Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια αλγοριθμική μαμα...λάδα φράουλα στο 3ο Νηπιαγωγείο Ναυπάκτου

ταν οι αλγόριθμοι μπλέκουν με μαρμελάδα το αποτέλεσμα λέγεται Μαμα...λάδα!!!" σχολίασε εύστοχα στο κοινωνικό της προφίλ το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής η νηπιαγωγός του 3ου Νηπιαγωγείου Ναυπάκτου, κυρία Ελένη Δημητρέλλου για την επίσκεψη της αγαπημένης της φίλης, Αριάδνης Δάντε στο νηπιαγωγείο της και εμείς θα συμφωνήσουμε απόλυτα με τη δημιουργική Ελένη.
Η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε βρέθηκε την Παρασκευή 18 Μαΐου 2018 στο 3ο Νηπιαγωγείο Ναυπάκτου με σκοπό να γνωρίσει στα νήπια της Ελένης τα διαγράμματα ροής δεδομένων και τους αλγόριθμους μέσα από την παρασκευή μιας μαρμελάδας φράουλας.
Περί τις 10:30, η Αριάδνη πέρασε την πόρτα του νηπιαγωγείου, όπου η γλυκιά Ελένη και οι δεκαοκτώ μαθητές της καλωσόρισαν με ιδιαίτερη χαρά τη συμπρωταγωνίστριά τους από την χριστουγεννιάτικη παράσταση της "Ανάσσας των Χριστουγέννων" και έτρεξαν αμέσως κοντά της να τη σφίξουν στην αγκαλιά τους.
Μετά τη θερμή υποδοχή, η συγγραφέας παρουσίασε το περιεχόμενο της τσαντούλας της στα παιδιά και άρχισε να απαριθμεί τα δεδομένα της: κάρτες με στίχους, μια ποδιά, μια κουτάλα, γυάλινα βαζάκια, τέσσερα μικρά πάνινα ζωάκια και τις φόρμες εργασίες των παιδιών.
Αφού εξήγησε στα παιδιά το σκοπό της επίσκεψής και την "αποστολή" που έπρεπε να φέρουν εις πέρας, κάλεσε τα παιδιά να μελετήσουν το διάγραμμα ροής δεδομένων που είχαν στα χεράκια τους και πέρασαν στην υλοποίηση της άσκησής τους. 

Μπάνιο και ζύγισμα
Τα παιδιά οδηγήθηκαν στο λουτρό του νηπιαγωγείου και αφού έπλυναν καλά τα χέρια τους, ανέλαβαν το μπάνιο των φρούτων και τη συλλογή τους στην κατσαρόλα της Ελένης. 
Ακολουθώντας την αναλογία του ενός κιλού φρούτων με αντίστοιχη ποσότητα ζάχαρης, τα παιδιά γέμισαν τη μία κατσαρόλα με ζάχαρη και φράουλες. 
Στη συνέχεια, η συγγραφέας πρόσθεσε το φυσικό συντηρητικό της συνταγής και φούντωσε το μάτι της κουζίνας.
Έπειτα, τα παιδιά άρχισαν να τοποθετούν τις υπόλοιπες φράουλες στη δεύτερη κατσαρόλα, έως ότου τελειώσουν τα τρία κιλά. Αυτή άλλωστε ήταν και η συνθήκη ελέγχου που έπρεπε να έχουν στο νου τους τα παιδιά, για να γνωρίζουν πότε θα σταματήσει η επαναληπτική διαδικασία του ζυγίσματος των φρούτων.

Κατά τη διάρκεια της παρασκευής της μαρμελάδας, τα παιδιά άκουγαν τους στίχους της συγγραφέως και πού και πού, η Αριάδνη έριχνε και μια ματιά στα στιχάκια της:
"Μια φορά και έναν καιρό, κάπου μες στην Αθήνα, 
σε ένα σπίτι ένα μωρό έπαιζε στην κουζίνα.
Μαζί του η μανούλα του ήταν στο νεροχύτη
κι έκοβε φρούτα θερινά πλάι απ' τον φεγγίτη..."
Πέρα από την απαγγελία των στίχων της Αριάδνης, η διαδικασία της παρασκευής της μαρμελάδας συνδυάστηκε με ζωγραφική. Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν όλα αυτά που βίωναν, ενώ η Ελένη καλούσε έναν έναν τους μαθητές τους για να βοηθήσουν στο ανακάτεμα την Αριάδνη.  

Στο παιχνίδι του ανακατέματος της κουτάλας δεν άργησε να μπει και η χαμογελαστή Ελένη, που φάνηκε να απολαμβάνει τη διαδικασία με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως και οι μαθητές της. 

"Γύρω - γύρω όλα, 
τριγυρνούν στην κατσαρόλα, 
τα φρουτάκια μας θα λιώσουν 
και τη γλύκα τους θ' απλώσουν".
Προς το τέλος της έμμετρης αφήγησης, οι μικροί σεφ άκουσαν από τα χείλη της συγγραφέως και τους ακόλουθους στίχους που πρόδιδαν την πηγή του τίτλου του εκπαιδευτικού προγράμματος.
"Έλα, μικρούλη, κοίταξε μια βυσσινί κοιλάδα
κι αυτός της λέει με μια φωνή: "Ουάου, μια μαμά...λάδα!" 
Εκτός από τη μαρμελάδα, οι μικροί σεφ-ζωγράφοι κατάφεραν να δημιουργήσουν και μια όμορφη εικονογράφηση των όσων διαδραματίζονταν στο χώρο του νηπιαγωγείου. 
Έπειτα, έφθασε η σειρά της δεύτερης κατσαρόλας, καθώς και η ώρα να μάθουν τα παιδιά την πηγή των φρούτων που είχαν στη διάθεσή τους. 
Κι ενώ η Αριάδνη ήταν έτοιμη να τους αφηγηθεί το παραμύθι του "γίγαντα του δάσους", η Ελένη πρόλαβε την φίλη της δείχνοντας της μερικά έργα των παιδιών, που πραγματικά εξέπληξαν τη συγγραφέα. 
Η Ελένη είχε μιλήσει ήδη στα παιδιά για τον καλόκαρδο γίγαντα της Αριάδνης, που φρόντιζε με αγάπη τα δέντρα του για να γεννήσουν φρούτα για τα παιδιά κι εκείνα είχαν ετοιμάσει για τη φίλη τους την εικονογράφηση του παραμυθιού της. Μετά τη μελέτη των έργων των παιδιών, η συγγραφέας συνέχισε το ανακάτεμα της κουτάλας και την αφήγησή της με μεγαλύτερο κέφι και τακτικούς περιπάτους ανάμεσα στα παιδιά για να τους δώσει να γευτούν το δημιούργημά της.
Στο τέλος της τρίωρης επίσκεψης της Αριάδνης Δάντε, τα παιδιά αποχαιρέτησαν τις δύο φίλες έχοντας στα χεράκια τους ένα ζεστό βαζάκι πεντανόστιμης μαμα...λάδας φράουλας.
Λίγο πριν τον αποχαιρετισμό, η συγγραφέας κρέμασε στον πανέμορφο παραμυθότοιχο που είχε δημιουργήσει η Ελένη προς τιμήν της το εξώφυλλο του νέου της βιβλίου, με την ευχή: "Να είναι η φιλία τους γιγάντια και αληθινή όπως η αγάπη του καλόκαρδου γίγαντα για τα παιδιά."

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι