Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημιουργώντας ιστορίες στο StoryLogicNet.eu

Εδώ στην Τσιπούπολη αγαπάμε τόσο πολύ τα παιδιά, την Πληροφορική και τη Λογοτεχνία και στη δύσκολη εποχή που διανύουμε, στενοχωριόμαστε αρκετά που δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε παρουσιάσεις, ούτε να εκπονήσουμε τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα διά ζώσης και να σας μεταδώσουμε την αγάπη μας για την εκπαίδευση. Στην προσπάθεια να παραμείνουμε το ίδιο δημιουργικοί, ψάχνοντας για αξιόλογες δράσεις βρεθήκαμε σε μια εξαιρετική συγκυρία που αναδεικνύει την ομορφιά της ψηφιακής αφήγησης, της συνεργατικής γραφής και του πολυγραμματισμού.

Έτσι, είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς για τη συμμετοχή μας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα StoryLogicNet.eu, μέσω της εκπαίδευσης της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε στην εργαλειοθήκη του έργου. Μάλιστα, για τη εκτέλεση της πιλοτικής άσκησης του έργου δημιουργήσαμε το εικονικό μας σχολείο με όνομα Chipoupolis. Το σχολείο μας, εκτός από την Αριάδνη Δάντε έχει δύο ακόμη δασκάλες, μία από την ιδιωτική και μία από τη δημόσια εκπαίδευση. Οι δύο δασκάλες έχουν προηγούμενη επαφή με τους μαθητές τους, μιας και τους διδάσκουν στο σχολείο, ενώ η τάξη της Αριάδνης είναι μια ψηφιακή τάξη, με άγνωστους μεταξύ τους μαθητές από διάφορες περιοχές της Αττικής και της Αιτωλοακαρνανίας.

Προς το παρόν, η ψηφιακή τάξη της Αριάδνης περιλαμβάνει 12 μαθητές. Οι περισσότεροι μαθητές ηλικίας 8-12 ετών είναι άγνωστοι μεταξύ τους. Οι μαθητές θα γνωριστούν το επόμενο Σαββατοκύριακο και θα μυηθούν στα μυστικά της καλής ιστορίας. Στη συνέχεια, θα μετέχουν σε 4 εργαστήρια δημιουργικής γραφής και συνάμα καλλιέργειας των ψηφιακών δεξιοτήτων τους και του πολυγραμματισμού. Εκεί, θα εκπαιδευτούν στην εργαλειοθήκη του ευρωπαϊκού έργου #StoryLogicNet κι έπειτα, θα συνεργαστούν για να γράψουν μια ιστορία. Στο τέλος της προσπάθειας θα αξιολογήσουν το νέο εργαλείο ενδυναμώνοντας την έρευνα στο συγκεκριμένο πεδίο.

Κατά την εκπαίδευσή τους, οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες των 4 ατόμων. Κάθε ομάδα θα αξιοποιήσει τα στοιχεία της εργαλειοθήκης του ευρωπαϊκού έργου www.StoryLogicNet.eu και ακολουθώντας τρεις πράξεις θα οδηγηθεί στη γραφή μιας ιστορίας.

Στην εικόνα φαίνεται η καρτέλα επεξεργασίας της ιστορίας. Κάθε ιστορία χωρίζεται σε τρεις πράξεις και κάθε πράξη εμπλέκει έναν συγγραφέα και έναν εικονογράφο. Π.χ., αν κάποιος μαθητής έχει τον ρόλο του εικονογράφου στην πρώτη πράξη μπορεί να πάρει τον ρόλο του συγγραφέα στην επόμενη ή στη μεθεπόμενη. Το αποτέλεσμα κάθε πράξης το επικυρώνει ο εκπαιδευτικός και στο τέλος της τρίτης πράξης η ιστορία κρίνεται και από ένα μέλος της ομάδας.

Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη εργαλειοθήκη αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για τους εκπαιδευτικούς ακόμη και σε περιόδους non-καραντίνας!

Σημειώνουμε ότι το Ψηφιακό Σχολείο Chipoupolis συμμετέχει στο έργο εθελοντικά. Για το λόγο αυτό οφείλουμε ιδιαίτερες ευχαριστίες τόσο στις δασκάλες, όσο και στους γονείς και στους μικρούς μας δημιουργούς!
Τις πιο θερμές μας ευχαριστίες, τις οφείλουμε στον Καθηγητή του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας-Καινοτομίας-Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κ. Θαρρενό Μπράτιτση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές