Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρόσκληση για την έναρξη των συναντήσεων του ερευνητικού έργου «Το σεντούκι του παππού» στο Αγγελόκαστρο

Η Μηχανικός Πληροφορικής και συγγραφέας Αριάδνη Δάντε (Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου), ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Νομού Αιτωλοακαρνανίας Θεόδωρος Τσιλίκας και τα μέλη της ομάδας «Το σεντούκι του παππού», σας προσκαλούν το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου, στις 17:30, στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας στο Αγγελόκαστρο, στην έναρξη των συναντήσεων της σχολικής χρονιάς 2023-24.

«Το σεντούκι του παππού» έχει στόχο την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων και την πολύπλευρη εκπαίδευση παιδιών ηλικίας 4-12 ετών και εκπαιδευτικών σε καινοτόμα εργαλεία μέσα από τη δημιουργική γραφή και την Παγκόσμια Δημοτική ποίηση του αείμνηστου εκπαιδευτικού Περικλή Καίσαρη.

Στο έργο είναι ευπρόσδεκτοι όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νομού Αιτωλοακαρνανίας. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται μια φορά τον μήνα και για τη συμμετοχή είναι απαραίτητη η προηγούμενη επικοινωνία με τη συγγραφέα (ariadnidante @ gmail . com). Μέσα από τις συναντήσεις η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε ευελπιστεί να εμπνεύσει τους συμμετέχοντες, ώστε να γίνουν δημιουργοί περιεχομένου και να αναδείξουν την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. 


Ακολουθεί η αναλυτική περιγραφή του εκπαιδευτικού προγράμματος

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Το σεντούκι του παππού» έχει στόχο την προαγωγή της αξίας του παιδικού βιβλίου, τη μύηση των συμμετεχόντων στη δημιουργική γραφή και τον ψηφιακό εγγραμματισμό, την ενδυνάμωση της φαντασίας παιδιών ηλικίας 4-12 ετών και την ανάδειξη της λαογραφίας και των δύο τόμων Παγκόσμιας Δημοτικής Ποίησης του αείμνηστου εκπαιδευτικού Περικλή Καίσαρη μέσα από ένα μοναδικό κάθε φορά παιχνίδι. 

Σε κάθε παιχνίδι συμμετέχουν πέντε παίκτες: τέσσερα παιδιά και ένας ενήλικας, οι οποίοι αναλαμβάνουν τους ρόλους του ιχνηλάτη του Διαδικτύου, του αφηγητή, του εικαστικού, του παρουσιαστή και του καλεσμένου. Ο ρόλος του καλεσμένου εκχωρείται αποκλειστικά στον ενήλικα της ομάδας (συνήθως ο εκπαιδευτικός της τάξης). Ο παρουσιαστής αναλαμβάνει να πάρει συνέντευξη από τον καλεσμένο . Οι ερωτήσεις αφορούν τον χαρακτήρα και τα όνειρα του καλεσμένου. Στη συνέχεια, ο αφηγητής λαμβάνει ένα ποίημα από το σεντούκι του παππού και με τη βοήθεια του υπεύθυνου του προγράμματος αφηγείται το ποίημα στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και την ολομέλεια της τάξης. Ο ιχνηλάτης του Διαδικτύου αναζητεί πληροφορίες στο Διαδίκτυο για τη χώρα προέλευσης του ποιήματος και το θέμα του ποιήματος και ο εικαστικός ζωγραφίζει τη σκηνή και τον ήρωα του ποιήματος. Στη συνέχεια, ο καλεσμένος εμπνέεται από την ομάδα και δημιουργεί μια ιστορία για τη συνέχεια του ποιήματος. 

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οι μαθητές καλλιεργούνται πολύπλευρα στα εξής πεδία: 

1) Πολιτισμός 

2) Περιβαλλοντική Εκπαίδευση 

3) Ανθρωπιστικές Επιστήμες 

4) Μαθηματικά 

5) Τεχνολογία – Πληροφορική 

6) Τέχνες 

7) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση 


Το παιχνίδι με το σεντούκι του παππού περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό μέρος με επιμέρους στόχους να: 

1) ευαισθητοποιήσει και θα ενημερώσει τα παιδιά για τα ήθη και τα έθιμα του παρελθόντος μέσα από την Παγκόσμια Δημοτική Ποίηση. 

2) ωθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν την ανάγκη των ανθρώπων από διάφορες κοινωνικές ομάδες / στρώματα να εκφράσουν τις ιδέες και τις σκέψεις τους μέσα από τον έμμετρο λόγο και την τέχνη της Ποίησης. 

3) μυήσει τα παιδιά στη ρητορική τέχνη και στον διάλογο μέσα από την άσκηση της συνέντευξης του καλεσμένου. 

4) προσφέρει μια ανέξοδη και άμεση περιήγηση σε όλον τον κόσμο μέσα από την Τεχνολογία. 

5) αναδείξει τη μορφολογία του Παγκόσμιου Χάρτη και θα αναδείξει έναν δημιουργικό τρόπο διδακτικής της Γεωγραφίας και της Λαογραφίας μέσα από την ορθή χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο. 

6) εξασκήσει τους μαθητές στη δημιουργική γραφή ή/και αφήγηση τονίζοντας την αξία της Φιλαναγνωσίας. 

7) αναδείξει τη σημασία της εκφραστικής ανάγνωσης προβάλλοντας το συναίσθημα και το χρώμα που μπορούν να κουβαλούν οι λέξεις και οι προτάσεις ενός λογοτεχνικού έργου. 

8) αναπτύξει τη δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών, τη λογική, τη φαντασία και την ενσυναίσθηση με την τοποθέτησή τους στο ποίημα και την προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος/ζητήματος που απασχολεί τον ήρωα. 

9) ενδυναμώσει τις σχέσεις των παιδιών ωθώντας τα στη συνεργασία και δημιουργία ενός μοναδικού κάθε φορά αφηγήματος. Το έργο δύναται να βιντεοσκοπηθεί, ηχογραφηθεί και αποθηκευτεί σε ένα ψηφιακό αρχείο για να προστεθεί σε μια ψηφιακή σχολική βιβλιοθήκη. 

10) οδηγήσει στην παραγωγή εικαστικών έργων. Οι μαθητές θα σκιαγραφήσουν/ζωγραφίσουν το σκηνικό και τον ήρωα μιας ιστορίας και δύναται να αποτελέσουν έμπνευση για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες μέσα από την Εικαστική Τέχνη, που αποτελεί το άλλο μισό της παιδικής λογοτεχνίας. 

11) Συνεισφέρει στην κατανόηση των λειτουργιών και τη χρήση των μονάδων εισόδου και εξόδου του Η/Υ, αλλά και στην ψηφιακή δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου με νόημα. 

Το σεντούκι του παππού αποτελεί μέρος της διδακτορικής διατριβής της υποψήφιας Διδάκτωρ στο επιστημονικό πεδίο «Διδακτική της Πληροφορικής», κυρίας Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου που διατηρεί το συγγραφικό ψευδώνυμο «Αριάδνη Δάντε». Η διδακτορική διατριβή εκπονείται υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Θαρρενού Μπράτιτση από το Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ενώ τη δημιουργική ομάδα πλαισιώνει ο εκπαιδευτικός Θεόδωρος Τσιλίκας (Υπεύθυνος του Μουσείου Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Αγγελόκαστρο Αιτωλοακαρνανίας).




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές