Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψάχνοντας στην παραλία με την Αριάδνη Δάντε!

Μαθαίνουμε στα παιδιά ηλικίας 4-10 ετών Πληροφορική δίχως Υπολογιστή... 


Το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία» της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε (ISBN : 978-618-82037-1-6) φέρνει τα παιδιά πρωτοσχολικής και προσχολικής ηλικίας κοντά σε βασικές έννοιες Πληροφορικής μέσα από έξι μικρές ιστορίες και ένα πλήθος ερωτήσεων κατανόησης κειμένου.

Η Αριάδνη Δάντε συνεχίζει την πρωτοποριακή διδακτική της στον προγραμματισμό Η/Υ για παιδιά και δημιουργεί ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Τύχη πάει στην παραλία». Στόχος του προγράμματος είναι η προσέγγιση των Δομών Δεδομένων και της αντικειμενοστρέφειας μέσα από το παιχνίδι ρόλων.
Μετά το επιτυχημένο της εκπαιδευτικό βιβλίο με τίτλο «Ψάχνοντας στην Πυθωνία», στο οποίο διδάσκει στα παιδιά τους βασικούς τύπους μεταβλητών στον προγραμματισμό, το βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία» αποτελεί το δεύτερο εισαγωγικό μάθημα στην Επιστήμη της Πληροφορικής δίχως την ύπαρξη Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.
Η νέα ηρωίδα της συγγραφέως είναι η Τύχη, η μικρή αδερφή του Απόστολου, πρωταγωνιστή του βιβλίου «Ψάχνοντας στην Πυθωνία». Μέσα από την πορεία της μικρής Τύχης προς την παραλία και τους σταθμούς της, τα παιδιά μαθαίνουν να αναλύουν τα αντικείμενα των εικόνων και να αντιλαμβάνονται τις λίστες, τις στοίβες, και τους πίνακες.
Η δημοσιογράφος Βίκυ Καρατζαφέρη φρόντισε την επιμέλεια των κειμένων του βιβλίου, ενώ η εικονογράφηση και η σελιδοποίηση του βιβλίου φέρουν την υπογραφή της Pixel Art. Η εικονογράφηση περιλαμβάνει πολλές κρυμμένες πληροφορίες και η παρατήρηση των εικόνων του βιβλίου αποτελεί από μόνη της πρόκληση για μάθηση.
Στην ενότητα Δράσεων προτείνονται παιχνίδια για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό σχολείο και τη θεατρική σκηνή. Για την εξάσκηση των μικρών μαθητών περιλαμβάνονται εικονογραφημένες ασκήσεις, ερωτήσεις κατανόησης κειμένου, μαθηματικές ασκήσεις και μία χειροτεχνία.
Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4-10 ετών, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου από γονείς, νηπιαγωγούς, δασκάλους, πληροφορικούς, θεατρολόγους και λογοθεραπευτές. Οι μαθητές ηλικίας 7-10 ετών μπορούν να επιλύσουν μόνοι τους τις ασκήσεις και τις ερωτήσεις του βιβλίου. Για τις μικρότερες ηλικίες συστήνεται η ανάγνωση των ερωτήσεων των ιστοριών από τους γονείς ή από τους ειδικούς, πριν από τη μελέτη τους με το παιδί. Οι μεγάλοι, έχοντας υπόψη τους τα ερωτήματα, θα μπορέσουν να καθοδηγήσουν το παιδί, ώστε αυτό να κατανοήσει τους εκπαιδευτικούς στόχους του βιβλίου.
Η τιμή λιανικής πώλησης του βιβλίου ανέρχεται στα 10€. To βιβλιοπωλείο ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ έχει αναλάβει την κεντρική διάθεση του βιβλίου «Ψάχνοντας στην παραλία» (Ιπποκράτους 10-12, τηλ. 2103639336, email : info@christakisbooks.gr)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ :
Εκδόσεις Τσιπούπολη
Λινάκη 28, Κηφισιά, Τ.Κ. 14561

Facebook, Twitter : /chipoupolis   




Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου «Ψάχνοντας στην παραλία»
Η Τύχη είναι η μικρή αδερφή του Απόστολου. Τα καλοκαίρια τα δυο αδέρφια φιλοξενούνται στο σπίτι της θείας Μνήμης, γιατί η μαμά και ο μπαμπάς τους δουλεύουν. Η Τύχη, όμως, είναι ένα μικρό ζιζάνιο. Βρίσκει τα κουβαδάκια της θείας Μνήμης και τα παίρνει μαζί της, για να πάει να παίξει στην παραλία. Μαζί της παίρνει και το χρυσόψαρο της θείας Μνήμης, τον Κροίσο. Στον δρόμο για την παραλία, η Τύχη σταματά στο βιβλιοπωλείο, στο παντοπωλείο και στο παγωτατζίδικο. Κι εκεί, μερικοί θησαυροί βρίσκουν την ευκαιρία και ξεγλιστρούν από την τσάντα της μικρής. 
Η θεία Μνήμη, μαθαίνοντας τα νέα, αναστατώνεται! Κι ο Απόστολος συντροφιά με τα ζωάκια της Πυθωνίας αναλαμβάνει δράση. Άραγε θα καταφέρουν να μαζέψουν τα αντικείμενα, που ξεπήδησαν από την τσάντα της Τύχης στη διαδρομή και να αποτρέψουν την Τύχη να βρέξει τους θησαυρούς της θείας Μνήμης;

Μαθαίνουμε τις δομές δεδομένων στον προγραμματισμό και τον ορισμό των αντικειμένων, εξασκώντας τη μνήμη μας και λύνοντας απλές μαθηματικές ασκήσεις. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη