Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας γίνουμε εμείς οι ίδιοι μέρος ενός μοτίβου!

Αυτό που λατρεύω στο Εργαστήρι Σκέψης είναι οι στιγμές που θα μπουν τα παιδιά στην αίθουσα για να δημιουργήσουμε. 

Την Τρίτη 20 Ιουλίου προέτρεψα τα παιδιά να γίνουμε όλοι μας μέρος ενός μοτίβου!

Μπαίνοντας στην αίθουσα του Εργαστηρίου Σκέψης, τα παιδιά του Ν3 τακτοποιήθηκαν αμέσως στα μικρά καναπεδάκια και περίμεναν να ανοίξω το κουτί της Σκέψης για να μαντέψουν το θέμα του Εργαστηρίου. Ανοίγοντας το κουτί, έβγαλα από μέσα του ένα κουβάρι με σπάγγο. Αφού αναγνώρισαν τον σπάγγο περίμεναν ανυπόμονα τη συνέχεια. Ξεκίνησα να παίρνω καρεκλάκια και να τα τοποθετώ σε γραμμές κοντά στα παιδιά. Πρώτα, τοποθέτησα 4 καρεκλάκια, έπειτα 3, ύστερα 2 και στο τέλος ένα. Τότε, με ρώτησε ο Θοδωρής: "Γιατί βάζετε 4, μετά 3, μετά 2 και μετά 1; Σε κάθε γραμμή ξεχνάτε 1!" Ακούγοντας τα λόγια του Θοδωρή χαμογέλασα, γιατί ο 3χρονος φίλος μου αποκάλυψε με τα λόγια του τη λογική δημιουργίας του μοτίβου με τις καρέκλες. Αμέσως, ρώτησα τον Θοδωρή: "Πως το ξέρεις ότι αυτό κάνω;" κι εκείνος απάντησε αυθόρμητα: "μα αφού διαβάζω το μυαλό σου!".

Ύστερα, μετρήσαμε τα καρεκλάκια και ζήτησα από τα παιδιά να καθίσουν σε ένα από αυτά, ενώ στα κενά καρεκλάκια τοποθετήσαμε δύο ήρωες του Εργαστηρίου (τη Φιόνα [χελώνα] και τον Θανασάκη [κόκορα]) και το κουτί της Σκέψης. Φώναξα τον Θοδωρή να έρθει κοντά μου και του είπα να παρατηρήσει το σχήμα που του θυμίζουν τα παιδιά που κάθονταν στα καρεκλάκια. Ο Θοδωρής αποκάλυψε στα παιδιά ότι βλέπει ένα τρίγωνο. Ύστερα, τον σήκωσα ψηλά και μετά μετακινηθήκαμε αριστερά-δεξιά σε διάφορες θέσεις και παρατηρήσαμε ξανά το τρίγωνο. 

Στη συνέχεια, ο Θοδωρής πήρε τη θέση της Μαρίζας που κάθονταν στη μία καρέκλα και η Μαρίζα παρατήρησε το τρίγωνο μοτίβο των παιδιών από όλες τις θέσεις. Κάθε φορά που τελείωνε μία παρατήρηση, το παιδί-παρατηρητής έπαιρνε τη θέση του επόμενου παρατηρητή. Στο τέλος της παρατήρησης, τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, στάθηκαν στις τρεις γωνιακές καρέκλες και με τον σπάγγο δέσαμε τις άκρες από τις καρέκλες κάνοντας ορατό το τρίγωνο. 



Έπειτα, άλλαξα τη διάταξη από τα καρεκλάκια σε τετράγωνο και ζήτησα από τα παιδιά να πάρουν θέση. Δε χρειάστηκε να ρωτήσω το σχήμα, γιατί είχαμε τον Θοδωρή που διάβαζε τη σκέψη μου και μαρτύρησε αμέσως στα άλλα μέλη της ομάδας ότι σχημάτισα "Τετράγωνο". Κάθισα στο κέντρο του τετραγώνου και μοίρασα στα παιδιά μια εικόνα της Φιόνας, της χελωνοαθλήτριας ποδηλασίας πάνω στο ποδηλατάκι της. Παρατηρήσαμε τις ρόδες του ποδηλάτου που έμοιαζαν με κύκλο και στη συνέχεια παρουσίασα στα παιδιά το νέο μου βιβλίο, που αποτελούνταν από έξι αφρώδη φύλλα. Το βιβλίο έχει τίτλο "Τα μοτίβα της Φιόνας" και μέσα του περιλαμβάνεται η ιστορία της Φιόνας, που μπαίνει τυχαία στον αγρόκηπο του ζωγράφου Θανασάκη, μαγεύεται από τα μοτίβα του και αποφασίζει να ψάξει να τον βρει για να την διδάξει τον τρόπο κατασκευής των μοτίβων. Στις εικόνες του χειροποίητου βιβλίου μου φανερώνεται η ακολουθία της διαδρομής της χελώνας προς τον δημιουργό Θανασάκη. Τα παιδιά μελέτησαν αρκετά την ευθεία και την αριστερή στροφή στα μονοπάτια του αγρόκηπου-λαβύρινθου κι έμαθαν καινούριες λέξεις: καμβάς, λιθόκτιστο, ρόδα (τριαντάφυλλα). 

Αφού ολοκληρώθηκε η αφήγηση της ιστορίας, τα παιδιά επιβιβαστηκαν στο τρενάκι του Ν3 και αποχώρησαν από την αίθουσα Σκέψης. 
Με τα παιδιά του Ν4 ακολουθήσαμε το ίδιο πρόγραμμα πλην της αφήγησης της ιστορίας των μοτίβων της Φιόνας.
Με τα παιδιά του Ν5 επαναλάβαμε το τρίγωνο μοτίβο και την αφήγηση της Φιόνας. Επιπρόσθετα, παίξαμε με τη δημιουργία μοτίβων με δίχρωμους κύβους.  

   
 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι