Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Αλεξία, ο Ερμής και η υγιεινή διατροφή

Αλήθεια, πόσο εύκολο είναι να προτρέψουμε τα παιδιά μας να ακολουθήσουν υγιεινή διατροφή;
Η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε προτείνει στους γονείς τρεις τρόπους για την προσέγγιση του θέματος:
1. Επιλογή κατάλληλων παιδικών βιβλίων, που θα μπορέσουν να αναδείξουν την αξία της υγιεινής διατροφής.
2. Προβολή σύντομων ψηφιακών αφηγήσεων με σχετικά μηνύματα.
3. Παρασκευή γλυκών χαμηλής θερμιδικής αξίας σε εβδομαδιαία βάση με χρήση καστανής ζάχαρης, αλευριού ολικής, τυρί κρέμα ή cottage, φρούτα ή/και λαχανικά. Εάν τα παιδιά είναι μαθητές Δημοτικού, τότε οι γονείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν έναν θερμιδομετρητή και να αναθέσουν στα παιδιά τους τη σύγκριση των θερμίδων των αρχικών υλικών του προς παρασκευή γλυκού με τα υλικά αντικατάστασης με χαμηλότερη θερμιδική αξία. 

Παρακάτω, παρατίθεται ένα μικρό στιγμιότυπο από το θεατρικό έργο της συγγραφέως με τίτλο: "Η Αλεξία και το μπλε μήλο". Το στιγμιότυπο αφορά στη γνωριμία της πριγκίπισσας Αλεξίας με τον γιο της μαγείρισσας Ζαχαρούλας, τον Ερμή.


"Η Αλεξία είναι μια μικρή πριγκίπισσα. Κάθε πρωί πηγαίνει γρήγορα στην κουζίνα του παλατιού και ψάχνει τις λιχουδιές της μαγείρισσας Ζαχαρούλας.
Αλεξία: Μου αρέσουν τα γλυκά, 
τούρτες και ζαχαρωτά, 
γλειφιτζούρια, καραμέλες 
και βανίλιες, κρέμες, μέντες. 
Όλα θέλω να τα τρώω, 
να γλυκαίνει ο ουρανίσκος 
και ν' ανθίζω απ' την χαρά μου, 
όπως ο μικρός ιβίσκος" 

Μια μέρα, η Αλεξία συνάντησε στο παλάτι ένα αγόρι.
Ερμής: Γεια σου, Αλεξία, είμαι ο Ερμής.
Αλεξία: Γεια σου, Ερμή, θες ένα γλυκάκι;
Ερμής: Είναι με κανονική ζάχαρη, με κανονικό αλεύρι, 
με κανονικά υλικά και σιρόπι;
Αλεξία: Καλέ, βέβαια! Και με μπόλικη σοκολάτα.
Ερμής: Λυπάμαι, δεν μπορώ να φάω. 
Έχω αλλεργία στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στη σοκολάτα.
Αλεξία: Πω, πω! Σοβαρά μιλάς; Και τώρα, τι να σου δώσω; Τι να φάμε;
Ερμής: Έχεις δοκιμάσει κέικ καρότο;
Αλεξία: Καρότο;
Ερμής: Δοκίμασέ το και θα δεις. Είναι τέλειο!"

Παρακολουθήστε τη σύντομη ιστορία στο σύνδεσμο: Η Αλεξία και ο Ερμής (link)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...