Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Αλγοριθμική μαμα…λάδας»

Έπειτα από 23 χρόνια ενασχόλησης με την Επιστήμη της Πληροφορικής, 18 χρόνια διδακτικής προγραμματισμού και 13 χρόνια παρασκευής μαρμελάδας, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να παντρέψω τις γνώσεις μου πάνω σε αυτούς τους τρεις τομείς και να δημιουργήσω ένα ιδιαίτερο μάθημα Αλγοριθμικής με ευχάριστο και γευστικό άρωμα.
Σκοπός
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αλγοριθμική μαμα…λάδας» σχεδιάστηκε με σκοπό να εξοικειώσει τους μικρούς μαθητές σε βασικές αρχές προγραμματισμού μέσα από το βιωματικό παιχνίδι. Το πρόγραμμα αγκαλιάζει με αγάπη την αλγοριθμική, τη ζωγραφική και τη μαγειρική, καλλιεργώντας τη λογική σκέψη των παιδιών. Η καινοτομία του βασίζεται στην ανάμιξη απλών στοιχείων που γνωρίζει ένα παιδί για την κατανόηση βασικών εννοιών Πληροφορικής.
Λίγα λόγια για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Σύμφωνα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η Αριάδνη θέλει να φτιάξει μια μαρμελάδα με τα φρούτα που της έδωσε ο μπαμπάς της από το χωράφι του.  Εκτός από τα φρούτα, θα χρειαστεί και άλλα υλικά, καθώς και μια συνταγή.
Η Αριάδνη θα ακολουθήσει τα βήματα της συνταγής και με τον τρόπο της θα μυήσει τους μικρούς της φίλους στη συγγραφή του πρώτου τους αλγορίθμου. Μετά την παρασκευή της μαρμελάδας, οι μαθητές θα προσεγγίσουν τα διαγράμματα ροής δεδομένων, με τη βοήθεια μιας φόρμας εργασίας.
Σε ποιον απευθύνεται;
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας (4-10 ετών) ή/και γονείς – εκπαιδευτικούς και διαρκεί 90 λεπτά.
Απαιτείται ειδικός εξοπλισμός;
Για την παρουσίαση του προγράμματος απαιτείται μια κουζίνα, μια τραπεζαρία, ηχητική κάλυψη και άφθονη φαντασία.  
Στόχοι
Μέσα από τη διαδικασία παραγωγής της μαρμελάδας τα παιδιά γνωρίζουν την έννοια του αλγορίθμου, την εισαγωγή δεδομένων, την επεξεργασία και την εξαγωγή δεδομένων για την επίλυση ενός προβλήματος.
Πρόσθετα, τα παιδιά εξασκούν τη λογική τους σκέψη, μαθαίνουν τις έννοιες των διεργασιών, προσεγγίζουν τα διαγράμματα ροής δεδομένων και βελτιώνουν τη λεπτή τους κίνηση.
Πέραν της καλλιέργειας της λογικής σκέψης των παιδιών και της προσέγγισης βασικών αρχών προγραμματισμού, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναδεικνύει τον πολύτιμο ρόλο του γονιού και ενδυναμώνει τις σχέσεις γονέα-παιδιού, παροτρύνοντας μικρούς και μεγάλους να εμπλακούν σε μια ομαδική διαδικασία για την επίτευξη ενός στόχου.
Αριάδνη Δάντε
Μηχανικός Πληροφορικής

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το Διαδίκτυο δεν είναι ένα μονοπάτι με ροδοπέταλα

To ότι όλοι μας κρατάμε μόνιμα μια συσκευή τηλεφώνου στο χέρι, δεν αποτελεί είδηση. Σημαντικό νέο δεν αποτελεί επίσης και η πληροφορία ότι τα παιδιά μας είναι περισσότερο εξοικειωμένα με τις ηλεκτρονικές συσκευές από οτιδήποτε άλλο. Το γεγονός όμως ότι έχουμε τόσο στενή επαφή με τον κόσμο του Διαδικτύου, ίσως μας οδηγεί και σε ανασφαλή μονοπάτια. Κι αυτή δεν είναι μία ασήμαντη πληροφορία. Ακόμη κι αν εμείς οι μεγάλοι θεωρούμε ότι γνωρίζουμε καλά τα ηλεκτρονικά δρομάκια που διασχίζουμε, δυστυχώς δεν ισχύει το ίδιο για τα παιδιά μας. Είτε είμαστε μικροί, είτε μεγάλοι, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όταν θέλουμε να πιάσουμε το όμορφο τριαντάφυλλο που βλέπουμε για να το μυρίσουμε, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εκτός από την ωραία του μυρωδιά, το τριαντάφυλλο διαθέτει και αγκάθια. Και γι' αυτό πρέπει να γνωρίζουμε και τον τρόπο με τον οποίο θα το κρατήσουμε, προκειμένου να μην μας τσιμπήσουν τα αγκάθια του. Το ίδιο ισχύει κι όταν παίρνουμε απλόχερα τις χρήσιμες πληροφορίες και τις καταπληκτικέ…

Καλό μήνα με ψυχική ανάταση μέσα από τον κόσμο των παιδικών βιβλίων

Πόσο στοιχίζει μια ψυχική ανάταση; Αλήθεια, έχετε σκεφτεί πόσο μπορεί να στοιχίζει; 
Στο συγκεκριμένο άρθρο θα διαβάσετε την άποψη της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε για τη συγκεκριμένη ερώτηση, μετά την τελευταία της επίσκεψη στο 14ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου.
Εν όψει της αυριανής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, η συγγραφέας μας το πρωί της Τετάρτης 28 Μαρτίου 2018, πραγματοποίησε μια εισβολή στο νηπιαγωγείο της Γαρυφαλιάς Παπασωτήρη, που βρίσκεται στο συνοικισμό των Ρομά, πίσω από το Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου και κατενθουσιάστηκε από τα όμορφα πράγματα που δημιουργεί η νηπιαγωγός με τα 25 αστεράκια της.
Η συγγραφέας μας, αφού συστήθηκε με τα νηπιάκια και τα προνηπιάκα της Γαρυφαλιάς, έφερε στην παρέα των παιδιών τον παπαγάλο της, τον Σπύρο, για να ζωντανέψει με τη βοήθεια των παιδιών το νέο της παραμύθι με τίτλο "Ο γίγαντας του δάσους".
Αφού επέλεξαν όλοι από ένα ζωάκι, μεταφέρθηκαν με τη δύναμη της φαντασίαςστο δάσος της Λευκής, της χώρας του γίγαντα. 
Η αφήγηση κύλισε γλυκά, με επτά…

Η Δώρα θυμάται το πρώτο της βιβλίο...

Θυμάμαι τη μητέρα μου, να διαβάζει με τις ώρες ένα βιβλίο, έως ότου αποκοιμιόταν στις σελίδες του. Είχε πάντα την αίσθηση ότι μέσα από τα βιβλία γνωρίζουμε τον κόσμο και τους ανθρώπους, αντιλαμβανόμαστε συμπεριφορές και συμβάντα. Την αλήθεια, το ψέμα, την αγάπη, το μίσος. Το πρώτο βιβλίο που έπεσε στα χέρια μου, ως δώρο γενεθλίων από εκείνη, ήταν στην ηλικία των 6 ετών. Ήταν ο Μάγκας, της Πηνελόπης Δέλτα. Μέσα από τις διασκεδαστικές περιπέτειες του Μάγκα, άρχισα να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο των τετράποδων, τον κόσμο των ανθρώπων, γνώρισα στοιχεία της ελληνικής ιστορίας και ταυτόχρονα, διαισθάνθηκα να ξεδιπλώνεται μέσα μου μια δύναμη, έτοιμη να κατατροπώσει κάθε άσχημο στοιχείο της ζωής.
Παρόλο που ο Μάγκας, είναι ένα ευχάριστο, αλλά ταυτόχρονα και σκληρό θα έλεγα παιδικό βιβλίο, ωστόσο καταφέρνει να εμπλουτίσει τη φαντασία και τη σκέψη των παιδιών. Πλέον, έχω φτάσει στο σημείο να πιστεύω ότι, ένα παιδικό βιβλίο, άσχετα με την ιστορία που πραγματεύεται, αποτελεί τη δίοδο για την ανάπτυξη …