Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνω παίζοντας με την Αριάδνη Δάντε


Στα πλαίσια της έρευνας για καινοτόμα εργαλεία μάθησης, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, διοργανώνει σεμινάριο Δημιουργικής Μάθησης, με εισηγήτρια την κυρία Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπανου, Μηχανικού Πληροφορικής με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων), προκειμένου να υλοποιήσει δύο εκπαιδευτικά εργαστήρια για τη βιωματική εισαγωγή των εκπαιδευτικών στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στη Δημιουργική Γραφή μέσα από τη Λογοτεχνία.

Ακολουθώντας ευχάριστες ιστορίες και ασκήσεις, οι συμμετέχοντες θα προσεγγίσουν με την καθοδήγηση της συγγραφέως την αλγοριθμική, τη μαθηματική και λογική σκέψη, τη γεωμετρία και τη δημιουργική γραφή αξιοποιώντας τις γνώσεις τους ανεξάρτητα από το γνωστικό τους αντικείμενο.

Στόχος της δράσης είναι η ανάδειξη της στενής συσχέτισης των Θετικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και της σπουδαιότητας του έμμετρου λόγου στη μάθηση. Και οι δύο δράσεις εμπλέκουν αξίες και αρετές της ζωής και διοχετεύουν με ευφυή τρόπο στους μαθητευόμενους τις πληροφορίες της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:
α. «Τα μοτίβα της Φιόνας»
β. «Το παιχνίδι της αφήγησης»

Στη σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων πληροφορούμαστε για τα εξής:

1.«Τα μοτίβα της Φιόνας», ώρα: 10:30-12:00
Η Φιόνα, μια αθλήτρια της ποδηλασίας, μπαίνει κατά λάθος στον αγρό του περίτρανου ζωγράφου Θανασάκη. Από την πρώτη στιγμή μαγεύεται από τα πανέμορφα μοτίβα του ξακουστού δημιουργού κι αποφασίζει να τον αναζητήσει, για να μάθει την τέχνη του. Τα μοτίβα της Φιόνας αγκαλιάζουν με αγάπη τη λογοτεχνία, τη γεωμετρία και τη λογική σκέψη και δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν τις δυνατότητες των προγραμματιστικών περιβαλλόντων.

2. «Το παιχνίδι της αφήγησης», ώρα: 12:00-13:30
Στο διδακτικό σενάριο «Το παιχνίδι της αφήγησης» πραγματοποιείται μια βιωματική προσέγγιση των βασικών χαρακτηριστικών της αφήγησης (σύμφωνα με τον Γάλλο θεωρητικό Genette) μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων. Το συγκεκριμένο πλάνο μπορεί να υλοποιηθεί σε μια ομάδα είκοσι ατόμων.

Η χρονική διάρκεια κάθε εργαστηρίου υπολογίζεται περί τα 60 λεπτά.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2019 στη Συνεδριακή Αίθουσα του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας (Παπαστράτου 53, Αγρίνιο) από τις 10:30 έως τις 13:30.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...