Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ζωγραφίζοντας το παλάτι της αρκούδας

«Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια γωνιά της Ηπείρου ζούσε σε μια σπηλιά μια πελώρια αρκούδα.».
Μετά την επίσκεψή μου στον πανέμορφο νομό Ιωαννίνων και τη μαγική περιήγηση στο θαυμάσιο σπήλαιο του Περάματος, το χέρι μου άρπαξε μολύβι και χαρτί και άφησε τη φαντασία να σκαρώσει ένα μικρό παραμύθι.
Το παραμύθι «Το παλάτι της αρκούδας» θίγει το θέμα του φθόνου μεταξύ των πλασμάτων της φύσης, αλλά και την ανεξάντλητη προσπάθεια μιας αρκούδας να σπάσει την κατάρα που της έχει στερήσει τα δυο πολυαγαπημένα της παιδιά.
 
Και επειδή ταξίδι δίχως παραμύθι δεν γίνεται, αλλά και παραμύθι δίχως δοκιμή, πάλι δεν γίνεται, αυτή τη φορά πήρα το ολοκαίνουριο παραμύθι μου και πήγα να το πω στα μικρά μου Χαμόγελα. Φτάνοντας στη μέση του παραμυθιού, έκανα μια μικρή διακοπή και ζήτησα από τα Χαμόγελα να ζωγραφίσουν σε μια λευκή σελίδα κάτι σχετικό με το παραμύθι. Τα παιδιά ζωγράφισαν την αρκούδα, ανθρώπους, έναν καταρράκτη, μια σπηλιά, πετρωμένα ψάρια, καθώς και ένα φεγγάρι, και έπειτα, συνέχισα το παραμύθι.
 
Ολοκληρώνοντας το παραμύθι, ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν ένα τραγούδι με το οποίο θα νανούριζαν την αρκούδα και άρχισαν να μου τραγουδούν κάποιους άγνωστους σε εμένα στίχους, αλλά ιδιαίτερα αγαπητούς σε αυτά: «Από τη στιγμή που φάνηκες μπροστά μου χτυπάει σαν τρελή για σένα η καρδιά μου, σάρκα και οστά παίρνουν τα όνειρά μου και με ένα βλέμμα σου ξεχνάω το όνομά μου...», στίχοι-ερμηνεία: Κωνσταντίνος (PersonaS), μουσική: Filip Miletic.
Εκείνη τη στιγμή, ανασήκωσα τα φρύδια σε μια απέλπιδα προσπάθεια να καταλάβω το τραγούδι των παιδιών, αλλά το συγκεκριμένο άσμα δεν ήταν στο ρεπερτόριό μου... Η κυρία Ξανθή, παιδαγωγός του Χαμόγελου, το αντιλήφθηκε αμέσως και παρότρυνε τα παιδιά να νανουρίσουν την αρκούδα με ένα πιο ήρεμο σε ρυθμό τραγούδι, του οποίου οι στίχοι μου είναι ιδιαίτερα αγαπητοί. Καθώς τα παιδιά άρχισαν τα τραγουδούν: «Κάθε φορά που τελειώνει ο κόσμος, να με κρατάς απ' το χέρι σφιχτά, να περπατάς πλάι μου στα συντρίμμια, να με κοιτάς με τα μάτια κλειστά. Κάθε φορά που θα τελειώνει ο κόσμος, όταν θα κλαίω θέλω να μου γελάς!...» (στίχοι-μουσική: Σταύρος Σιόλας, ερμηνεία: Γιάννης Κότσιρας) άρχισα να τραγουδώ κι εγώ μαζί τους και να χαμογελώ φαρδιά-πλατιά.
Μια φορά κι έναν καιρό, η αρκούδα νανουρίστηκε από το τραγούδι των παιδιών και ξυπνώντας βρήκε στην αγκαλιά της τα δυο παιδιά της. Και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!
Όνειρα παραμυθένια...
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος