Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια ιστοριοσυνταγή και για μένα!

Κάθε φορά που δέχομαι πρόσκληση από έναν ή μία εκπαιδευτικό για να επισκεφτώ τους μαθητές ενός σχολείου, από τη χαρά μου σκαρφίζομαι ένα σωρό καινούρια πράγματα. 

Η έμπνευση φυσικά κρύβεται στην ηλικία των παιδιών που θα γνωρίσω, αλλά και στη συζήτηση που θα πραγματοποιήσω με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Κι αν ο εκπαιδευτικός έχει τα χαρακτηριστικά της δημιουργικής μου συμφοιτήτριας, Στέλλας Δαναβασίλη από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, τότε μπορώ να δημιουργήσω πολύ όμορφες καταστάσεις.

Η εβδομάδα μου ξεκίνησε φανταστικά μιας και με τη βοήθεια της τεχνολογίας είχα την ευκαιρία να γνωριστώ με τα μαθητούδια της συμφοιτήτριάς μου από το μεταπτυχιακό της Δημιουργικής Γραφής και να μάθουμε πως συστήνεται ένας συγγραφέας, να μαντέψουμε τους ήρωες γνωστών παραμυθιών με τον χάρτη ενσυναίσθησης και τις σκηνές από το εξαιρετικό υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet.eu και να γνωρίσουμε τον δημιουργικό μάγειρα Ευτύχη και το "μαύρο δάσος". 

  
"Το μαύρο δάσος" είναι μια ιστορία παλιά, που δημιουργήθηκε με βάση τη συνταγή που μου έδωσε ένας πολύ γνωστός σεφ για το γλυκό black forest. Με αφορμή τη διαδικτυακή επίσκεψη στην τάξη της Στέλλας, προχώρησα την ιστοριοσυνταγή μου ένα βήμα πιο πέρα: στην εικονογράφησή της και στη σύνθεση ενός ηλεκτρονικού βιβλίου (ebook).


Ο ήρωας της ιστορίας μου είναι ο μάγειρας Ευτύχης, που πραγματικά κάνει ευτυχισμένο τον κόσμο με τις δημιουργίες του. Στην ιστοριοσυνταγή, ο μάγειρας πρέπει να βάλει όλη του την τέχνη και να φτιάξει τα πιο νόστιμα γλυκίσματα. Έτσι, αποφασίζει να πάει στο γειτονικό μαύρο δάσος και να πάρει από εκεί μερικά από τα υλικά που του χρειάζονται.
Στο τέλος της αφήγησης διατέθηκαν στους μαθητές οι κάρτες του εντοπισμού των υλικών και των βημάτων εκτέλεσης της συνταγής. Για να δούμε, θα καταφέρουν οι μικροί μαθητές να  εντοπίσουν τα υλικά και τα βήματα της συνταγής στην ιστορία;

Προσωπικά, αγαπώ ιδιαίτερα τις συνταγές. Με τα μάτια της Μηχανικού Πληροφορικής βλέπω στα υλικά μιας συνταγής τα απαραίτητα δεδομένα για την επίλυση του προβλήματος, που είναι η δημιουργία ενός γλυκού και τον αλγόριθμο στα βήματα εκτέλεσής της.
Πολλές φορές μάλιστα μπαίνω στον πειρασμό να ζωγραφίζω διαγράμματα ροής ή να γράφω ψευδοκώδικα με τους μαθητές μου, αλλά αυτό το κάνω στο μάθημα της Αλγοριθμικής και όχι στη Δημιουργική Γραφή. Ωστόσο, το μαγικό στην Εκπαίδευση είναι ότι όλα τα γνωστικά αντικείμενα μπορούν να ερμηνευτούν με πολλές οπτικές κι αυτό προσφέρει μια τεράστια ευελιξία σε κάθε εκπαιδευτικό για να εργαστεί στην τάξη του.

Προς το παρόν περιμένω την ιστοριοσυνταγή που θα κάνουν οι μαθητές της Στέλλας για μένα! 

Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, www.chipoupolis.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι