Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια ιστοριοσυνταγή και για μένα!

Κάθε φορά που δέχομαι πρόσκληση από έναν ή μία εκπαιδευτικό για να επισκεφτώ τους μαθητές ενός σχολείου, από τη χαρά μου σκαρφίζομαι ένα σωρό καινούρια πράγματα. 

Η έμπνευση φυσικά κρύβεται στην ηλικία των παιδιών που θα γνωρίσω, αλλά και στη συζήτηση που θα πραγματοποιήσω με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Κι αν ο εκπαιδευτικός έχει τα χαρακτηριστικά της δημιουργικής μου συμφοιτήτριας, Στέλλας Δαναβασίλη από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, τότε μπορώ να δημιουργήσω πολύ όμορφες καταστάσεις.

Η εβδομάδα μου ξεκίνησε φανταστικά μιας και με τη βοήθεια της τεχνολογίας είχα την ευκαιρία να γνωριστώ με τα μαθητούδια της συμφοιτήτριάς μου από το μεταπτυχιακό της Δημιουργικής Γραφής και να μάθουμε πως συστήνεται ένας συγγραφέας, να μαντέψουμε τους ήρωες γνωστών παραμυθιών με τον χάρτη ενσυναίσθησης και τις σκηνές από το εξαιρετικό υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet.eu και να γνωρίσουμε τον δημιουργικό μάγειρα Ευτύχη και το "μαύρο δάσος". 

  
"Το μαύρο δάσος" είναι μια ιστορία παλιά, που δημιουργήθηκε με βάση τη συνταγή που μου έδωσε ένας πολύ γνωστός σεφ για το γλυκό black forest. Με αφορμή τη διαδικτυακή επίσκεψη στην τάξη της Στέλλας, προχώρησα την ιστοριοσυνταγή μου ένα βήμα πιο πέρα: στην εικονογράφησή της και στη σύνθεση ενός ηλεκτρονικού βιβλίου (ebook).


Ο ήρωας της ιστορίας μου είναι ο μάγειρας Ευτύχης, που πραγματικά κάνει ευτυχισμένο τον κόσμο με τις δημιουργίες του. Στην ιστοριοσυνταγή, ο μάγειρας πρέπει να βάλει όλη του την τέχνη και να φτιάξει τα πιο νόστιμα γλυκίσματα. Έτσι, αποφασίζει να πάει στο γειτονικό μαύρο δάσος και να πάρει από εκεί μερικά από τα υλικά που του χρειάζονται.
Στο τέλος της αφήγησης διατέθηκαν στους μαθητές οι κάρτες του εντοπισμού των υλικών και των βημάτων εκτέλεσης της συνταγής. Για να δούμε, θα καταφέρουν οι μικροί μαθητές να  εντοπίσουν τα υλικά και τα βήματα της συνταγής στην ιστορία;

Προσωπικά, αγαπώ ιδιαίτερα τις συνταγές. Με τα μάτια της Μηχανικού Πληροφορικής βλέπω στα υλικά μιας συνταγής τα απαραίτητα δεδομένα για την επίλυση του προβλήματος, που είναι η δημιουργία ενός γλυκού και τον αλγόριθμο στα βήματα εκτέλεσής της.
Πολλές φορές μάλιστα μπαίνω στον πειρασμό να ζωγραφίζω διαγράμματα ροής ή να γράφω ψευδοκώδικα με τους μαθητές μου, αλλά αυτό το κάνω στο μάθημα της Αλγοριθμικής και όχι στη Δημιουργική Γραφή. Ωστόσο, το μαγικό στην Εκπαίδευση είναι ότι όλα τα γνωστικά αντικείμενα μπορούν να ερμηνευτούν με πολλές οπτικές κι αυτό προσφέρει μια τεράστια ευελιξία σε κάθε εκπαιδευτικό για να εργαστεί στην τάξη του.

Προς το παρόν περιμένω την ιστοριοσυνταγή που θα κάνουν οι μαθητές της Στέλλας για μένα! 

Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, www.chipoupolis.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη