Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Αλεξία, ο Ερμής και η υγιεινή διατροφή

Αλήθεια, πόσο εύκολο είναι να προτρέψουμε τα παιδιά μας να ακολουθήσουν υγιεινή διατροφή;
Η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε προτείνει στους γονείς τρεις τρόπους για την προσέγγιση του θέματος:
1. Επιλογή κατάλληλων παιδικών βιβλίων, που θα μπορέσουν να αναδείξουν την αξία της υγιεινής διατροφής.
2. Προβολή σύντομων ψηφιακών αφηγήσεων με σχετικά μηνύματα.
3. Παρασκευή γλυκών χαμηλής θερμιδικής αξίας σε εβδομαδιαία βάση με χρήση καστανής ζάχαρης, αλευριού ολικής, τυρί κρέμα ή cottage, φρούτα ή/και λαχανικά. Εάν τα παιδιά είναι μαθητές Δημοτικού, τότε οι γονείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν έναν θερμιδομετρητή και να αναθέσουν στα παιδιά τους τη σύγκριση των θερμίδων των αρχικών υλικών του προς παρασκευή γλυκού με τα υλικά αντικατάστασης με χαμηλότερη θερμιδική αξία. 

Παρακάτω, παρατίθεται ένα μικρό στιγμιότυπο από το θεατρικό έργο της συγγραφέως με τίτλο: "Η Αλεξία και το μπλε μήλο". Το στιγμιότυπο αφορά στη γνωριμία της πριγκίπισσας Αλεξίας με τον γιο της μαγείρισσας Ζαχαρούλας, τον Ερμή.


"Η Αλεξία είναι μια μικρή πριγκίπισσα. Κάθε πρωί πηγαίνει γρήγορα στην κουζίνα του παλατιού και ψάχνει τις λιχουδιές της μαγείρισσας Ζαχαρούλας.
Αλεξία: Μου αρέσουν τα γλυκά, 
τούρτες και ζαχαρωτά, 
γλειφιτζούρια, καραμέλες 
και βανίλιες, κρέμες, μέντες. 
Όλα θέλω να τα τρώω, 
να γλυκαίνει ο ουρανίσκος 
και ν' ανθίζω απ' την χαρά μου, 
όπως ο μικρός ιβίσκος" 

Μια μέρα, η Αλεξία συνάντησε στο παλάτι ένα αγόρι.
Ερμής: Γεια σου, Αλεξία, είμαι ο Ερμής.
Αλεξία: Γεια σου, Ερμή, θες ένα γλυκάκι;
Ερμής: Είναι με κανονική ζάχαρη, με κανονικό αλεύρι, 
με κανονικά υλικά και σιρόπι;
Αλεξία: Καλέ, βέβαια! Και με μπόλικη σοκολάτα.
Ερμής: Λυπάμαι, δεν μπορώ να φάω. 
Έχω αλλεργία στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στη σοκολάτα.
Αλεξία: Πω, πω! Σοβαρά μιλάς; Και τώρα, τι να σου δώσω; Τι να φάμε;
Ερμής: Έχεις δοκιμάσει κέικ καρότο;
Αλεξία: Καρότο;
Ερμής: Δοκίμασέ το και θα δεις. Είναι τέλειο!"

Παρακολουθήστε τη σύντομη ιστορία στο σύνδεσμο: Η Αλεξία και ο Ερμής (link)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη