Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψάχνοντας στην παραλία με την Αριάδνη Δάντε!

Μαθαίνουμε στα παιδιά ηλικίας 4-10 ετών Πληροφορική δίχως Υπολογιστή... 


Το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία» της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε (ISBN : 978-618-82037-1-6) φέρνει τα παιδιά πρωτοσχολικής και προσχολικής ηλικίας κοντά σε βασικές έννοιες Πληροφορικής μέσα από έξι μικρές ιστορίες και ένα πλήθος ερωτήσεων κατανόησης κειμένου.

Η Αριάδνη Δάντε συνεχίζει την πρωτοποριακή διδακτική της στον προγραμματισμό Η/Υ για παιδιά και δημιουργεί ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Τύχη πάει στην παραλία». Στόχος του προγράμματος είναι η προσέγγιση των Δομών Δεδομένων και της αντικειμενοστρέφειας μέσα από το παιχνίδι ρόλων.
Μετά το επιτυχημένο της εκπαιδευτικό βιβλίο με τίτλο «Ψάχνοντας στην Πυθωνία», στο οποίο διδάσκει στα παιδιά τους βασικούς τύπους μεταβλητών στον προγραμματισμό, το βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία» αποτελεί το δεύτερο εισαγωγικό μάθημα στην Επιστήμη της Πληροφορικής δίχως την ύπαρξη Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.
Η νέα ηρωίδα της συγγραφέως είναι η Τύχη, η μικρή αδερφή του Απόστολου, πρωταγωνιστή του βιβλίου «Ψάχνοντας στην Πυθωνία». Μέσα από την πορεία της μικρής Τύχης προς την παραλία και τους σταθμούς της, τα παιδιά μαθαίνουν να αναλύουν τα αντικείμενα των εικόνων και να αντιλαμβάνονται τις λίστες, τις στοίβες, και τους πίνακες.
Η δημοσιογράφος Βίκυ Καρατζαφέρη φρόντισε την επιμέλεια των κειμένων του βιβλίου, ενώ η εικονογράφηση και η σελιδοποίηση του βιβλίου φέρουν την υπογραφή της Pixel Art. Η εικονογράφηση περιλαμβάνει πολλές κρυμμένες πληροφορίες και η παρατήρηση των εικόνων του βιβλίου αποτελεί από μόνη της πρόκληση για μάθηση.
Στην ενότητα Δράσεων προτείνονται παιχνίδια για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό σχολείο και τη θεατρική σκηνή. Για την εξάσκηση των μικρών μαθητών περιλαμβάνονται εικονογραφημένες ασκήσεις, ερωτήσεις κατανόησης κειμένου, μαθηματικές ασκήσεις και μία χειροτεχνία.
Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4-10 ετών, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου από γονείς, νηπιαγωγούς, δασκάλους, πληροφορικούς, θεατρολόγους και λογοθεραπευτές. Οι μαθητές ηλικίας 7-10 ετών μπορούν να επιλύσουν μόνοι τους τις ασκήσεις και τις ερωτήσεις του βιβλίου. Για τις μικρότερες ηλικίες συστήνεται η ανάγνωση των ερωτήσεων των ιστοριών από τους γονείς ή από τους ειδικούς, πριν από τη μελέτη τους με το παιδί. Οι μεγάλοι, έχοντας υπόψη τους τα ερωτήματα, θα μπορέσουν να καθοδηγήσουν το παιδί, ώστε αυτό να κατανοήσει τους εκπαιδευτικούς στόχους του βιβλίου.
Η τιμή λιανικής πώλησης του βιβλίου ανέρχεται στα 10€. To βιβλιοπωλείο ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ έχει αναλάβει την κεντρική διάθεση του βιβλίου «Ψάχνοντας στην παραλία» (Ιπποκράτους 10-12, τηλ. 2103639336, email : info@christakisbooks.gr)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ :
Εκδόσεις Τσιπούπολη
Λινάκη 28, Κηφισιά, Τ.Κ. 14561

Facebook, Twitter : /chipoupolis   




Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου «Ψάχνοντας στην παραλία»
Η Τύχη είναι η μικρή αδερφή του Απόστολου. Τα καλοκαίρια τα δυο αδέρφια φιλοξενούνται στο σπίτι της θείας Μνήμης, γιατί η μαμά και ο μπαμπάς τους δουλεύουν. Η Τύχη, όμως, είναι ένα μικρό ζιζάνιο. Βρίσκει τα κουβαδάκια της θείας Μνήμης και τα παίρνει μαζί της, για να πάει να παίξει στην παραλία. Μαζί της παίρνει και το χρυσόψαρο της θείας Μνήμης, τον Κροίσο. Στον δρόμο για την παραλία, η Τύχη σταματά στο βιβλιοπωλείο, στο παντοπωλείο και στο παγωτατζίδικο. Κι εκεί, μερικοί θησαυροί βρίσκουν την ευκαιρία και ξεγλιστρούν από την τσάντα της μικρής. 
Η θεία Μνήμη, μαθαίνοντας τα νέα, αναστατώνεται! Κι ο Απόστολος συντροφιά με τα ζωάκια της Πυθωνίας αναλαμβάνει δράση. Άραγε θα καταφέρουν να μαζέψουν τα αντικείμενα, που ξεπήδησαν από την τσάντα της Τύχης στη διαδρομή και να αποτρέψουν την Τύχη να βρέξει τους θησαυρούς της θείας Μνήμης;

Μαθαίνουμε τις δομές δεδομένων στον προγραμματισμό και τον ορισμό των αντικειμένων, εξασκώντας τη μνήμη μας και λύνοντας απλές μαθηματικές ασκήσεις. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...