Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένας αγρόκηπος γεμάτος διαδρομές, άλλοτε χειροπιαστές κι άλλοτε ψηφιακές

Την Παρασκευή 23 Ιουλίου τα παιδιά περιηγήθηκαν στον αγρόκηπο του Θανασάκη και ακολούθησαν την πορεία της Φιόνας στην ιστορία των μοτίβων. Τα τμήματα Ν3 και Ν5 που είχαν ακούσει την αφήγηση της ιστορίας ξεκίνησαν αμέσως τον εντοπισμό της διαδρομής της χελώνας στον αγρόκηπο λαβύρινθο και κατηύθυναν τη χελώνα στο σωστό τετράγωνο.

Το Ν4 γνώρισε την ιστορία της Φιόνας μέσα από μια πεντάλεπτη ψηφιακή αφήγηση. Στη συνέχεια, η ψηφιακή αφήγηση στάθηκε η αφορμή για πολύ παιχνίδι στον λαβύρινθο του αγρόκηπου.

Όλα τα παιδιά παρακολούθησαν τον λαβύρινθο, μελέτησαν καλά τα τετράγωνα με το γρασίδι, τα λουλούδια και τα μοτίβα και εντόπισαν την πορεία της χελώνας σύμφωνα με τις οδηγίες του σύννεφου. Μάλιστα, τα παιδιά του Ν4 βρήκαν πιο γρήγορα τη διαδρομή και μερικά από αυτά μιμήθηκαν τον τρόπο με τον οποίο έδωσε τις οδηγίες το σύννεφο, καταδεικνύοντας την υπεροχή της ψηφιακής αφήγησης έναντι στην κλασική αφήγηση.

Στη συνέχεια, μοίρασα στα παιδιά κύβους και ξυλάκια και τα ενημέρωσα πως για την επόμενη ώρα της συνάντησής μας θα πραγματοποιούσα συνέντευξη σε μερικά από αυτά. Όλα τα παιδάκια ήθελαν να μάθουν τι είναι η συνέντευξη κι αφού τα ενημέρωσα, τους υποσχέθηκα πως αν δεν προλάβαινα να πάρω συνέντευξη από όλα, τότε θα συνεχίζαμε και στο επόμενο Εργαστήρι. 

Η διαδικασία της συνέντευξης για κάθε παιδί διήρκησε περί τα 10 λεπτά. Τα παιδιά απάντησαν στις ερωτήσεις ενός ερωτηματολογίου σε θέματα που αφορούσαν στις ηλεκτρονικές συσκευές, στη σχέση τους με τις οθόνες και στην αναγνώριση των στοιχείων που μελετήθηκαν κατά της διάρκεια του Εργαστηρίου Σκέψης. 

Κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων οι μικροί λεπτουργοί δημιούργησαν διάφορα έργα: γωνίες, γραμματάκια, γραμμές, τρίγωνα, πύργους, λαβύρινθους, φωλιές για μέλισσες, πολύχρωμα χωράφια με σπιτάκι. Το ελεύθερο παιχνίδι άρεσε πολύ στα παιδιά και πραγματικά ευχαριστήθηκαν τη διαδικασία. 

Οι συνεντεύξεις των παιδιών συνεχίστηκαν και την Τρίτη 27 Ιουνίου

Συνολικά απάντησαν 20 παιδιά από όλα τα τμήματα. 

 

 

 

 

 

Στο προτελευταίο μας Εργαστήρι (27/07/2021), τα παιδιά έπαιξαν για ακόμη μια φορά με τη χελώνα Φιόνα και τον αγρόκηπο λαβύρινθο. 

Πριν από το παιχνίδι με τη μακέτα, τα παιδιά παρατήρησαν τα 20 καρεκλάκια (2 ευθείες με 10 καρεκλάκια) της αίθουσας Σκέψης που ήταν σε διάταξη ορθής γωνίας. Αρχικά, τοποθέτησα τη κούκλα χελώνα στην τελευταία θέση της μιας ευθείας και την κούκλα του κόκορα στην αρχή της άλλης ευθείας. Ύστερα, τα παιδιά επιβιβάστηκαν στα καρεκλάκια της σειράς της χελώνας μιμούμενα τους επιβάτες ενός τρένου. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην κατεύθυνση προς την οποία κοιτούσαν τα καρεκλάκια και συνεπώς και τα παιδιά και στη συνέχεια, σηκώθηκαν όρθια και μιμήθηκαν μια μικρή μου χορευτική κίνηση με ένα πηδηματάκι εμπρός και μια στροφή προς τα αριστερά. Επαναλάβαμε τη διαδικασία πολλές φορές κι έπειτα τα παιδιά κάθισαν σε μια από τις δέκα θέσεις της δεύτερης πλευράς της γωνίας.  

Αφού βιώσαμε τη διαδρομή της χελώνας στον χώρο, παίξαμε με την μακέτα του λαβύρινθου. Τα παιδιά έδειξαν για ακόμη μια φορά τη διαδρομή της χελώνας προς τον ζωγράφο Θανασάκη και στη συνέχεια, η χελώνα γύρισε ξανά στην αρχή του λαβύρινθου. Τότε, τέθηκε ένα σοβαρό πρόβλημα: επειδή είχε γκρεμιστεί ο πύργος του τετράγωνου 19 και τα κομμάτια του είχαν φράξει το τετράγωνο 9 από το οποίο περνούσε η χελώνα (τετράγωνα 1 έως 10), έπρεπε να βρεθεί εναλλακτική διαδρομή που να καταλήγει στο τετράγωνο του κόκορα (100). Τα παιδιά δεν άργησαν να μελετήσουν τις πιθανές διαδρομές και να παρουσιάσουν τις επιλογές της χελώνας. Εκεί βοήθησε και ο χρωματικός κώδικας των διαδρομών που κρύβοταν στη μακέτα.  

Αφού βρέθηκαν οι πιθανές διαδρομές, τότε αρχίσαμε να παίζουμε μετακινώντας αντικείμενα του λαβύρινθου σε διαφορετικές θέσεις, σημειώνοντας τον αριθμο των τετραγώνων, την κατεύθυνση και τη στροφή. Για παράδειγμα, προκειμένου να μετακινηθεί το μικρό φιαλίδιο της θέσης 27 στη θέση 33, τα παιδιά έδειχναν τη διαδρομή και μετρούσαν τα τετράγωνα  (συνολικά 5) αναφέροντας την αρχική μετακίνηση (4 τετράγωνα πίσω), τη στροφή (δεξιά) και την τελική μετακίνηση (1 μπροστά). 
Βέβαια, το αντικείμενο με το οποίο ξετρελάθηκαν τα παιδιά ήταν το μικρό ξύλινο αυτοκινητάκι που βρίσκονταν στην άσφαλτο, το οποίο διέσχισε πάρα πολλές πορείες μέσα στον λαβύρινθο.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι