Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας προγραμματίσουμε την καθημερινότητά μας...

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και όλοι εμείς οι γονείς που έχουμε παιδάκια μικρής ηλικίας, είμαστε στην κατάλληλη στιγμή, που πρέπει να ανασκουμπωθούμε και να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, για να ενταχθούν ομαλά στο σχολείο.
Βέβαια, η διαδικασία της ομαλής ένταξης των παιδιών μας στο σχολικό πλαίσιο δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη δική μας ανασυγκρότηση, μιας και κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και αντίστοιχα τον ατομικό του χρόνο προσαρμογής, αλλά ως γονείς μπορούμε να συμβάλλουμε στην ελαχιστοποίηση των πρωινών μουρμουρητών και στην προετοιμασία ενός ξεκούραστου μαθητή για μια καλή μαθητική πορεία.
Για να το επιτύχουμε αυτό, πιστεύω πως το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά μας είναι το πρόγραμμα της οικογένειας. Ανεξάρτητα από το εάν εργάζονται και οι δύο γονείς, το είδος της εργασίας τους, το γεγονός αν υπάρχουν βρέφη στο σπίτι, τον αριθμό των μελών ή την παρουσία των παππούδων και των γιαγιάδων, κάθε οικογένεια πρέπει να έχει τη δική της καλά ορισμένη καθημερινότητα.
Συνήθως, ο προγραμματισμός της καθημερινότητας μιας οικογένειας συμβαδίζει με την τήρηση ορίων σε διάφορες παραμέτρους, όπως η ώρα ύπνου, η ώρα φαγητού, η διάρκεια μελέτης, η ώρα ξεκούρασης, είτε οι ώρες εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Τα όρια ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας των παιδιών, αλλά και των ενηλίκων, και προσφέρουν στην οικογένεια σταθερότητα και ισορροπία. 
Θεωρώντας πως η έναρξη του σχολείου είναι από μόνη της ένα καταλυτικό γεγονός στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του παιδιού μας, είναι καλό να πλαισιώνεται με ουσιαστικές χρονοθυρίδες. Κι εάν αυτή τη στιγμή, που διαβάζετε το άρθρο μου φαντάζω γραφική στα μάτια σας με τα κουτάκια που ξεδιπλώνει η γραφή μου, θέλω να κρατήσετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας την πληροφορία, ότι είναι προτιμότερο για ένα παιδί να έχει γεμάτα κουτάκια στο ημερολόγιό του, έχοντας στη διάθεσή του έναν μπούσουλα, παρά να αισθάνεται ανασφαλές και να μην γνωρίζει από ποια δραστηριότητα πρέπει να ξεκινήσει.
Τέλος, ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας στον προγραμματισμό της καθημερινότητάς μας είναι η άποψη των παιδιών. Πριν ανακοινώσουμε τα όρια και τα πλαίσια της οικογένειας στα παιδιά μας, είναι καλό να τα ρωτήσουμε, για να μας πουν τη γνώμη τους σχετικά με τις δικές τους προτιμήσεις.
Ας μη ξεχνάμε, πως για να είναι αποτελεσματικός ο προγραμματισμός και να απολαμβάνουμε τα οφέλη του, πρέπει να τον τηρούμε όλοι.
Καλή σχολική χρονιά!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη