Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το σεντούκι του παππού ταξίδεψε στη Χαβάη δημιουργώντας ένα παραμύθι γεμάτο δράση

Το Σάββατο 9 Μαρτίου τα μέλη της ομάδας «Το σεντούκι του παππού» φόρεσαν τις μάσκες και τα αποκριάτικα κουστούμια τους, συναντήθηκαν για ακόμη μια φορά στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας στο Αγγελόκαστρο και δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι για τον «Θησαυρό της Χαβάης».

 


    Το απόγευμα του Σαββάτου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας γέμισε με ήρωες παραμυθιών και σπουδαίους χαρακτήρες. Τα μέλη της ομάδας «Το σεντούκι του παππού», αλλά και οι νέοι του επισκέπτες φόρεσαν τα αποκριάτικα κουστούμια τους και σκόρπισαν στα παλιά θρανία έμπνευση και μπόλικο άρωμα δράσης.

    Η δράση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του Υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, κ. Θεόδωρου Τσιλίκα στη συντροφιά. Στη συνέχεια, ο κ. Τσιλίκας ανέλυσε στους νεαρούς δημιουργούς τους όρους του μαθητικού διαγωνισμού συγγραφής Παραμυθιού, που συνδιοργανώνει το Εργαστήριο Δημιουργικότητας Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και το Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα «Μυθολογία και μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας».

    Έπειτα, παρουσίασε στα μέλη δύο χάρτες από τα εκθέματα του Μουσείου με μύθους του Αισώπου και αναφέρθηκε στον τρόπο διδασκαλίας των μύθων από τους εκπαιδευτικούς κατά το παρελθόν. Η ομάδα ενεργοποίησε τη φαντασία της και μερικά από τα παιδιά ανέσυραν από τη μνήμη τους πληροφορίες για τους συγκεκριμένους μύθους και μετέδωσαν στη συντροφιά τις δικές τους απόψεις και γνώσεις.

    Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε. Με τη βοήθεια του φορητού της υπολογιστή, Άκη Κομπιουτεράκη, παρουσίασε στα μέλη μερικές καρτέλες από το χρήσιμο υλικό της εργαλειοθήκης του Ευρωπαϊκού προγράμματος StoryLogicNet. Ξεκινώντας από την πυραμίδα του Freytag, οι συμμετέχοντες περίγραψαν στην ολομέλεια την ιστορία που έβλεπαν στην καρτέλα της πυραμίδας και ξετύλιξαν τη δική τους εκδοχή για την ιστορία. Έπειτα, η συγγραφέας ταίριαξε την ιστορία της Αργοναυτικής Εκστρατείας με τα στάδια της πυραμίδας του Freytag και επισήμανε στα μέλη τα σημαντικά μέρη μιας καλής ιστορίας. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της συγγραφέως όλα τα μέλη ζωγράφιζαν τις δικές τους πυραμίδες προσθέτοντας στα έργα τους τα δικά τους στοιχεία.

    Αφού ολοκληρώθηκε η ιστορία της Αργοναυτικής εκστρατείας, η συγγραφέας προσκάλεσε τα μέλη να γίνουν οι πρωταγωνιστές του δικού τους παραμυθιού. Χάρη στις μεταμφιέσεις των παρευρισκομένων δόθηκαν πολλές επιλογές και τελικά η πειρατίνα Μαρέβα έθεσε τον στόχο του παραμυθιού: «Ο θησαυρός της Χαβάης».

    Η πειρατίνα ξεκίνησε μαζί με τον κλόουν Γιώργο από το Μεσολόγγι για τη μακρινή Χαβάη για να βρει τον θησαυρό που έκρυβε ο χάρτης της. Στην πλοκή προστέθηκε η γαστρεντερίτιδα του κλόουν, που καθυστέρησε το ταξίδι, μια γοργόνα που μάγεψε τον κλόουν και το πλήρωμα αναγκάστηκε να τον κλειδώσει στο αμπάρι του πλοίου, αλλά και η κακοκαιρία. Με την άφιξη των πρωταγωνιστών στο νησί και τον εντοπισμό του κακαόδεντρου που έκρυβε τον θησαυρό προστέθηκε το εμπόδιο της κινούμενης άμμου. Τη λύση έδωσε ο ελέφαντας που ρούφηξε τα πεντανόστιμα φύλλα που έστρωσε η παρέα των πειρατών πάνω στην κινούμενη άμμο. Ο ελέφαντας ρούφηξε και το σεντούκι με τον θησαυρό, τον οποίο έφτυσε προς τους πειρατές. Και πάλι, η πειρατίνα Μαρέβα έπρεπε να παλέψει με μια άλλη ομάδα πειρατών που διεκδίκησε τον θησαυρό, αλλά τελικά κατάφερε να την ξεγελάσει και να μπει στο καράβι για να πάρει τον δρόμο της επιστροφής. Και ζήσαν αυτοί καλά και η πειρατίνα ακόμη καλύτερα τρώγοντας και πίνοντας τον θησαυρό στο όμορφο Αγγελόκαστρο.

    Καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργίας του παραμυθιού η ομάδα βοήθησε τους πρωταγωνιστές με πολλές ιδέες συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ενδιαφέρουσα πλοκή του. Τη βιντεοσκόπηση και τη φωτογράφιση της συνάντησης ανέλαβαν μερικά από τα παιδιά της ομάδας.

    Για ακόμη μια φορά, ευχαριστούμε όλους τους γονείς, τα παιδιά και τους φίλους του σεντουκιού μας, που με την ενεργό συμμετοχή τους στο εθελοντικό πρόγραμμα «Το σεντούκι του παππού» και μας αποδεικνύουν πως υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν το αντάμωμα με τη δημιουργία. Επιπρόσθετα, ευχαριστούμε τη διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νεοχωρίου, κα Ευαγγελία Μάρκου για τη συμμετοχή της στη δράση και την πρόσκληση στο σχολείο της.

    Τέλος, ευχαριστούμε τα διαδικτυακά μέσα που φιλοξενούν τόσο τις προσκλήσεις, όσο και τη σχετική αρθρογραφία και τους προσκαλούμε με την πρώτη ευκαιρία να βρεθούν κοντά μας για να ταξιδέψουμε σε ένα ακόμη νέο προορισμό και να συνδημιουργήσουμε το δικό μας ταξίδι.






 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος