Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας προγραμματίσουμε την καθημερινότητά μας...

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και όλοι εμείς οι γονείς που έχουμε παιδάκια μικρής ηλικίας, είμαστε στην κατάλληλη στιγμή, που πρέπει να ανασκουμπωθούμε και να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, για να ενταχθούν ομαλά στο σχολείο.
Βέβαια, η διαδικασία της ομαλής ένταξης των παιδιών μας στο σχολικό πλαίσιο δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη δική μας ανασυγκρότηση, μιας και κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και αντίστοιχα τον ατομικό του χρόνο προσαρμογής, αλλά ως γονείς μπορούμε να συμβάλλουμε στην ελαχιστοποίηση των πρωινών μουρμουρητών και στην προετοιμασία ενός ξεκούραστου μαθητή για μια καλή μαθητική πορεία.
Για να το επιτύχουμε αυτό, πιστεύω πως το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά μας είναι το πρόγραμμα της οικογένειας. Ανεξάρτητα από το εάν εργάζονται και οι δύο γονείς, το είδος της εργασίας τους, το γεγονός αν υπάρχουν βρέφη στο σπίτι, τον αριθμό των μελών ή την παρουσία των παππούδων και των γιαγιάδων, κάθε οικογένεια πρέπει να έχει τη δική της καλά ορισμένη καθημερινότητα.
Συνήθως, ο προγραμματισμός της καθημερινότητας μιας οικογένειας συμβαδίζει με την τήρηση ορίων σε διάφορες παραμέτρους, όπως η ώρα ύπνου, η ώρα φαγητού, η διάρκεια μελέτης, η ώρα ξεκούρασης, είτε οι ώρες εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Τα όρια ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας των παιδιών, αλλά και των ενηλίκων, και προσφέρουν στην οικογένεια σταθερότητα και ισορροπία. 
Θεωρώντας πως η έναρξη του σχολείου είναι από μόνη της ένα καταλυτικό γεγονός στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του παιδιού μας, είναι καλό να πλαισιώνεται με ουσιαστικές χρονοθυρίδες. Κι εάν αυτή τη στιγμή, που διαβάζετε το άρθρο μου φαντάζω γραφική στα μάτια σας με τα κουτάκια που ξεδιπλώνει η γραφή μου, θέλω να κρατήσετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας την πληροφορία, ότι είναι προτιμότερο για ένα παιδί να έχει γεμάτα κουτάκια στο ημερολόγιό του, έχοντας στη διάθεσή του έναν μπούσουλα, παρά να αισθάνεται ανασφαλές και να μην γνωρίζει από ποια δραστηριότητα πρέπει να ξεκινήσει.
Τέλος, ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας στον προγραμματισμό της καθημερινότητάς μας είναι η άποψη των παιδιών. Πριν ανακοινώσουμε τα όρια και τα πλαίσια της οικογένειας στα παιδιά μας, είναι καλό να τα ρωτήσουμε, για να μας πουν τη γνώμη τους σχετικά με τις δικές τους προτιμήσεις.
Ας μη ξεχνάμε, πως για να είναι αποτελεσματικός ο προγραμματισμός και να απολαμβάνουμε τα οφέλη του, πρέπει να τον τηρούμε όλοι.
Καλή σχολική χρονιά!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...