Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνω παίζοντας με την Αριάδνη Δάντε


Στα πλαίσια της έρευνας για καινοτόμα εργαλεία μάθησης, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, διοργανώνει σεμινάριο Δημιουργικής Μάθησης, με εισηγήτρια την κυρία Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπανου, Μηχανικού Πληροφορικής με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων), προκειμένου να υλοποιήσει δύο εκπαιδευτικά εργαστήρια για τη βιωματική εισαγωγή των εκπαιδευτικών στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στη Δημιουργική Γραφή μέσα από τη Λογοτεχνία.

Ακολουθώντας ευχάριστες ιστορίες και ασκήσεις, οι συμμετέχοντες θα προσεγγίσουν με την καθοδήγηση της συγγραφέως την αλγοριθμική, τη μαθηματική και λογική σκέψη, τη γεωμετρία και τη δημιουργική γραφή αξιοποιώντας τις γνώσεις τους ανεξάρτητα από το γνωστικό τους αντικείμενο.

Στόχος της δράσης είναι η ανάδειξη της στενής συσχέτισης των Θετικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και της σπουδαιότητας του έμμετρου λόγου στη μάθηση. Και οι δύο δράσεις εμπλέκουν αξίες και αρετές της ζωής και διοχετεύουν με ευφυή τρόπο στους μαθητευόμενους τις πληροφορίες της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:
α. «Τα μοτίβα της Φιόνας»
β. «Το παιχνίδι της αφήγησης»

Στη σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων πληροφορούμαστε για τα εξής:

1.«Τα μοτίβα της Φιόνας», ώρα: 10:30-12:00
Η Φιόνα, μια αθλήτρια της ποδηλασίας, μπαίνει κατά λάθος στον αγρό του περίτρανου ζωγράφου Θανασάκη. Από την πρώτη στιγμή μαγεύεται από τα πανέμορφα μοτίβα του ξακουστού δημιουργού κι αποφασίζει να τον αναζητήσει, για να μάθει την τέχνη του. Τα μοτίβα της Φιόνας αγκαλιάζουν με αγάπη τη λογοτεχνία, τη γεωμετρία και τη λογική σκέψη και δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν τις δυνατότητες των προγραμματιστικών περιβαλλόντων.

2. «Το παιχνίδι της αφήγησης», ώρα: 12:00-13:30
Στο διδακτικό σενάριο «Το παιχνίδι της αφήγησης» πραγματοποιείται μια βιωματική προσέγγιση των βασικών χαρακτηριστικών της αφήγησης (σύμφωνα με τον Γάλλο θεωρητικό Genette) μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων. Το συγκεκριμένο πλάνο μπορεί να υλοποιηθεί σε μια ομάδα είκοσι ατόμων.

Η χρονική διάρκεια κάθε εργαστηρίου υπολογίζεται περί τα 60 λεπτά.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2019 στη Συνεδριακή Αίθουσα του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας (Παπαστράτου 53, Αγρίνιο) από τις 10:30 έως τις 13:30.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη