Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με την Αριάδνη Δάντε

Βρισκόμαστε στα τέλη του Μάρτη, σε μια περίοδο έντονης προετοιμασίας για τις διαδικτυακές επισκέψεις της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε σε τάξεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου.

Φέτος, οι επισκέψεις της Αριάδνης είναι περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά, μιας και θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά. Έτσι, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, η συγγραφέας θα καταφέρει να εκμηδενίσει την απόσταση και να βρεθεί κοντά σε εκατοντάδες μαθητές για να ανταλλάξει απόψεις με τους μαθητές, να απαντήσει σε ερωτήσεις, αλλά και να τους μυήσει στα μυστικά της δημιουργικής γραφής μεταδίδοντας παράλληλα την αγάπη της για την Επιστήμη της Πληροφορικής. Εκ μέρους των Εκδόσεων Τσιπούπολη, ευχαριστούμε θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς για την ανοιχτή αγκαλιά τους στο έργο της συγγραφέως και την από κοινού προσπάθεια με τη συγγραφέα για να μεταλαμπαδεύσουν στους μαθητές την αξία της παιδικής λογοτεχνίας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται και στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, κυρία Μαρία Παπαγεωργίου, για την πρόσκληση στη συγγραφέα να συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Παιδικής και Νεανικής Λογοτεχνίας που πραγματοποιείται από τον Δήμο Αγρινίου σε συνεργασία με την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση του Νομού Αιτωλοακαρνανίας από τη Δευτέρα 29 Μαρτίου έως την Παρασκευή 2 Απριλίου 2021.

       

Η αρχή των επισκέψεων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 26 Μαρτίου στο 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου, στο τμήμα της κυρίας Αντωνίας Στελιανού, όπου τα παιδιά γνώρισαν την "Άνοιξη" - Αριάδνη που ζωντάνεψε στις οθόνες τους το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους.

Τη Δευτέρα, η συγγραφέας θα επισκεφθεί το 17ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και το τμήμα της Α' τάξης Δημοτικού της κυρίας Ελένης Μάντζιου για να συζητήσουν για τους ήρωες της Πυθωνίας και τους βασικούς τύπους δεδομένων στον προγραμματισμό μέσα από το παιχνίδι. 


Την Τρίτη, η συγγραφέας θα επισκεφθεί τα τμήματα της ΣΤ' τάξης Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Εκπαιδευτική Αναγέννηση, όπου παρέα με την κυρία Τζένη Νινιού και την κυρία Μαριαρένα Κασιδάκη θα συζητήσουν για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των παιδικών ιστοριών, που συν-συνέγραψαν οι μαθητές των δύο τμημάτων για τους ήρωες του 1821. Με τη βοήθεια της συγγραφέως οι μαθητές θα καθοδηγηθούν στο επόμενο στάδιο του οράματος των εκπαιδευτικών και της συγγραφέως για να μετατρέψουν τις ιστορίες τους σε ψηφιακές αφηγήσεις.

Στη συνέχεια, η συγγραφέας θα ξεσηκώσει το 16ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Αρχικά, θα επισκεφθεί το τμήμα ένταξης της κυρίας Άντζελας Νιάουστα, στο οποίο συμμετέχουν μαθητές όλων των τάξεων και θα παίξουν με το εκπαιδευτικό βιβλίο "Δέκα ήρωες στην τάξη" και το "Ψάχνοντας την ερμηνεία". Έπειτα, η Αριάδνη θα τρυπώσει στο Β1 και στο Β2 του κυρίου Γεωργίου Μηλιώνη και της κυρίας Γιαννούλας Τριανταφύλλου για να ψάξει κι εκεί για τα κρυμμένα χαρτάκια της θείας Μνήμης και τους ήρωες της Πυθωνίας.  

Την Τετάρτη, η συγγραφέας θα επισκεφθεί το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και το τμήμα της Ε' τάξης Δημοτικού της κυρίας Κωνσταντίνας Κασσάρα για να συνδημιουργήσουν ήρωες και νέες ιστορίες. 

    
Την Πέμπτη, η Αριάδνη θα μετακινηθεί στον βορρά, στη βασίλισσα Φλώρινα στην τάξη της αγαπημένης της συμμαθήτριας, κυρίας Μαρίας Περιβολάρη, στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας, για να γνωρίσει τους μαθητές της Ε' Δημοτικού και να μαντέψουν ήρωες και παραμύθια. Στη συνέχεια, η συγγραφέας θα βουτήξει στα Διλινάτα της όμορφης Κεφαλλονιάς για να γνωρίσει τα νηπιαγωγάκια της κυρίας Μαρίνας Τσιτσικάου και να τους αφηγηθεί τον Γίγαντα του Δάσους.
Έπειτα, θα μεταφερθεί στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, στο Δ1 και Δ2 της κυρίας Φωτεινής και του κυρίου Νίκου Κατσαντά για να τους θέσει αινίγματα και να ασκηθούν στην κατασκευή ηρώων. 


Τέλος, την Παρασκευή 2 Απριλίου, η Αριάδνη θα βολτάρει στην τάξη της γλυκύτατης συμμαθήτριάς της, κυρίας Αγγέλας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης για να συνδημιουργήσουν ήρωες με τους μαθητές της Δ' Δημοτικού. Στη συνέχεια, η σκυτάλη θα δοθεί στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και στο ΣΤ1 της κυρίας Βλαχομήτρου. Εκεί, οι μαθητές θα γνωρίσουν τη θεία Μνήμη, τον Ζήση Συμπολίτη, αλλά και τον γίγαντα του δάσους. Στον επίλογο των επισκέψεων κρύβεται το 16ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και τα εκτάκια του κυρίου Μπάδα, που με τη βοήθεια της συγγραφέως θα μπουν στη διαδικασία να δημιουργήσουν περιπέτειες.

Προτεινόμενα βιβλία για τους μαθητές / εκπαιδευτικούς:
1. Ψάχνοντας στην Πυθωνία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3lZrBAV
2. Ψάχνοντας στην παραλία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3u1hLl4 
3. Ψάχνοντας την ερμηνεία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3ruTiTm
4. Ο γίγαντας του δάσους, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/31oNZKv

Μπορείτε να προμηθευτείτε τα εκπαιδευτικά βιβλία της συγγραφέως από το βιβλιοπωλείο PLANUS του κ. Δημήτρη Χριστοδουλόπουλου (Παπαστράτου 10, Αγρίνιο, τηλ. 2641 0 28017) ή το ηλεκτρονικό μας κατάστημα στον σύνδεσμο: https://chipoupolis.com/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη