Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιορτή της Μητέρας στο Μάννα Σύρου

Βρισκόμαστε στα μέσα του Απρίλη και σιγά σιγά πλησιάζει η γιορτή της Μητέρας.
Ο μικρός Απόστολος, για να δείξει την αγάπη του στη μαμά του, ζητά τη βοήθεια της θείας Μνήμης για να της γράψει ένα γράμμα. Η θεία Μνήμη, μιας και είναι συγγραφέας, θα βοηθήσει τον ανιψιό της για να γράψει τις πολύτιμες σκέψεις του σε ένα κομμάτι χαρτί. Του εξηγεί λοιπόν, πως για να μπορέσει να γράψει ένα όμορφο γράμμα πρέπει να χρησιμοποιήσει λέξεις, αριθμούς και ενδεχομένως λογικές απαντήσεις που να περιγράφουν τα συναισθήματα που νιώθει για τη μαμά του. Μετά από λίγη σύσκεψη με τη θεία Μνήμη, ο Απόστολος γράφει το παρακάτω γράμμα :

«Αγαπημένη μου μανούλα,
Στις 8 Μαΐου 2016, είναι η γιορτή της Μητέρας και γιορτάζεις.
Με αυτό το γράμμα σου στέλνω 1000 φιλάκια. Κάθε 1 φιλάκι μου, σου ψιθυρίζει ότι είσαι η καλύτερη, η ομορφότερη και η πιο γλυκιά μαμά του κόσμου. 
Σε ευχαριστώ που με προσέχεις, με φροντίζεις και με αγαπάς 24 ώρες τη μέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα και 365 ημέρες το χρόνο, εκτός από φέτος που είναι δίσεκτη χρονιά και θα με προσέξεις 1 ημέρα παραπάνω.
Σ’ α γ α π ώ μέχρι την άκρη του διαστήματος. 
Ναι, ναι! Σ’ αγαπώ πολύ!
Απόστολος»

Ο Απόστολος δίνει το γράμμα στη θεία Μνήμη για να το ταχυδρομήσει και να κάνει έκπληξη στη μητέρα του. Η θεία Μνήμη ακουμπά για λίγο το γράμμα στην τραπεζαρία της, αλλά, ξαφνικά ξεσπάει καταιγίδα. Ένας ανεμοστρόβιλος μπαίνει στο σαλόνι και παρασύρει τις λέξεις και τους αριθμούς από το γράμμα στη ζούγκλα της Πυθωνίας.
Στην επιστροφή του Απόστολου από το σχολείο, η θεία Μνήμη τον ενημερώνει για την τύχη του γράμματός του. Αυτός, αναλαμβάνει να ταξιδέψει στη ζούγκλα της Πυθωνίας για να πάρει πίσω τις λέξεις, τους χαρακτήρες και τους αριθμούς από το χαμένο γράμμα του.

Και κάπως έτσι, συντροφιά με τα παιδιά του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Μάννα και τα παιδάκια του κατηχητικού της Ενορίας των Αγίων Αναργύρων, θα παρουσιάσουμε το θεατρικό παιχνίδι του Απόστολου στην Πυθωνία.

Με τη βοήθεια της φαντασίας μας, την Κυριακή 8 Μαΐου 2016, στις 12 το μεσημέρι,  η αίθουσα "Κ. Τουλούπη" του σχολικού συγκροτήματος των Λυκείων στο Μάννα θα μετατραπεί στην άγρια ζούγκλα της Πυθωνίας. Κι άντε να βρούμε τις κρυμμένες λέξεις, τα γράμματα, τους αριθμούς και τις λογικές απαντήσεις από το γράμμα του Απόστολου σε ολόκληρη ζούγκλα! Ζούγκλα η κατάσταση, ζούγκλα! 

Εγώ όμως θα σας πω το μυστικό, αλλά εσείς μην το πείτε πουθενά! 
Τα χαμένα κομμάτια θα βρίσκονται στα χέρια των παρευρισκομένων.

Και ποιος θα τα βρει για να μπορέσει να σώσει το χαμένο γράμμα του Απόστολου;
Οκτώ μικροί μαθητές αναλαμβάνουν τους ρόλους του Απόστολου, της θείας Μνήμης, του λιονταριού, της καμηλοπάρδαλης, της μαϊμούς, της ζέβρας, του πύθωνα, αλλά και του λαγού και ανακατεύονται σε ένα παιχνίδι χαμένου θησαυρού. 

Τα παιδιά θα χρησιμοποιήσουν τους διαλόγους από το βιβλίο «Ψάχνοντας στην Πυθωνία»  των εκδόσεων Τσιπούπολη κι όλο και κάπου θα βρίσκομαι κι εγώ για να ψάξουμε τα χαμένα στοιχεία του γράμματος. Όταν τα μαζέψουμε, θα πρέπει να τα δώσουμε στη θεία Μνήμη και να συνθέσουμε το χαμένο γράμμα.

Νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε μια χαρά, αλλά επειδή δεν είμαι 100% σίγουρη, καλό θα είναι να έρθετε να μας βοηθήσετε.

Δράση για την οικογένεια
Μετά το παιχνίδι του χαμένου γράμματος, τα παιδιά θα γράψουν τις δικές τους συμβολοσειρές με λέξεις που χαρακτηρίζουν τη μαμά τους.
Στη συνέχεια, θα προβληθούν οδηγίες για την κατασκευή του κουβά των συμβολοσειρών και με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά, τα παιδάκια θα δημιουργήσουν το κίτρινο κουβαδάκι της καμηλοπάρδαλης, όπου και θα τοποθετήσουν τις συμβολοσειρές τους. 
Το κίτρινο κουβαδάκι θα είναι και το δώρο-έκπληξη για κάθε μαμά από το παιδί της.

Αγαπημένοι φίλοι της Σύρου, σας περιμένουμε για μια ξεχωριστή γιορτή της Μητέρας.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...