Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ασκήσεις αναμνήσεων

Πριν από λίγες μέρες, καθώς μιλούσα με μια φίλη εκπαιδευτικό, με ρώτησε εάν έχω να της δώσω καμιά ιδέα για να κάνει ένα "δημιουργικό project" για τη σχολική χρονιά. Αρχικά, ήρθε στο μυαλό μου το εκπαιδευτικό μου βιβλίο με τίτλο "Ψάχνοντας στην Πυθωνία", που έχει πλήθος ερωτήσεων κατανόησης και μέσα από αυτό μπορούν να υλοποιηθούν πολλές ασκήσεις δημιουργικής γραφής. Ύστερα, σκέφτηκα το "Ψάχνοντας στην παραλία" και πρότεινα και αυτό το υλικό.

Η καλύτερη πρόταση όμως ήρθε στο μυαλό μου σήμερα το πρωί, ύστερα από μια δύσκολη για την οικογένεια μου ημέρα, μιας και χθες συνοδεύσαμε στην τελευταία της κατοικία την έντονη προσωπικότητα της θείας Ελένης από το Αίγιο. 

Αφορμή για τις Ασκήσεις Αναμνήσεων αποτελεί για ακόμη μια φορά ο Ποιητής του σπιτιού μου και ο διάλογος που είχα μαζί του χτες το απόγευμα. 

-"Δεν μ' αρέσουν οι κηδείες, μαμά."

-"Ούτε εμένα, παιδί μου.", του απάντησα και την ίδια στιγμή ζωντάνεψαν μπροστά μου όλες οι πρωινές εικόνες από το κοιμητήριο.

-"Αναστάση, τι θυμάσαι από τη θεία Ελένη;".

-"Τις γιγάντιες τούρτες που μας έφτιαχνε! Ειδικά την τυραμισού".

Στο άκουσμα της απάντησης χαμογέλασα και μέσα μου ξύπνησε μια νέα ανάμνηση για τη θεία. Για μένα, η θεία Ελένη ήταν τα "χρυσά χεράκια" που έραβαν περίτεχνα. Όμως, η οπτική του παιδιού μου ήταν τόσο διαφορετική και συνάμα τόσο όμορφη...

Σε κάθε απώλεια ο νους μου πάει αυθόρμητα στη μάνα μου. Οπότε, δεν άργησα να κάνω στο παιδί τη σχετική ερώτηση:

"Και από τη γιαγιά θυμάσαι τα πεντανόστιμα μπιφτέκια;".

"Έχω κι άλλες αναμνήσεις από τη γιαγιά. Θυμάμαι τις βόλτες μας και τα λουλούδια που μαζεύαμε. Όταν γυρίζαμε σπίτι τα χέρια μας ήταν γεμάτα με λουλούδια".

Και τότε, συγκινήθηκα ακόμη περισσότερο, γιατί ζωντάνεψαν στα μάτια μου κι άλλες αναμνήσεις, ίσως λίγο περισσότερο αγαπημένες. 

Και τώρα, ετούτο το φθινοπωρινό πρωινό, που είναι πλημμυρισμένο από το βελούδινο βρεγμένο χώμα, σκέφτομαι πως αυτό που θα προτείνω στην Ελένη για να ασχοληθεί με τα πρωτάκια της είναι οι Ασκήσεις αναμνήσεων για τους παππούδες, τις γιαγιάδες και τις ηλικιωμένες θείες και θείους των παιδιών μαζί με την ανάμνηση του γονιού τους για να φτιάξουν τα δικά τους ποιητικά πορτραίτα, σαν της θείας Ελένης, σαν της γιαγιάς Δήμητρας.

θεία Ελένη

Ένα γιγάντιο τυραμισού στο τραπέζι της κουζίνας 

Δυο χρυσά χεράκια με περίτεχνες βελονιές.


γιαγιά Δήμητρα

Οι συλλογές λουλουδιών στη βόλτα 

Ένα μπουκέτο στο παιδικό χεράκι 

Το νοστιμότερο μπιφτεκάκι του κόσμου.


Και κάπως έτσι τούτο το Σαββατιάτικο πρωινό γέμισε μυρωδιές. Κι έπνιξαν τον Οκτώβρη στ'  αρώματα και στις γεύσεις.


Αριάδνη Δάντε

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος