Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η κυρία της οθόνης στην Παλιά Λαχαναγορά Αγρινίου

Μπορεί το νέο μου μακροπρόθεσμο πλάνο να έχει τίτλο «Με μια κάρτα οδηγό τα βιβλία αγαπώ», αλλά ο αποψινός τίτλος του άρθρου μου έχει διαφορετική ονομασία. Κι αυτό συνέβη επειδή έχει μείνει στο μυαλό μου η προχθεσινή γλυκιά ατάκα της Ελένης Μάντζιου, εκπαιδευτικού και υπεύθυνης της δανειστικής βιβλιοθήκης του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου, που καθώς με σύστηνε το Σάββατο 6 Απριλίου στα πρωτάκια του σχολείου στην παλιά λαχαναγορά Αγρινίου, με αποκάλεσε ως την «κυρία της οθόνης» 
Παρέα με την μικρή μου φιλαναγνώστρια
Όμως, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Εδώ και καιρό βρίσκομαι σε επικοινωνία με την κυρία Ελένη, προκειμένου να πραγματοποιήσω στο σχολείο μια δράση φιλαναγνωσιας και να οργανώσουμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου. Μετά από μια σειρά μεταμεσονύχτιων τηλεφωνημάτων πρότεινα στην Ελένη την εκτέλεση μιας τηλεδιάσκεψης, προκειμένου να καθοδηγήσω τους μαθητές των δύο τμημάτων της Α’ τάξης του σχολείου στο μαγικό κόσμο των βιβλίων. Το ραντεβού δόθηκε για την Τρίτη 2 Απριλίου, γενέθλια μέρα του παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν με σκοπό να βουτήξω μέσα από την οθόνη του tablet μου κατευθείαν στη βιβλιοθήκη του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου και να περάσω μαζί με τα παιδιά ένα αξέχαστο πρωινό.
Θοδωρής Τσιλίκας, Ελένη Μάντζιου, Αριάδνη Δάντε
Με την πολύτιμη συνδρομή της τεχνολογίας, την υποστήριξη της Διευθύντριας του Σχολείου, κυρίας Κωνσταντίνας Τασιούλη, αλλά και την υπομονή της Ελένης, στις 2 Απριλίου πραγματοποίησα δύο συνεδρίες με τα δύο τμήματα της Α’ Δημοτικού κι έτσι πήρα από το χέρι τα σαράντα πρωτάκια του σχολείου και βουτήξαμε μαζί στους ωκεανούς της παιδικής λογοτεχνίας. Μάλιστα, στη μία από τις δύο συναντήσεις βρέθηκε κοντά στα παιδιά και ο υπεύθυνος σχολικών δράσεων του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, κύριος Θοδωρής Τσιλίκας.
Με μια κάρτα οδηγό τα βιβλία αγαπώ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Με μια κάρτα οδηγό τα βιβλία αγαπώ» είναι αφιερωμένο στη μελέτη του αντικειμένου του «βιβλίου» και στην αγάπη που γεννιέται ανάμεσα στο βιβλίο, στον αναγνώστη και στη βιβλιοθήκη που φιλοξενείται ένα βιβλίο. Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα μαθαίνουμε για ακόμη μια φορά Πληροφορική δίχως Υπολογιστή έχοντας δεδομένα τα βιβλία και τη βιβλιοθήκη και ζητούμενα την αγάπη και τον σεβασμό των παιδιών για αυτά τα δύο.
Τροφή για σκέψεις...
Στην τηλεσυνάντηση της Τρίτης 2 Απριλίου τα παιδιά με έβλεπαν μέσα από μια οθόνη. Κατάφερα να τους αναλύσω τα δομικά στοιχεία ενός βιβλίου, προσπαθώντας να τα μυήσω από νωρίς στη φιλαναγνωσια, αλλά και στην οργάνωση των βάσεων δεδομένων. Η γενέθλια μέρα του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ημέρα γιορτής για το παιδικό βιβλίο αποτέλεσε για μένα την κατάλληλη στιγμή για την έναρξη του προγράμματος. Τα πρωτάκια του 17ου Δημοτικού Σχολείου έμαθαν κοντά μου τους κανόνες δανεισμού της βιβλιοθήκης, τις συσχετίσεις και τα χαρακτηριστικά ενός βιβλίου, αλλά και το πως μπορούμε να πάρουμε μια συνέντευξη από έναν συγγραφέα, κάνοντας παράλληλα μικρές ασκήσεις δημιουργικής γραφής.

Η Αριάδνη Δάντε με τους μαθητές του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου στην οθόνη του tablet
Καθ’ όλη τη διάρκεια της συνομιλίας μου με τα παιδιά τα χέρια μου και το σώμα μου ήταν η Ελένη Μαντζιου, που εκτέλεσε άψογα όλα όσα είχαμε συζητήσει, για να μπορέσω να καθοδηγήσω τα παιδιά στον αγαπημένο μου βιβλιοκοσμο. Κι επειδή εγώ ήμουν απλά μια μαριονέτα μέσα από την οθόνη, καθορίσαμε ένα νέο ραντεβού με τα παιδιά, μόνο που αυτή τη φορά θα με έβλεπαν από κοντά και θα μπορούσαν να με αγγίξουν.
Βίκυ Μίχου, Αριάδνη Δάντε, Χριστίνα Μπαλάσκα, Μαρία Μαχαλιώτη
Το ραντεβού μας ορίστηκε για το μεσημέρι του Σαββάτου 6 Απριλίου, στην παλιά λαχαναγορά Αγρινίου και έτσι και έγινε. Η κυρία της οθόνης βρέθηκε ολοζώντανη μπροστά στα πρωτάκια που επισκέφτηκαν την παλιά λαχαναγορά Αγρινίου για να συμμετάσχουν στη δράση «Ζωντάνεψε το παραμύθι», που οργάνωσαν οι δασκάλες του Εικαστικού Εργαστηρίου του Δήμου Αγρινίου, κυρίες Μαρία Μαχαλιώτη και Βίκυ Μίχου, στο πλαίσιο των δράσεων του 2ου Φεστιβάλ Παιδικής και Νεανικής Λογοτεχνίας που πραγματοποιήθηκε στο Αγρίνιο. 
Στη συνέχεια, οι κυρίες του εικαστικού εργαστηρίου μου εμπιστεύτηκαν την αφήγηση του βιβλίου «Ένα λαίμαργο ουράνιο τόξο» της καταπληκτικής Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη και στη συνέχεια τα παιδιά εικονογράφησαν το βιβλίο της Γιολάντας δημιουργώντας το δικό τους λογοτεχνικό έργο τέχνης.
Διαβάζοντας το βιβλίο 'Ενα λαίμαργο ουράνιο τόξο της Γιολάντας Τσορώνη
 Κι ενώ τα παιδάκια εικονογραφούσαν το έργο τους, στην παρέα μας ήρθαν και οι σπουδάστριες του τμήματος Βρεφονηπιοκόμων του Ι.Ε.Κ. Αγρινίου. Τα κορίτσια δέχθηκαν να πάρουν μέρος σε ένα πείραμα της στιγμής που αφορούσε στη μελέτη των βιβλίων και στη συνέχεια ακολούθησε ανάλυση του προγράμματος «Με μια κάρτα οδηγό τα βιβλία αγαπώ», καθώς και η γνωριμία τους με τους ήρωες των βιβλίων μου.
Αριάδνη Δάντε

Με μια κάρτα οδηγό, στη γωνιά της γνώσης σταματώ... 
(Εικόνα από το βιβλίο Ψάχνοντας στην παραλία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι