Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στον απόηχο του πρώτου Φουρφουρένιου εργαστηρίου Πυθωνίας

«Οι χαρακτήρες και το λιοντάρι»


«Μες στη ζούγκλα βασιλιάς και των ζώων άρχοντας, διοικώ και βάζω τάξη σ’ όποιον πάει να με πειράξει», λέει το λιοντάρι μας και με το βασιλικό του λόγο μας υποδέχεται στο πρώτο Εργαστήρι της Πυθωνίας. Ωστόσο, μόνο άγρια δεν είναι η ζούγκλα της Πυθωνίας, μιας και το κυρίαρχο συστατικό της είναι η αρμονική συνεργασία μικρών μαθητών ηλικίας 4-10 ετών με στόχο την εισαγωγή τους σε βασικές έννοιες προγραμματισμού Η/Υ μέσα από το παιχνίδι. 

Μέσα στο Εργαστήρι Πυθωνίας τα παιδιά παίζουν και μαθαίνουν τους βασικούς τύπους δεδομένων στον προγραμματισμό, δίχως να απαιτείται να καθίσουν μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή. Για την ακρίβεια, υπάρχει ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, μόνο και μόνο για να προβάλει τις εικόνες από τα εκπαιδευτικά βιβλία «Ψάχνοντας στην Πυθωνία» και «Ψάχνοντας στην παραλία» που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Τσιπούπολη και πάνω στα οποία δομήθηκε το συγκεκριμένο εργαστήρι.

Έτσι λοιπόν, το πρωί του Σαββάτου ξεκινήσαμε το πρώτο Εργαστήρι Πυθωνίας στο Αγρινιώτικο Δημιουργικό Παιχνιδοπωλείο «Το Φουρφούρι». Με άξονα το παιδί και όπλο τη φαντασία, χρησιμοποιούμε στίχους, κάρτες, μολύβια και πανέμορφες εικόνες για να μάθουμε τη σωστή διάκριση των βασικών τύπων δεδομένων μέσα από το παιχνίδι ρόλων.


Το πρώτο μας εργαστήρι ήταν αφιερωμένο στο βασιλιά των ζώων και τον τύπο δεδομένων «Char». Το λιοντάρι είναι το πρώτο ζώο που συναντά μπροστά του ο μικρός Απόστολος καθώς πέφτει στη ζούγκλα της Πυθωνίας. Μετά από τη σύντομη κουβεντούλα των δύο πρωταγωνιστών, προσεγγίζουμε με τα παιδιά τους χαρακτήρες (κεφαλαίους - πεζούς) και μέσα από μια σειρά ασκήσεων αντιλαμβανόμαστε και την χωρητικότητα που απαιτεί η αποθήκευση ενός πεζού ή ενός κεφαλαίου γράμματος στη μνήμη του υπολογιστή κατά τον προγραμματισμό.


Το Εργαστήρι Πυθωνίας περιλαμβάνει εννέα μαθήματα. Για τη συμμετοχή στο Εργαστήρι Πυθωνίας είναι απαραίτητη η αγορά των εκπαιδευτικών βιβλίων «Ψάχνοντας στην Πυθωνία» και «Ψάχνοντας στην παραλία». Τα έξι πρώτα μαθήματα εξοικειώνουν πλήρως τους μαθητές με τους πέντε τύπους δεδομένων, ενώ στα επόμενα τρία μαθήματα οι μαθητές εισάγονται στην αντικειμενοστρέφεια και τις δομές δεδομένων. 

Κατά την έναρξη του εργαστηρίου οι μαθητές λαμβάνουν την τσάντα της Πυθωνίας δια χειρός Νατάσας Μαθιανάκη. Η τσάντα περιλαμβάνει το φυλλάδιο εργασίας του πρώτου εργαστηρίου, καθώς και τις κάρτες με τους ήρωες της Πυθωνίας και τις κάρτες των χαρακτήρων. Σε κάθε εργαστήρι, οι μαθητές θα παραλαμβάνουν ένα σετ καρτών για το κάθε αντικείμενο εργασίας και ένα αντίστοιχο φυλλάδιο εργασίας. Στο τέλος των πέντε πρώτων εργαστηρίων τα παιδιά θα έχουν συγκεντρώσει όλες τις κάρτες του παιχνιδιού «Τα αντικείμενα κρατώ» που έχει σχεδιαστεί για το συγκεκριμένο εργαστήρι.


Στόχος των ασκήσεων των Εργαστηρίου είναι η βαθιά κατανόηση των εννοιών, ώστε να δομηθούν σωστές βάσεις για τη μετέπειτα πορεία στο μονοπάτι του προγραμματισμού. Κατανοώντας τους βασικούς τύπους μπορούμε να αναπτύξουμε τη σκέψη μας και να συνθέσουμε οποιοδήποτε αντικείμενο. Πέρα από τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους, το εργαστήρι είναι κατάλληλο για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.


Ολοκληρώνοντας το άρθρο, θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στο www.agrinioreport.com για το φωτογραφικό υλικό και την κάλυψη του πρώτου μας Εργαστηρίου.


Για πληροφορίες και εγγραφές στο Εργαστήρι Πυθωνίας απευθυνθείτε στις κυρίες Αλεξάνδρα και Μαρίνα Τσιτσικάου, στο Δημιουργικό Παιχνιδοβιβλιοπωλείο "Το Φουρφούρι" (Βότση και Σαλάκου 5, τηλ. 26410-48816).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη