Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα μοτίβα της Φιόνας στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση

Κάθε φορά που μπαίνω σε τάξη για να παρουσιάσω κάτι καινούριο εκπέμπω ενέργεια.Έτσι αισθάνομαι... Και πριν διαβώ την πόρτα και κατά τη διάρκεια της δράσης μου, αλλά ακόμη κι όταν φτάσω στο σπίτι και καθίσω στην καρέκλα του γραφείου μου για να ασχοληθώ με το επόμενο σχέδιο μου... 
Έτσι ακριβώς αισθάνομαι τώρα! 
Μόλις επέστρεψα από το σχολείο της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης και προσπαθώ να συνέλθω από όλα αυτά τα όμορφα συναισθήματα που πήρα, γιατί πριν από λίγο κατάφερα και μοιράστηκα με τους μαθητές του ΣΤ1 το εκπαιδευτικό μου πρόγραμμα "Τα μοτίβα της Φιόνας". 
Τι ωραίο πράγμα η μάθηση μέσα από το παιχνίδι. Πραγματικά ωραίο! Και είναι απίστευτα όμορφο να σε καλοδέχεται μια δασκάλα και να σου παραδίδει με αγάπη τα μυαλά των μαθητών της για να μοιραστείς μαζί τους τις μεγάλες σου αγάπες: τον έμμετρο λόγο, τη Γεωμετρία, την Αλγοριθμική και τον Προγραμματισμό Η/Υ.
Σήμερα το πρωί δοκίμασα το ολοκαίνουριο εκπαιδευτικό μου πρόγραμμα, που ανακατεύει αρκετές πληροφορίες με στόχο τη μύηση των παιδιών ηλικίας 11-12 ετών στον προγραμματισμό σε γλώσσα Python.
Βοηθός μου σε αυτό το δημιουργικό ταξίδι ήταν η Φιόνα, η αθλήτρια ποδηλασίας που μπαίνει τυχαία στον αγρό του διάσημου ζωγράφου Θανασάκη και μαγεύεται από τα υπέροχα μοτίβα του λεπτουργού.
Αφού εξήγησε η γλυκιά κυρία Τζένη Νινιού, δασκάλα του τμήματος τον σκοπό της επίσκέψεώς μου, μοιράσαμε σε όλα τα παιδιά από μια λευκή κόλλα χαρτί Α4 για να την παρατηρήσουν. Στη συνέχεια, άφησα σε ένα θρανίο το έμμετρο κείμενο της ιστορίας μου και τα παιδιά ανέλαβαν δράση. Ξεκίνησαν να διαβάζουν την ιστορία και να αναλαμβάνουν τους ρόλους του αφηγητή της ιστορίας, καθώς και των τριών πρωταγωνιστών μου: της Φιόνας, του σύννεφου και του δημιουργού Θανασάκη, ενώ ο προβολέας παρουσίαζε τους στίχους της ιστορίας για να μπορέσουμε να παρατηρήσουμε οπτικά την ομοιοκαταληξία, καθώς και τις άγνωστες λέξεις των στίχων. 
Προς το τέλος της ιστορίας μοίρασα στα παιδιά το τετρασέλιδο αναμνηστικό φυλλάδιο εργασίας για να παρατηρήσουμε τα γραφόμενά του και να θυμούνται αργότερα τα παιδιά τα όσα ζήσαμε. 
Στη συνέχεια παίξαμε με μαθηματικές έννοιες, αξιοποιήσαμε τις διαιρέσεις για να μάθουμε να παράγουμε γεωμετρικά σχήματα και βάλαμε σε σειρά κάποιες κινήσεις, ώστε να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε καλύτερα την αλγοριθμική και εν τέλει να μεταβούμε στο προγραμματιστικό περιβάλλον της Python (Python idle έκδοση 3.7.1, Πηγή: https://www.python.org/downloads/). 
Έπειτα, αναλύσαμε τα απαιτούμενα εργαλεία και εστιάσαμε πολύ την προσοχή μας στην κατανόηση των ορίων μιας σελίδας ή αλλιώς ενός καμβά ή της οθόνης εργασίας μας. Αφού ολοκληρώσαμε την επαφή μας με το αλγοριθμικό κομμάτι, περάσαμε στη σχεδίαση των μοτίβων.
Τα παιδιά παρατήρησαν τα αποτελέσματα εκτέλεσης μικρών τμημάτων κώδικα και στη συνέχεια αναλύσαμε τις γραμμές εντολών των προγραμμάτων Python, πραγματοποιώντας έτσι μια πρώτη γνωριμία. 
Η σημερινή μου παρουσίαση είχε σκοπό την εισαγωγή των παιδιών της έκτης τάξης του Δημοτικού στο προγραμματιστικό περιβάλλον Python. Αυτό που εξήγησα στα παιδιά είναι ότι ο υπολογιστής δεν έχει κάποια μαγική δύναμη να πραγματοποιεί τα πάντα. Αυτό που διαθέτει ο υπολογιστής είναι ταχύτητα για να πραγματοποιεί γρήγορες μαθηματικές και λογικές πράξεις. Αυτός όμως που πραγματικά δημιουργεί δεν είναι ο υπολογιστής, αλλά ο χρήστης του. 
Μια φορά κι έναν καιρό, όταν ήμουνα πολύ μικρή, έκανα μαθήματα ζωγραφικής. Ποτέ μου δεν κατάφερα να κάνω μια ευθεία γραμμή. Ποτέ μου δεν κατάφερα να δημιουργήσω ένα έργο που θα το θαύμαζα. Όμως ποτέ δε σταμάτησα να ζωγραφίζω και να βρίσκω τη χαρά στη διαδικασία και σε αυτό συνέβαλε η δασκάλα μου, που ΠΟΤΕ δεν κακολόγησε τα έργα μου και με παρότρυνε να συνεχίζω. 
Πλέον, ζωγραφίζω τα δικά μου μοτίβα με απλές γραμμές κώδικα και πραγματικά, αισθάνομαι ότι δημιουργώ έργα τέχνης, νιώθοντας ότι με δικαιώνει η επιστήμη που υπηρετώ εδώ και πάρα πολλά χρόνια. 
"Τα μοτίβα της Φιόνας" είναι αφιερωμένα στους αγαπημένους μου ζωγράφους, στους γεωμέτρες, στους πληροφορικούς, στους δασκάλους και εν τέλει σε όλους του δημιουργούς. 
Ευχαριστώ από καρδιάς την κυρία Τζένη που με έβαλε στην τάξη της σήμερα και ελπίζω να είμαστε γερές για να εκπληρώνω την υπόσχεση που της έδωσα: να επισκέπτομαι την τάξη της κάθε χρόνο στην αργία των Ενόπλων Δυνάμεων.
Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες, χρόνια πολλά στις Ένοπλες Δυνάμεις και ευχές για υγεία σε όλους τους φίλους που αγαπάμε να δημιουργούμε με κάθε τρόπο σε κάθε ευκαιρία για τα παιδιά μας.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι