Αυτό που λατρεύω στο Εργαστήρι Σκέψης είναι οι στιγμές που θα μπουν τα παιδιά στην αίθουσα για να δημιουργήσουμε.
Την Τρίτη 20 Ιουλίου προέτρεψα τα παιδιά να γίνουμε όλοι μας μέρος ενός μοτίβου!
Μπαίνοντας στην αίθουσα του Εργαστηρίου Σκέψης, τα παιδιά του Ν3 τακτοποιήθηκαν αμέσως στα μικρά καναπεδάκια και περίμεναν να ανοίξω το κουτί της Σκέψης για να μαντέψουν το θέμα του Εργαστηρίου. Ανοίγοντας το κουτί, έβγαλα από μέσα του ένα κουβάρι με σπάγγο. Αφού αναγνώρισαν τον σπάγγο περίμεναν ανυπόμονα τη συνέχεια. Ξεκίνησα να παίρνω καρεκλάκια και να τα τοποθετώ σε γραμμές κοντά στα παιδιά. Πρώτα, τοποθέτησα 4 καρεκλάκια, έπειτα 3, ύστερα 2 και στο τέλος ένα. Τότε, με ρώτησε ο Θοδωρής: "Γιατί βάζετε 4, μετά 3, μετά 2 και μετά 1; Σε κάθε γραμμή ξεχνάτε 1!" Ακούγοντας τα λόγια του Θοδωρή χαμογέλασα, γιατί ο 3χρονος φίλος μου αποκάλυψε με τα λόγια του τη λογική δημιουργίας του μοτίβου με τις καρέκλες. Αμέσως, ρώτησα τον Θοδωρή: "Πως το ξέρεις ότι αυτό κάνω;" κι εκείνος απάντησε αυθόρμητα: "μα αφού διαβάζω το μυαλό σου!".
Ύστερα, μετρήσαμε τα καρεκλάκια και ζήτησα από τα παιδιά να καθίσουν σε ένα από αυτά, ενώ στα κενά καρεκλάκια τοποθετήσαμε δύο ήρωες του Εργαστηρίου (τη Φιόνα [χελώνα] και τον Θανασάκη [κόκορα]) και το κουτί της Σκέψης. Φώναξα τον Θοδωρή να έρθει κοντά μου και του είπα να παρατηρήσει το σχήμα που του θυμίζουν τα παιδιά που κάθονταν στα καρεκλάκια. Ο Θοδωρής αποκάλυψε στα παιδιά ότι βλέπει ένα τρίγωνο. Ύστερα, τον σήκωσα ψηλά και μετά μετακινηθήκαμε αριστερά-δεξιά σε διάφορες θέσεις και παρατηρήσαμε ξανά το τρίγωνο.
Στη συνέχεια, ο Θοδωρής πήρε τη θέση της Μαρίζας που κάθονταν στη μία καρέκλα και η Μαρίζα παρατήρησε το τρίγωνο μοτίβο των παιδιών από όλες τις θέσεις. Κάθε φορά που τελείωνε μία παρατήρηση, το παιδί-παρατηρητής έπαιρνε τη θέση του επόμενου παρατηρητή. Στο τέλος της παρατήρησης, τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, στάθηκαν στις τρεις γωνιακές καρέκλες και με τον σπάγγο δέσαμε τις άκρες από τις καρέκλες κάνοντας ορατό το τρίγωνο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου