Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Αλγοριθμική μαμα…λάδας»

Έπειτα από 23 χρόνια ενασχόλησης με την Επιστήμη της Πληροφορικής, 18 χρόνια διδακτικής προγραμματισμού και 13 χρόνια παρασκευής μαρμελάδας, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να παντρέψω τις γνώσεις μου πάνω σε αυτούς τους τρεις τομείς και να δημιουργήσω ένα ιδιαίτερο μάθημα Αλγοριθμικής με ευχάριστο και γευστικό άρωμα.
Σκοπός
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αλγοριθμική μαμα…λάδας» σχεδιάστηκε με σκοπό να εξοικειώσει τους μικρούς μαθητές σε βασικές αρχές προγραμματισμού μέσα από το βιωματικό παιχνίδι. Το πρόγραμμα αγκαλιάζει με αγάπη την αλγοριθμική, τη ζωγραφική και τη μαγειρική, καλλιεργώντας τη λογική σκέψη των παιδιών. Η καινοτομία του βασίζεται στην ανάμιξη απλών στοιχείων που γνωρίζει ένα παιδί για την κατανόηση βασικών εννοιών Πληροφορικής.
Λίγα λόγια για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Σύμφωνα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η Αριάδνη θέλει να φτιάξει μια μαρμελάδα με τα φρούτα που της έδωσε ο μπαμπάς της από το χωράφι του.  Εκτός από τα φρούτα, θα χρειαστεί και άλλα υλικά, καθώς και μια συνταγή.
Η Αριάδνη θα ακολουθήσει τα βήματα της συνταγής και με τον τρόπο της θα μυήσει τους μικρούς της φίλους στη συγγραφή του πρώτου τους αλγορίθμου. Μετά την παρασκευή της μαρμελάδας, οι μαθητές θα προσεγγίσουν τα διαγράμματα ροής δεδομένων, με τη βοήθεια μιας φόρμας εργασίας.
Σε ποιον απευθύνεται;
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας (4-10 ετών) ή/και γονείς – εκπαιδευτικούς και διαρκεί 90 λεπτά.
Απαιτείται ειδικός εξοπλισμός;
Για την παρουσίαση του προγράμματος απαιτείται μια κουζίνα, μια τραπεζαρία, ηχητική κάλυψη και άφθονη φαντασία.  
Στόχοι
Μέσα από τη διαδικασία παραγωγής της μαρμελάδας τα παιδιά γνωρίζουν την έννοια του αλγορίθμου, την εισαγωγή δεδομένων, την επεξεργασία και την εξαγωγή δεδομένων για την επίλυση ενός προβλήματος.
Πρόσθετα, τα παιδιά εξασκούν τη λογική τους σκέψη, μαθαίνουν τις έννοιες των διεργασιών, προσεγγίζουν τα διαγράμματα ροής δεδομένων και βελτιώνουν τη λεπτή τους κίνηση.
Πέραν της καλλιέργειας της λογικής σκέψης των παιδιών και της προσέγγισης βασικών αρχών προγραμματισμού, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναδεικνύει τον πολύτιμο ρόλο του γονιού και ενδυναμώνει τις σχέσεις γονέα-παιδιού, παροτρύνοντας μικρούς και μεγάλους να εμπλακούν σε μια ομαδική διαδικασία για την επίτευξη ενός στόχου.
Αριάδνη Δάντε
Μηχανικός Πληροφορικής

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι