Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας προγραμματίσουμε την καθημερινότητά μας...

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και όλοι εμείς οι γονείς που έχουμε παιδάκια μικρής ηλικίας, είμαστε στην κατάλληλη στιγμή, που πρέπει να ανασκουμπωθούμε και να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, για να ενταχθούν ομαλά στο σχολείο.
Βέβαια, η διαδικασία της ομαλής ένταξης των παιδιών μας στο σχολικό πλαίσιο δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη δική μας ανασυγκρότηση, μιας και κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και αντίστοιχα τον ατομικό του χρόνο προσαρμογής, αλλά ως γονείς μπορούμε να συμβάλλουμε στην ελαχιστοποίηση των πρωινών μουρμουρητών και στην προετοιμασία ενός ξεκούραστου μαθητή για μια καλή μαθητική πορεία.
Για να το επιτύχουμε αυτό, πιστεύω πως το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά μας είναι το πρόγραμμα της οικογένειας. Ανεξάρτητα από το εάν εργάζονται και οι δύο γονείς, το είδος της εργασίας τους, το γεγονός αν υπάρχουν βρέφη στο σπίτι, τον αριθμό των μελών ή την παρουσία των παππούδων και των γιαγιάδων, κάθε οικογένεια πρέπει να έχει τη δική της καλά ορισμένη καθημερινότητα.
Συνήθως, ο προγραμματισμός της καθημερινότητας μιας οικογένειας συμβαδίζει με την τήρηση ορίων σε διάφορες παραμέτρους, όπως η ώρα ύπνου, η ώρα φαγητού, η διάρκεια μελέτης, η ώρα ξεκούρασης, είτε οι ώρες εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Τα όρια ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας των παιδιών, αλλά και των ενηλίκων, και προσφέρουν στην οικογένεια σταθερότητα και ισορροπία. 
Θεωρώντας πως η έναρξη του σχολείου είναι από μόνη της ένα καταλυτικό γεγονός στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του παιδιού μας, είναι καλό να πλαισιώνεται με ουσιαστικές χρονοθυρίδες. Κι εάν αυτή τη στιγμή, που διαβάζετε το άρθρο μου φαντάζω γραφική στα μάτια σας με τα κουτάκια που ξεδιπλώνει η γραφή μου, θέλω να κρατήσετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας την πληροφορία, ότι είναι προτιμότερο για ένα παιδί να έχει γεμάτα κουτάκια στο ημερολόγιό του, έχοντας στη διάθεσή του έναν μπούσουλα, παρά να αισθάνεται ανασφαλές και να μην γνωρίζει από ποια δραστηριότητα πρέπει να ξεκινήσει.
Τέλος, ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας στον προγραμματισμό της καθημερινότητάς μας είναι η άποψη των παιδιών. Πριν ανακοινώσουμε τα όρια και τα πλαίσια της οικογένειας στα παιδιά μας, είναι καλό να τα ρωτήσουμε, για να μας πουν τη γνώμη τους σχετικά με τις δικές τους προτιμήσεις.
Ας μη ξεχνάμε, πως για να είναι αποτελεσματικός ο προγραμματισμός και να απολαμβάνουμε τα οφέλη του, πρέπει να τον τηρούμε όλοι.
Καλή σχολική χρονιά!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές