Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γνωριμία με το Διθέσιο Δημοτικό Νέας Αβόρανης και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου

Εδώ και αρκετή ώρα είμαι καθισμένη στο γραφείο μου και προσπαθώ να γράψω τις σκέψεις μου για τις όμορφες στιγμές της περασμένης Παρασκευής. Πληκτρολογώ κάτι, μετά το σβήνω, κοιτάζω τις φωτογραφίες από την αφήγηση του καπετάνιου και της γοργόνας στην πανέμορφη αίθουσα υποδοχής του ξενοδοχείου Marpessa στο Αγρίνιο, όπου γνώρισα τις οικογένειες των νηπίων του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου και τις νηπιαγωγούς τους και ειλικρινά δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω να γράφω και τι να πρωτοσημειώσω.
Όπως κάθε πρωινό, κι αυτή την Παρασκευή, το ξυπνητήρι μου χτύπησε στις 6. Μόνο που προχτές, πετάχτηκα από το κρεβάτι μου δίχως δεύτερη σκέψη, μιας και δεν είχα φορτώσει στο αυτοκίνητο όλη μου την προίκα για το ταξίδι στη γενέτειρα. Η προίκα μου βέβαια, δεν απαρτίζεται από σεμέν και δαντέλες, αλλά από μπόλικα αναμνηστικά για τους μικρούς μου φίλους, μα και τα καλύτερα ρούχα της ντουλάπας μου, για τις σπουδαίες μου συναντήσεις.
Το ταξίδι μου προς την πατρίδα δεν ήταν καθόλου κουραστικό. Κάθε άλλο! Στη διαδρομή μου, με συντρόφευαν τα πλούσια χρώματα του ουρανού και το φως της λαμπερής Άνοιξης.
«Μάρτης όνειρο σαν μπαίνει, την ψυχή μου ομορφαίνει», σκεφτόμουν σε όλη τη διαδρομή, μέχρι να φτάσω στον πρώτο προορισμό της ημέρας. Το πρώτο ραντεβού μου ήταν στο διθέσιο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Αβόρανης Αιτωλοακαρνανίας, όπου ενημέρωσα τους μαθητές του σχολείου, αλλά και τις μαμάδες τους στις βασικές αρχές Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων, αλλά και στους κινδύνους του Διαδικτύου.
Η συνάντησή μας περιλάμβανε παιχνίδι ρόλων, όπου πρωταγωνίστησαν οι μικροί μαθητές, πλήθος ερωτήσεων, αλλά και αρκετά θέματα που έβαλαν μικρούς και μεγάλους σε σκέψεις για τον ανθοστολισμένο κήπο του Διαδικτύου. 
Πιστεύω ότι ο Ενρίκε πέτυχε το σκοπό του και κατάφερε να εξηγήσει στους μικρούς μου φίλους τις έννοιες της εμπιστευτικότητας, της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας, αλλά και το πάθημα της θείας Μνήμης, τους έδωσε να καταλάβουν τι μπορεί να συμβεί όταν δεχόμαστε μηνύματα από αγνώστους.
Και μπορεί η θεία Μνήμη να έλαβε ανεπιθύμητα μηνύματα, εγώ όμως έλαβα  υπέροχα λάφυρα Λογοτεχνίας : ένα μπουκέτο λουλουδιών από τον κήπο της Αγγελικής Λαμπροπούλου, της μίας εκ των δύο εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου, αλλά και μπόλικα χειροποίητα κεκάκια που ετοιμάστηκαν από τις δασκάλες για τη χάρη μου!

Οι επόμενες ώρες της μέρας κύλησαν πολύ όμορφα και δεν άργησε να φτάσει η στιγμή της επόμενης σπουδαίας μου συνάντησης. Δεν είναι δα και μικρό πράγμα να συναντάς τους ποιητές του αύριο! Λίγο μετά τις 7 το απόγευμα, η αίθουσα υποδοχής του ξενοδοχείου Marpessa πλημμύρισε με παιδικές φωνές και ο πριγκιπικός και απίστευτα φιλόξενος χώρος του στολιδιού της πόλης μας, υποδέχθηκε τις κυρίες Αντωνία Στελιανού και Χαρά Κανιούρη, νηπιαγωγούς του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρίνιου, τα νηπιαγωγάκια, τους γονείς και τα αδερφάκια των παιδιών. 
Παρέα με την Αντωνία Στελιανού και τη Χαρά Κανιούρη

Σκοπός της συνάντησής μας ήταν η γνωριμία μου με τα παιδάκια που συμμετέχουν στη δράση «Ο πραγματικός Ποιητής γεννιέται». Για να ευχαριστήσω τα νηπιαγωγάκια για τη συμμετοχή τους, τους αφηγήθηκα το παραμύθι του καπετάνιου και της γοργόνας. Μάλιστα, σε ορισμένα σημεία της αφήγησης συμμετείχαν και τα ίδια τα παιδιά απαγγέλλοντας τους έμμετρους στίχους του παραμυθιού μου. 
Λίγο πριν την έναρξη της αφήγησης, πολλά παιδάκια μου εμπιστεύτηκαν μερικά από τα παραμύθια τους για να τα παραδώσω στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρίες του Δήμου Αγρινίου, στα πλαίσια της δράσης «Δώσε ένα βιβλίο», κι όπως καταλαβαίνετε οι στιγμές αυτές ήταν ιδιαίτερα τρυφερές. 

Στο τέλος της αφήγησης δέχθηκα δύο μοναδικά δώρα: ένα βιβλίο με ζωγραφιές των παιδιών με εμένα και τη μαμά μου, αλλά και μια τεράστια κάρτα με στίχους που εμπνεύστηκαν οι μικροί ποιητές για τις μαμάδες τους.

Στην επιστροφή μου στο πατρικό μου παρέδωσα το βιβλίο μας στη μαμά μου, η οποία το χάζευε με περισσή χαρά.


Βλέποντας και ξαναβλέποντας τις φωτογραφίες μου με τα παιδιά, μονολογώ το εξής: «Να ταξιδεύεις για να πας εκεί που αγαπάς...»
Θα μπορούσα να συμπεριλάβω την παραπάνω πρόταση στους στίχους ενός ποιήματος ή ενός τραγουδιού, αλλά στην παρούσα φάση, η φράση συμπληρώνει τον τίτλο του άρθρου μου. Η γνωριμία μου με τις θαυμάσιες οικογένειες των παιδιών του Διθέσιου Δημοτικού Νέας Αβόρανης, αλλά και του 23ου Νηπιαγωγείου, ήταν για μένα ένα υπέροχο ταξίδι για να φτάσω εκεί που αγαπάω... στις καρδιές των μικρών μου φίλων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος