Την περασμένη Τετάρτη βρέθηκα στο 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας για να γνωρίσω στα νήπια της κυρίας Ζωής τους ήρωες του χριστουγεννιάτικου παραμυθιού μου με τίτλο "Η Ανάσσα του Πάγου". Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τους κουκλοήρωες, αλλά και το παραμύθι κι επειδή ήταν πραγματικά αξιαγάπητα αγγελούδια, σκέφτηκα να παρατείνω λίγο ακόμη την επίσκεψή μου παρουσιάζοντάς τους μια κατασκευή.
Ο σύνδεσμος με τα στοιχεία του παραμυθιού της Ανάσσας του Πάγου (Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη) βρίσκεται στη διεύθυνση: https://bit.ly/32fkkHl. Με την αγορά του βιβλίου προσφέρεται 10% επί των πωλήσεων στον Οργανισμό "Το Χαμόγελο του Παιδιού".
Έτσι, μοίρασα σε κάθε παιδάκι ένα από τα υλικά που υπήρχαν στο σεντούκι και στο καλάθι μου και κατασκευάσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους.
Αλγόριθμος Εργασίας
1. Επιλογή ήρωα
Το πρώτο μας βήμα ήταν να φτιάξουμε τον ήρωα του παιχνιδιού μας. Τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους 5 ζωάκια και μέσα από ψηφοφορία επιλέχτηκε το λιοντάρι.
2. Επιλογή σκηνικού
Το δεύτερο βήμα ήταν η δημιουργία της τετράγωνης επιφάνειας στην οποία θα κινούνταν ο ήρωας. Με τυχαία σειρά καλούσα κοντά μου ένα ένα τα παιδάκια κι εκείνα μου έδιναν κομμάτια από το υλικό που είχαν στη διάθεσή τους. Ο αριθμός των κομματιών ήταν και αυτός τυχαίος, αλλά κάθε φορά μετρούσαμε όλοι δυνατά τα κομμάτια του υλικού για να τα απαριθμήσουμε. Τα παιδιά συνέβαλαν ουσιαστικά στην κατασκευή ενός λαβυρίνθου με πολλές διαδρομές. Στο κέντρο του δέσποζε ένα τρίγωνο με τρία ασημένια ολοστρόγγυλα φεγγάρια.
3. Πλοκή παιχνιδιού
Στο τρίτο βήμα, επεξηγήθηκαν οι κανόνες του παιχνιδιού. Το παιχνίδι παίζεται σε γύρους.
Νικητής γύρου
α. Κάθε γύρος χρειάζεται 2 παίκτες: το λιοντάρι και τον μετρητή. Ως λιοντάρι χαρακτηρίστηκε ο παίκτης που κρατάει στο χέρι του το λιοντάρι και κινείται στην επιφάνεια, ενώ ως μετρητής, ο παίκτης που απαριθμεί τις κινήσεις που χρειάζεται το λιοντάρι για να φτάσει στον στόχο του.
β. Το λιοντάρι μας έπρεπε να ξεκινήσει από την είσοδο του λαβυρίνθου και να φτάσει στο τρίγωνο με τα φεγγάρια (στόχος). Μπορούσε να επιλέξει οποιαδήποτε από τις διαδρομές που υπήρχαν (διαδρομή με αστέρια, τάρανδους, δέντρα, κ.τ.λ.).
γ. Κάθε κίνηση του λιονταριού γίνεται σε τρία βήματα. Ο μετρητής έκλεινε τα δύο του χεράκια σε μπουνίτσες και στο τέλος των τριών βημάτων άνοιγε ένα δαχτυλάκι για να απαριθμήσει την κίνηση του λιονταριού.
δ. Σε κάθε κίνησή του, το λιοντάρι τραγουδούσε μετρώντας τα βήματά του δυνατά:
1,2,3 είμαι το λιοντάρι,
περπατώ να φτάσω στο τρίγωνο φεγγάρι...
ε. Το λιοντάρι κέρδιζε μόνο εάν το τελευταίο του τρίτο βήμα τον οδηγούσε μέσα στο τρίγωνο των φεγγαριών. Τότε, ο μετρητής έδειχνε τα χεράκια του και το λιοντάρι μάθαινε τις κινήσεις του λιονταριού.
4. Καθορισμός τελικού νικητή
Μετά το πρώτο ζευγάρι παικτών, σειρά είχε το επόμενο, που ακολουθούσε την πλοκή του γύρου. Σε περίπτωση που δεν μπορούν να δημιουργηθούν ακέραια ζευγάρια, ο παιδαγωγός συμμετέχει ως παίκτης στο τελευταίο ζευγάρι..
Στο τέλος, κερδίζει το ζευγάρι που έχει φτάσει στο τρίγωνο των φεγγαριών έχοντας κάνει τις λιγότερες κινήσεις.
© Αριάδνη Δάντε – Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου
Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό ανήκει στην κυρία Βαμβάκη.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου