Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το σεντούκι του παππού ταξίδεψε στη Ροδεσία και γνώρισε μυστικά για τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους

Το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου τα μέλη της ομάδας «Το σεντούκι του παππού» συναντήθηκαν για ακόμη μια φορά στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας στο Αγγελόκαστρο, ταξίδεψαν την εκπαιδευτικό Ντίνα Κασσάρα στη Ροδεσία και με τη βοήθεια της Τεχνολογίας έμαθαν πολλά μυστικά για τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους.

«Κούμπου - κούμπου της μητέρας μου παιδί,

σκαρφαλώνουμε στο λόχο.

Πρέπει να' μαστε γεροί κι όλο ν' ανεβαίνουμε

 

Αν δεν κάνεις τον αγώνα

κι αν δεν σκαρφαλώνεις πάντα,

δε θα φτάσεις ποτέ πάνω

 

‘Η μπορεί ίσως να φτάσεις,

μα δεν ξέρω τα παιδιά σου

αν ποτέ εκεί θα φτάσουν,

όπως έφτασες και συ ».

 


Με αυτούς τους στίχους ο Αντρέας, ο αφηγητής του ποιήματος «Ανηφόρα», που έρχεται από τη Ροδεσία και βρίσκεται στη θέση 879 του Β’ Τόμου της Παγκόσμιας Ποίησης του Περικλή Καίσαρη παρότρυνε τους παρευρισκόμενους της 14ης συνάντησης του ερευνητικού προγράμματος «Το σεντούκι του παππού» το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024 στο Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας να ξεκινήσουν το ταξίδι τους στην Αφρικανική ήπειρο. Καλεσμένη της ομάδας ήταν η εκπαιδευτικός Ντίνα Κασσάρα.

Μετά την αφήγηση του ποιήματος, ο Σωτήρης πήρε τον ρόλο του παρουσιαστή και αφού καλωσόρισε την καλεσμένη πραγματοποίησε μαζί της την παραδοσιακή συνέντευξη.

Έπειτα, η Ευαγγελία εξερεύνησε το Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις λέξεις-κλειδιά «Ροδεσία, ανηφόρα». Η ομάδα γνώρισε την ιστορία της αλλοτινής Ροδεσίας και σημερινής Ζιμπάμπουε, περιηγήθηκε στις ομορφιές της αφρικανικής χώρας, έμαθε για τις αποικίες των Εγγλέζων, το κόστος μετάβασης στη χώρα, αλλά και τα υπάρχοντα αεροδρόμια, παρατήρησε τις εικόνες παλιών γραμματοσήμων, αντιλήφθηκε τη θέση της χώρας στον Παγκόσμιο χάρτη, περπάτησε στους δρόμους της, πρόσεξε την αρχιτεκτονική των κτιρίων, αλλά και την άγρια όψη της φύσης και των καταρρακτών της.

 


  

Καθ’ όλη τη διάρκεια, τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας λαμβάνοντας ως δεδομένα το ποίημα, το ύφος και το στυλ της καλεσμένης, αλλά και τις πληροφορίες του Διαδικτύου ζωγράφιζαν σκηνές για την ιστορία που θα καλούνταν να πλάσει η καλεσμένη. Στη συνέχεια, τα μέλη της ομάδας παρουσίασαν στην καλεσμένη τις ζωγραφιές τους σχολιάζοντας τους ήρωες και τον σκοπό του έργου της.

Η κυρία Ντίνα, αφού παρατήρησε όλα τα στοιχεία, κλήθηκε να γίνει η ηρωίδα του ποιήματος «Ανηφόρα» και να μοιραστεί μαζί με την ομάδα τη δική της ιστορία. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την πλοκή της υπόθεσης και μαγεύτηκαν από την αφήγηση της παιδαγωγού. Η κυρία Κασσάρα αναφέρθηκε στα δικαιώματα των παιδιών για μάθηση και ελευθερία, τόνισε την ανάγκη της προσπάθειας και της δικαίωσης του αγώνα των ανθρώπων ενάντια στην αδικία.

   

Τη βιντεοσκόπηση της συνάντησης ανέλαβε ο υπεύθυνος του Μουσείου, κύριος Θεόδωρος Τσιλίκας.

Ακολούθησαν προβολές παλαιότερων βιντεοσκοπημένων ιστοριών των μελών της ομάδας και η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε παρουσίασε στα παιδιά ένα εργαλείο για την επεξεργασία βίντεο. Η συγγραφέας μοιράστηκε με τα παιδιά αρκετά μυστικά για τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους και στη συνέχεια, εκείνα καθοδήγησαν τη συγγραφέα στο μοντάζ μιας βιντεοσκοπημένης ιστορίας. Η ομάδα πρόσθεσε υπότιτλους, μουσική και διάφορες εικόνες και στοιχεία. Στο τέλος, όλα τα παιδιά άνοιξαν το σεντούκι του παππού, παρέλαβαν το νέο τους ποίημα και πήραν οδηγίες για τη δημιουργία μιας νέας ψηφιακής αφήγησης.

  

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές