Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Μαμά, θα μου πεις τον κωδικό για τον υπολογιστή σου;"

Αγαπημένες μου μαμάδες,

το Σάββατο είναι μια μέρα που εμείς οι εργαζόμενες μαμάδες βρίσκουμε χρόνο για να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με αυτά που αγαπάμε. Για μένα, που η μαγειρική είναι λατρεία, το να βρίσκομαι στην κουζίνα μου με τις ώρες είναι μεγάλη διασκέδαση και τα πρωινά του Σαββάτου προσπαθώ να αφιερώνομαι στις κατσαρόλες και να μαγειρεύω τα πιο μπελαλίδικα φαγητά.

Πέρα από τη μαγειρική, αγαπώ πολύ και τη συγγραφή, οπότε πλάι από το τραπέζι της κουζίνας μου, ως tech-μαμά, έχω ένα μικρό γραφειάκι με ένα σταθερό υπολογιστή. Εκεί γράφω τις πολύτιμες σκέψεις μου, συνεπώς το συγκεκριμένο μηχάνημα είναι "ιερό" και δεν επιτρέπεται εύκολα η πρόσβαση σε τρίτους.



Σήμερα το πρωί, καθαρίζοντας τα καρότα για την προετοιμασία του μεσημεριανού φαγητού, άκουσα μια φωνούλα :

"Μαμά, θα μου πεις τον κωδικό για τον υπολογιστή σου;"

Στο άκουσμα της ερώτησης χαμογέλασα πονηρά κι αφού τέλειωσα στα γρήγορα το καθάρισμα του καρότου που κρατούσα, έπλυνα τα χέρια μου και είπα στον πρωτότοκο γιο μου :

"Είναι κι αυτές οι ερωτήσεις σου βρε Chris, ευκαιρία για μάθημα..."


Ο Chris βέβαια που με ξέρει, υποψιάστηκε τη συνέχεια. Έτσι λοιπόν, πήρα μια κόλλα Α4 και άρχισα να σημειώνω:

Κωδικός ή Συνθηματικό
  • Είναι μια ακολουθία από σύμβολα (συμβολοσειρά).
  • Την χρησιμοποιούμε για να προστατεύσουμε το σύστημά μας από όσους δεν θέλουμε να έχουν πρόσβαση.
  • Άρα, είναι ΜΥΣΤΙΚΗ πληροφορία.

            Αφού είναι μυστική, δεν θέλουμε να μπορεί να την μαντέψει κάποιος. Για να μην μπορεί να την μαντέψει, πρέπει :
·           να μην είναι το όνομά μας,
·         να μην είναι τα γενέθλιά μας,
·         να μην είναι το όνομα του μπαμπά, της μαμάς, του παππού κτλ.
·         να έχει πολλά σύμβολα μπερδεμένα [αριθμούς, χαρακτήρες], που διαβάζοντάς τα δεν βγαίνει νόημα,
·         να την έχουμε συνδέσει στο μυαλό μας με κάτι : π.χ. ένα τραγούδι.

Ο κωδικός μας πρέπει να είναι γραμμένος μόνο στο μυαλό μας.

Αφού εξήγησα στο γιο μου κάθε κουκκίδα, έδωσα τη σελίδα στον Chris και απάντησα στην ερώτησή του : 

"Δεν μπορώ να σου πω τον κωδικό μου, γιατί είναι μυστικός. Και δεν θα σου πω την μυστική μου πληροφορία, όχι επειδή είσαι κακός, ούτε γιατί δεν θέλω να δεις τι έχω γραμμένο στο σύστημά μου, αλλά επειδή είσαι μικρούλης και ξέρω ότι αν τη μοιραστώ μαζί σου, ίσως μπεις στο Internet δίχως να το γνωρίζω.
Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθώ να σε προστατεύσω για να μην μπαίνεις ανεξέλεγκτα στο Διαδίκτυο. Το Διαδίκτυο δεν είναι ένας κήπος με ροδοπέταλα, είναι ένας κόσμος που κρύβει κινδύνους. Αφού σε ζάλισα με τα δικά μου, τώρα άσε με να πληκτρολογήσω τον κωδικό και να παίξεις στον υπολογιστή μου μέχρι να ετοιμάσω το μεσημεριανό μας."

Όπως θα καταλάβατε κι εσείς, δεν έδωσα τον κωδικό στο παιδί μου. Όχι γιατί δεν το εμπιστεύομαι, αλλά επειδή λόγω ειδικότητας γνωρίζω ότι το Διαδίκτυο ελλοχεύει κινδύνους. 

Και μιας και ξεκίνησα τις σκέψεις μου με ερώτηση, λέω να τις ολοκληρώσω με τον ίδιο τρόπο:

Αλήθεια, εσείς έχετε προβληματιστεί ποτέ για την ανεξέλεγκτη πρόσβαση των παιδιών μας στο Διαδίκτυο;

Το άρθρο μου δημοσιεύθηκε αρχικά στο http://www.workingmoms.gr/2016/08/mama-tha-mou-peis-ton-kodiko.html 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι