του βασίζεται στην
ανάμιξη απλών στοιχείων που γνωρίζει ένα παιδί για την κατανόηση βασικών
εννοιών Πληροφορικής, δίχως να απαιτείται ύπαρξη Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.
Σύμφωνα με το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η θεία Μνήμη παρουσιάζεται ως συγγραφέας. Κι όπως κάθε
συγγραφέας, γράφει τις πολύτιμες σκέψεις της στα χαρτιά της ή όπως αλλιώς τα
αποκαλεί: τα αντικείμενά της. Πάνω στα χαρτιά της έχει γράψει αριθμούς,
γράμματα, λέξεις και λογικές απαντήσεις.
Όμως η θεία Μνήμη
χάνει τα αντικείμενά της και ο ανιψιός της, ο Απόστολος αναλαμβάνει το ρόλο του
εξερευνητή ψάχνοντάς τα στη ζούγκλα της Πυθωνίας. Στο χέρι του κρατά πέντε
μαγικά κουβαδάκια που θα τον βοηθήσουν να βρει τα αντικείμενα της θείας του.
Στο δρόμο του συναντά ένα λιοντάρι, μια καμηλοπάρδαλη, μια μαϊμού, μια ζέβρα
και έναν πύθωνα. Ο Απόστολος εμπιστεύεται τα ζώα και αυτά τον βοηθούν να βρει
τους χαμένους θησαυρούς της θείας Μνήμης.
Η Παρουσίαση
απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και παρουσιάζει
τη Διδακτική της Πληροφορικής μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: Μαθαίνω Πληροφορική
δίχως Υπολογιστή, Πυθωνία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ο Απόστολος στην Πυθωνία" αποτελεί μια εθελοντική δράση που
ξεκίνησε το Μάρτιο του 2015 και ταξίδεψε
περισσότερους από 6000 μαθητές Παιδικών Σταθμών, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, εκατοντάδες γονείς και δεκάδες εκπαιδευτικούς σε βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από τη φανταστική ζούγκλα της
Πυθωνίας. Το πρόγραμμα έχει παρουσιαστεί σε ανοιχτούς
χώρους, αίθουσες πολλαπλών δραστηριοτήτων, καθώς και θέατρα, ενώ τον Νοέμβριο
2015 πραγματοποιήθηκε το πρώτο σχετικό βιωματικό σεμινάριο σε εκπαιδευτικούς Γ'
και Δ' Δημοτικού του Νομού Κορινθίας.
Την 1η Οκτώβρη 2016 πραγματοποιήθηκε αντίστοιχο βιωματικό σεμινάριο
σε εκπαιδευτικούς της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού
Αιτωλοακαρνανίας και παιδαγωγούς λοιπών ειδικοτήτων, με στόχο την ενίσχυση της
ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου και στις 8 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Μαθαίνοντας της Νέες Τεχνολογίες Παίζοντας με τα Παιδιά μας»
στο 7ο Πανελλαδικό Φεστιβάλ στην Καβάλα. Για την ακαδημαϊκή σχολική χρονιά 2016-17 υλοποιήθηκαν βιωματικές
δράσεις σε σχολεία του Δήμου Αθηναίων είτε στα πλαίσια του Προγράμματος «Ανοικτά Σχολεία»), είτε λόγω των φιλικών δεσμών με οικογένειες των παιδιών που φοιτούν σε
αυτά.
Μέσα σε μια τριετία ο Απόστολος κατάφερε να ταξιδέψει στην Αιτωλοακαρνανία, την Αττική, την Αχαΐα, την Ευρυτανία, την Καβάλα, την Καλαμάτα, την
Κοζάνη, την Κορινθία, την Κρήτη, τη Λάρισα, τον Πειραιά και τη Σύρο.
ΔΟΜΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα στηρίζεται στη βιωματική μάθημα μέσα από το παιχνίδι
ρόλων (learning by doing, Dewey) και
την παρατήρηση εικόνων. Με την ενεργή συμμετοχή στο παιχνίδι, το βίωμα γίνεται
γνώση, αφού μέσα από την παρατήρηση επέρχεται ο αναστοχασμός και στη συνέχεια η
γνωστική επεξεργασία, αξιολόγηση και γενίκευση μέχρι τον ενεργό πειραματισμό (Kolb, 1984).
Κατά την έναρξη
του προγράμματος, οι συμμετέχοντες γνωρίζουν τη θεία Μνήμη, το
αντικείμενο εργασίας της, τον τρόπο σκέψης της και βλέπουν παραδείγματα με τις
πέντε κατηγορίες των στοιχείων που η ίδια η θεία αποκαλεί θησαυρούς (γράμματα,
λέξεις, λογικές απαντήσεις, ακέραιους και πραγματικούς αριθμούς).
Έπειτα, οι
παρευρισκόμενοι παρατηρούν τη συγγραφέα Αριάδνη Δάντε να σκορπίζει τα
γραπτά της θείας Μνήμης (ως ανεμοστρόβιλος) στην αίθουσα, η οποία
αποτελεί και τη φανταστική ζούγκλα της Πυθωνίας. Με τον τρόπο αυτό,
όλοι οι
εκπαιδευόμενοι γίνονται πρωταγωνιστές του παιχνιδιού αναζήτησης των χαμένων θησαυρών
της θείας Μνήμης, αφού όλοι θα λάβουν από ένα "θησαυρό" ύστερα από το
πέρασμα του φανταστικού ανεμοστρόβιλου. Η διανομή των θησαυρών διεγείρει
τη φαντασία των εκπαιδευομένων και την ενεργή συμμετοχή τους.
Μαζί με
το μοίρασμα των θησαυρών, η συγγραφέας μοιράζει τυχαία τους ρόλους του
παιχνιδιού, για να μπορέσουν να δραματοποιηθούν οι έξι μικρές ιστορίες του εκπαιδευτικού προγράμματος. Ο
διαμοιρασμός των ρόλων στο Εργαστήριο είναι τυχαίος. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί
θα ενημερωθούν ότι όταν πραγματοποιήσουν τη δράση με τους μαθητές τους, θα είναι
προτιμότερο να επιλέξουν τους ρόλους ανάλογα με την
ηλικία των παιδιών. Συνήθως, οι ρόλοι του Απόστολου, της θείας Μνήμης και της
καμηλοπάρδαλης αποδίδονται στα μεγαλύτερα παιδιά που μπορούν να
διαβάζουν με μεγαλύτερη άνεση (πλην της καμηλοπάρδαλης, η οποία επιλέγεται με
κριτήριο το ύψος και όχι την ευχέρεια ανάγνωσης), ενώ οι υπόλοιποι ρόλοι μπορούν
να υποδυθούν ακόμη και από παιδάκια προσχολικής ηλικίας.
Στην περίπτωση
που οι εκπαιδευτικοί είναι Νηπιαγωγοί, τότε ο ρόλος του Απόστολου πρέπει
να υποδυθεί από τον ίδιο τον Νηπιαγωγό, ο οποίος θα πρέπει και να υπαγορεύει στα
παιδιά τους στίχους των δικών τους ρόλων.
Βασικό κλειδί
του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων με τη συγγραφέα
και κατά αντιστοιχία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του, αφού καθ' όλη τη
διάρκεια του προγράμματος απευθύνονται ερωτήσεις προκειμένου τα
παιδιά να αντιληφθούν το σκοπό του παιχνιδιού, να βοηθήσουν όλοι για να
ταιριάξουν τα χαμένα αντικείμενα στα σωστά κουβαδάκια και να κρατηθεί αμείωτο
το ενδιαφέρον τους για την κατάκτηση του ομαδικού στόχου. Οι επαναλαμβανόμενες
ερωτήσεις βοηθούν ιδιαίτερα και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Η χρήση λωρίδων
χαρτιού σε καθορισμένα μεγέθη, καθώς και η χρωματική αντιστοίχιση των
αντικειμένων στα χρώματα των κουβάδων, βοηθούν τα παιδιά στην οπτική διάκριση
των αντικειμένων.
Ανάλογα με το
χώρο στον οποίο θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος,
διαφοροποιείται και ο απαιτούμενος εξοπλισμός. Για την παρουσίαση του
προγράμματος αρκεί μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, ηχητική κάλυψη με
ήχους ζούγκλας και άφθονη φαντασία.
Εφόσον
διατίθεται προβολέας, τα παιδιά αισθάνονται ότι βρίσκονται μέσα στη
ζούγκλα, μιας και ο προβολέας αναπαριστά αντίστοιχες
εικόνες. Εάν δεν διατίθεται προβολέας, η συγγραφέας αναλαμβάνει
την επεξήγηση των θησαυρών, αλλά και το ταξίδεμα στη ζούγκλα μέσα από
αντίστοιχες κάρτες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Μέσα από το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Απόστολος στην Πυθωνία» τα παιδιά
μαθαίνουν τους πέντε βασικούς τύπους δεδομένων στον Προγραμματισμό Η/Υ
χρησιμοποιώντας τους χάρτινους θησαυρούς της θείας Μνήμης και τα πέντε της κουβαδάκια.
Όλα τα
παιδιά συμμετέχουν σε ένα ευχάριστο παιχνίδι χαμένων θησαυρών έχοντας στη
διάθεσή τους το δικό τους θησαυρό και χρησιμοποιούν τη λογική τους για να εναποθέσουν
το θησαυρό τους στον κατάλληλο κουβά. Τα παιδιά ταυτίζουν τους χαμένους
θησαυρούς της θείας Μνήμης με μια χωρητικότητα. Η χωρητικότητα κάθε
θησαυρού παραπέμπει στο χώρο που απαιτεί ο αντίστοιχος τύπος δεδομένου στη μνήμη
του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή όταν χρησιμοποιείται σε ένα πρόγραμμα.
Η χρήση
των ζώων και η προσπάθεια συλλογής των χαμένων θησαυρών από τον Απόστολο και τα
ζώα ευαισθητοποιούν τα παιδιά ως προς την ομαδικότητα και την συνεργασία για
την επίτευξη ενός στόχου.
Οι
πέντε βασικοί τύποι δεδομένων αφορούν τους Χαρακτήρες (Char), τις
συμβολοσειρές (String), τους
ακέραιους αριθμούς (integer), τους πραγματικούς αριθμούς (float) και
τις λογικές απαντήσεις (Boolean). Σε κάθε κομμάτι θησαυρού αναγράφεται ένας χαρακτήρας,
μια συμβολοσειρά, ένας ακέραιος αριθμός, ένας πραγματικός αριθμός ή μια λογική
απάντηση και αποθηκεύεται σε ένα χρωματιστό κουβαδάκι που το κρατάει ένα ζωάκι.
Με την
προκαθορισμένη σειρά παρουσίασης των πέντε βασικών τύπων δεδομένων τα παιδιά
αντιλαμβάνονται αρχικά τους απλούς τύπους δεδομένων (χαρακτήρες και
συμβολοσειρές), καταλαβαίνουν τη συσχέτιση τους και οδηγούνται στη χρήση
διαφορετικού μεγέθους ανά δεδομένο. Στη συνέχεια προσεγγίζουν ομαλά τους
ακέραιους με τους πραγματικούς αριθμούς και τις λογικές απαντήσεις.
Ο τύπος
δεδομένων Χαρακτήρας αναφέρεται σε ένα κεφαλαίο ή πεζό γράμμα. Λόγω της ύπαρξης
ενός και μόνο γράμματος δεν απαιτείται η δέσμευση μεγάλης χωρητικότητας και οι
χαρακτήρες αποθηκεύονται σε ένα μικρό κουβαδάκι. Ο δεύτερος τύπος δεδομένων που
παρουσιάζεται στα παιδιά είναι η συμβολοσειρά (String), η
οποία περιλαμβάνει μια σειρά από σύμβολα που μπορούν να δημιουργούν λέξεις ή
προτάσεις κι ενδεχομένως να ενσωματώνουν αριθμητικά σύμβολα. Με την παρατήρηση
της ακολουθίας πολλών γραμμάτων και συμβόλων, τα παιδιά αντιλαμβάνονται την
ανάγκη χρήσης πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας για την αποθήκευση του δεδομένου,
άρα και την επιλογή του μεγάλου κουβά.
Ο
επόμενος τύπος δεδομένων που προσεγγίζουν τα παιδιά είναι οι ακέραιοι αριθμοί (integers). Χρησιμοποιώντας τους ακέραιους αριθμούς της πρώτης
δεκάδας (1-9) τα παιδιά κατανοούν ότι και οι ακέραιοι αριθμοί απαιτούν μικρή
χωρητικότητα (παραπέμποντας στην περίπτωση χρήσης του ενός χαρακτήρα), οπότε
επιλέγουν το μικρό κουβαδάκι. Στη συνέχεια, τα παιδιά αναγνωρίζουν τη σχέση των
κλασμάτων με τους πραγματικούς αριθμούς, μιας και το αποτέλεσμα μιας διαίρεσης
οδηγεί συνήθως σε πραγματικό αποτέλεσμα (float). Τα
παιδιά παρατηρούν οπτικά τους πραγματικούς αριθμούς οι οποίοι αποτελούνται από
ακέραιο και δεκαδικό μέρος και οδηγούνται στη χρήση διπλάσιας χωρητικότητας για
την αποθήκευσή τους και τη χρήση του μεσαίου κουβά.
Η
τελευταία πληροφορία που προσεγγίζουν τα παιδιά είναι ο τύπος δεδομένων των λογικών
απαντήσεων (boolean), οι οποίες αφορούν μια
σύντομη απάντηση που παίρνει πάντα τις τιμές «Ναι» ή «Όχι». Τα παιδιά
αντιλαμβάνονται ότι η λογική απάντηση αποτελεί μια συνοπτική πληροφορία και την
εντάσσουν στο μικρό κουβαδάκι.
ΗΛΙKIΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
(4-10 ετών). Εφόσον τα παιδιά μάθουν να ξεχωρίζουν τους θησαυρούς της θείας
Μνήμης, θα μπορούν μετέπειτα να γνωρίσουν τους αντίστοιχους τύπους στη γλώσσα
προγραμματισμού και να αντιληφθούν το θέμα της δέσμευσης μνήμης. Ωστόσο, σε
αυτή την ηλικία δεν χρειάζεται η επαφή με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή για την
κατανόηση των βασικών εννοιών Πληροφορικής, αλλά η συμμετοχή στο παιχνίδι.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Για την
καλύτερη διοργάνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος απαιτείται ένας προβολέας
και ηχητική κάλυψη. Για την συμμετοχή στο εκπαιδευτικό
πρόγραμμα δεν απαιτούνται συγκεκριμένες δεξιότητες από πλευράς των συμμετεχόντων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Απόστολος στην Πυθωνία» ξεκίνησε
εθελοντικά τον Μάρτιο του 2015 και παρουσιάστηκε κυρίως σε μαθητές προσχολικής
και πρωτοσχολικής ηλικίας, καθώς και σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Ο ακόλουθος πίνακας περιλαμβάνει τις παρουσιάσεις του
εκπαιδευτικού προγράμματος ανά τόπο διεξαγωγής και ομάδα συμμετεχόντων. Η
απαρίθμηση των παρουσιάσεων αναδεικνύει τη συμβολή του θεατρικού παιχνιδιού στη
Διδακτική της Πληροφορικής, ανεξαρτήτως χώρου παρουσίασης και ηλικίας των
συμμετεχόντων.
Παρουσιάσεις Εκπαιδευτικών Δράσεων με Αντικείμενο Εργασίας το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Απόστολος στην Πυθωνία», ανά Ημερομηνία, Τόπο και Κατηγορία συμμετεχόντων
Ημερομηνία
|
Τόπος
Διεξαγωγής
|
Συμμετέχοντες
|
21/04/2018
|
Δημιουργικό
Παιχνιδοβιβλιοπωλείο «Το Φουρφούρι»[1],
Αγρίνιο
|
Εργαστήρι γονέων-παιδιών προσχολικής
ηλικίας
|
20/04/2018
|
16ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
20/04/2018
|
3ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
29/04/2017
|
2ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου
|
Εργαστήρι γονέων-παιδιών
|
08/04/2017
|
Φωλιά Δημιουργίας
|
Εργαστήρι γονέων-παιδιών
|
07/04/2017
|
2ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης
|
Μαθητές Α', Β΄, Γ' Δημοτικού
|
31/03/2017
|
23o Νηπιαγωγείο Αγρινίου
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
18/03/2017
|
132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών - ΑΝΟΙΧΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
11/03/2017
|
56οΔημοτικό Σχολείο Αθηνών – ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
18/02/2017
|
76ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών - ΑΝΟΙΧΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
11/02/2017
|
13ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών – ΑΝΟΙΧΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
28/01/2017
|
54ο – 55ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
– ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
13/01/2017
|
3ο Νηπιαγωγείο Ναυπάκτου
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
10/12/2016
|
29ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών – ΑΝΟΙΧΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
25/11/2016
|
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning, Πάτρα
|
Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
|
19/11/2016
|
135ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών – ΑΝΟΙΧΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
15/11/2016
|
13ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης
|
Μαθητές Γ’ Δημοτικού
|
12/11/2016
|
106ο Δημοτικό & 9ο Ειδικό Σχολείο Αθηνών – ΑΝΟΙΧΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
|
16/10/2016
|
Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας 4-10 ετών
|
08/10/2016
|
Αμφιθέατρο - 7ο
Πανελλαδικό Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής, Καβάλα
|
Εκπαιδευτικοί, γονείς και
παιδιά ηλικίας 4-10 ετών
|
01/10/2016
|
Κινηματογράφος ΆΝΕΣΙΣ -Σεμινάρια
για την ενίσχυση της ΕΛΕΠΑΠ (Παράρτημα
Αγρινίου)
|
Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικούς Παιδαγωγούς
|
13/06/2016
|
Θέατρο Δημ. Σχολείου
"Εκπαιδευτική Αναγέννηση
|
Μαθητές Α', Β', Γ', Δ΄
Δημοτικού
|
27/05/2016
|
Σκηνή Άλσους Βαρβαρέσου - 39ο
Φεστιβάλ Βιβλίου Πεύκης
|
Γονείς
και παιδιά
|
27/05/2016
|
3ο Δημοτικό
Σχολείο Πεύκης
|
Μαθητές Α', Β' Δημοτικού
|
12/05/2016
|
Δημοτικό Σχολείο Δοκιμίου Αιτωλ/νίας
|
Μαθητές όλων των τάξεων
|
11/05/2016
|
9ο Δημοτικό Σχολείου Αγρινίου
|
Μαθητές Β', Γ' Δημοτικού
|
08/05/2016
|
Γιορτή
της Μητέρας στο Μάννα Σύρου
|
Γονείς
και παιδιά
|
25/02/2016
|
5ο Δημοτικό Σχολείο
Βριλησσίων
|
Μαθητές Β' Δημοτικού
|
25/02/2016
|
4ο Νηπιαγωγείο Βριλησσίων
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
07/02/2016
|
35ο Νηπιαγωγείο και 35ο
Δημοτικό Σχολείο Πειραιά
|
Γονείς και παιδιά πρωτοσχολικής και προσχολικής
ηλικίας
|
30/01/2016
|
Βιβλιοπωλείο ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ
|
Γονείς και παιδιά
|
23/12/2015
|
Βίλα Στέλλα - Δήμος Νέου
Ηρακλείου Αττικής
|
Γονείς και παιδιά
|
13/12/2015
|
Κινηματοθέατρο ΑΘΗΝΑ - 110
Πτέρυγα Μάχης
|
Γονείς και παιδιά
|
12/12/2015
|
Θέατρο ΟΥΗΛ - Λάρισα
|
Γονείς και παιδιά
|
04/12/2015
|
Δημοτική Βιβλιοθήκη Αυλώνα
|
Γονείς και παιδιά
|
27/11/2015
|
Δημοτικά Σχολεία Νομού
Κορινθίας - Βιωματικό σεμινάριο
|
Εκπαιδευτικοί Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού του Νομού Κορινθίας,
παιδιά Α', Β'
|
14/11/2015
|
Κέντρο Λογοθεραπείας «Ψυχή
και Λόγος» - Καλαμάτα
|
Παιδιά προσχολικής ηλικίας
και πρωτοσχολικής ηλικίας
|
06/11/2015
|
10ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
10/10/2015
|
Κέντρο Δημιουργικής
Απασχόλησης «Φαντασία», Αγρίνιο
|
Εκπαιδευτικούς, γονείς και
παιδιά ηλικίας 4-10 ετών
|
09/10/2015
|
1ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
13/08/2015
|
Πλατεία χωριού - Φιλοπρόοδος
Σύλλογος Δομνίστας Ευρυτανίας
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας
4-10 ετών
|
27/06/2015
|
Εκδόσεις «Η Προφήτισσα»,
Ρέθυμνο
|
Γονείς και παιδιά ηλικίας
4-10 ετών
|
03/04/2015
|
4ο Δημ. Σχολείο Κηφισιάς
|
Μαθητές Α', Β', Γ' Δημοτικού
|
10/03/2015
|
2ο Δημ. Σχολείο Αγίου
Κωνσταντίνου
|
Μαθητές Α', Β' Δημοτικού
|
09/03/2015
|
8ο Δημ. Σχολείο Αγρινίου
|
Μαθητές Α' Δημοτικού
|
09/03/2015
|
10 Δημ. Σχολείο Αγρινίου (όλο
το Δημοτικό)
|
Μαθητές όλων των τάξεων
|
09/03/2015
|
11ο Δημ. Σχολείο Αγρινίου
|
Μαθητές Γ' Δημοτικού
|
02-04/03/2015
|
Δημοτικοί παιδικοί Σταθμοί
Δήμου Βριλησσίων
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
04/03/2015
|
Β' Βρεφονηπιακός Στρατιωτικός
Σταθμός Αθηνών
|
Μαθητές προσχολικής ηλικίας
|
ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ
ΥΛΙΚΟ
Το εκπαιδευτικό βιβλίο "Ψάχνοντας στην
Πυθωνία" (Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, ISBN: 978-618-82037-0-9) αποτελεί το συνοδευτικό
υλικό του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ο Απόστολος στην Πυθωνία» και χρησιμοποιείται ως ένα πολύπλευρο εργαλείο εκπαίδευσης για γονείς,
νηπιαγωγούς, δασκάλους, πληροφορικούς, θεατρολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, αλλά
και λογοθεραπευτές. Στο βιβλίο περιλαμβάνονται ερωτήσεις κατανόησης κειμένου,
απλές μαθηματικές ασκήσεις, εικονογραφημένες ασκήσεις και μια χειροτεχνία.
ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Dewey, Emily Hoxie, (2012):
Learning by doing: John Dewey, https://prezi.com/lpwe20c8vbfm/learning-by-doing-john-dewey/
Mike Pegg, Positive
Philosophies, D is for John
Dewey: His Approach To Education, http://www.thepositiveencourager.global/john-deweys-approach-to-doing-positive-work/
Kolb, D.A. (1984): Experiential learning: experience as the source
of learning and development Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου