Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψάχνοντας το χαμένο γράμμα του Απόστολου - Εκπαιδευτική δράση για τη Γιορτή της Μητέρας

Η γιορτή της Μητέρας είναι μια ημέρα αφιερωμένη στον σπουδαιότερο ρόλο μιας γυναίκας, στον ρόλο της Μητέρας. Γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου και αν ψάξουμε τις ρίζες της, θα εντοπίσουμε πολλές αναφορές για τη συγκεκριμένη γιορτή στην αρχαιότητα.

Και μιας και είμαι καλεσμένη στη Γιορτή της Μητέρας του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Μάννα Σύρου, σκέφτηκα να διοργανώσουμε ένα ξεχωριστό παιχνίδι χαμένου θησαυρού. Η γιορτή βασίζεται στο εκπαιδευτικό μου βιβλίο "Ψάχνοντας στην Πυθωνία" (Αριάδνη Δάντε, ISBN : 978-618-82037-0-9, Εκδόσεις Τσιπούπολη, Εικονογράφηση Pixel Art, email : chipoupolis@gmail.com) και σ' αυτήν κυριαρχεί η αγάπη του μικρού μου ήρωα (του Απόστολου) για την μητέρα του, ο οποίος για να της εκφράσει τα συναισθήματά του της γράφει ένα γράμμα.


Μέσα από το εκπαιδευτικό βιβλίο "Ψάχνοντας στην Πυθωνία" οι μικροί μου φίλοι μαθαίνουν τους πέντε βασικούς τύπους μεταβλητών στον προγραμματισμό χρησιμοποιώντας πέντε κουβαδάκια σε διάφορα μεγέθη. Κάθε μέγεθος αναπαριστά το χώρο που δεσμεύει το αντίστοιχο αντικείμενο (ακέραιος αριθμός, δεκαδικός αριθμός, χαρακτήρας, συμβολοσειρά ή λογική απάντηση) στη μνήμη του υπολογιστή.

Στην εκπαιδευτική μας δράση στο Μάννα, ο Απόστολος αφήνει το γράμμα της Μητέρας στη θεία Μνήμη για να της το ταχυδρομήσει και να της κάνει έκπληξη. Όμως, ένας ανεμοστρόβιλος τρυπώνει στην τραπεζαρίας της θείας και σκορπά τις λέξεις, τους χαρακτήρες, τους ακέραιους αριθμούς, αλλά και τις λογικές απαντήσεις του γράμματος στη ζούγκλα της Πυθωνίας.

Στο χαμένο γράμμα του Απόστολου κρύβονται τα τέσσερα από τα πέντε βασικά αντικείμενα που μας μαθαίνει η θεία Μνήμη. Για να μπορέσουν να τα εντοπίσουν εύκολα όλα τα παιδάκια -ακόμη και αυτά της προσχολικής ηλικίας- τα χαμένα "συστατικά" του γράμματος έχουν γραφεί με το χρώμα του κουβά στον οποίο θα καταλήξουν.


Με τη χρήση των ιστοριών του βιβλίου τα παιδιά του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Μάννα και του κατηχητικού της ενορίας των Αγίων Αναργύρων θα κρατήσουν τα πέντε κουβαδάκια της θείας Μνήμης και θα ψάξουν για το χαμένο γράμμα.

Στόχος της δράσης είναι να κατηγοριοποιήσουμε τις λέξεις, τους χαρακτήρες, τους ακέραιους αριθμούς και τις λογικές απαντήσεις και να προσεγγίσουμε εισαγωγικές έννοιες στον προγραμματισμό μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.

Στο συγκεκριμένο γράμμα δεν περιλαμβάνονται οι δεκαδικοί αριθμοί. Επειδή όμως βρισκόμαστε σε μια φανταστική ζούγκλα, έχουμε φροντίσει να κρύψουμε κι άλλα στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο, θα βοηθήσουμε τα παιδιά να εντοπίσουν τα "ξένα" στοιχεία που δεν θα είναι τίποτα άλλο παρά το πέμπτο αντικείμενο της θείας, δηλαδή  οι δεκαδικοί αριθμοί.

Στο τέλος, θα γράψουμε τα δικά μας μηνύματα αγάπης για τις μαμάδες μας και θα φτιάξουμε το κίτρινο κουβαδάκι της καμηλοπάρδαλης.

Σας περιμένουμε στη γιορτή μας για να ευχηθούμε "Χρόνια πολλά" στις μαμάδες της Σύρου, αλλά και στη δική μου!

Αριάδνη Δάντε
Μηχανικός Πληροφορικής - Συγγραφέας

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...