Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνω Πληροφορική δίχως Υπολογιστή στην Ακαδημία Πληροφορικής «Σοφοί Πύθωνες» της Αριάδνης Δάντε

«Κάθε μαθητής και μια αστείρευτη σπουδή, μια ευλογία. Κάθε μαθητής και μια ανεπανάληπτη έμπνευση για δημιουργία.», Αριάδνη Δάντε
Στην Ακαδημία Πληροφορικής «Σοφοί Πύθωνες» της Αριάδνης Δάντε, τα παιδιά μαθαίνουν με δημιουργικό τρόπο τις βασικές αρχές Πληροφορικής μέσα από το παιχνίδι. Σύμφωνα με τη συγγραφέα, η επαφή της με κάθε παιδί είναι και μια αιτία για να δημιουργήσει τουλάχιστον ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, προκειμένου να το καθοδηγήσει στον κόσμο της Πληροφορικής με τον δικό της χαρισματικό τρόπο. 

Με σύνθημα τη φράση «Μαθαίνω Πληροφορική δίχως Υπολογιστή» η συγγραφέας έχει καταφέρει να δημιουργήσει και να υλοποιήσει 14 εκπαιδευτικά προγράμματα -κυρίως για την εισαγωγή των παιδιών στην Πληροφορική μέσα από το παιχνίδι- σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο του Λονδίνου, ενώ δε χάνει τις ευκαιρίες για να ταξιδέψει σε νέες γωνιές της χώρας μας, προκειμένου να αποκαλύψει στα παιδιά τη μαγεία της Πληροφορικής μέσα από τη Λογοτεχνία.
Εάν θέλετε να προσκαλέσετε τη συγγραφέα στο σχολείο σας, μπορείτε να αποστείλετε το αίτημά σας στο email: academia.computer.science@gmail.com

Στις ακόλουθες παραγράφους αναφέρονται περιληπτικά τα προγράμματα της συγγραφέως.  
Το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Αριάδνης Δάντε δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 2010. Ο τίτλος του ήταν «Ταξιδεύοντας στην Τσιπούπολη» και το περιεχόμενό του είχε στόχο την εκμάθηση της αρχιτεκτονικής του Υπολογιστή σε τρίχρονα μέσα από το παραμύθι και τη ζωγραφική. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 9 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών.

Τον Μάρτιο του 2015 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο Απόστολος στην Πυθωνία». Σκοπός του ήταν η εξοικείωση των παιδιών με τους πέντε βασικούς τύπους δεδομένων στον προγραμματισμό. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 6 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και συνοδεύεται από το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην Πυθωνία» και 6 φυλλάδια εργασιών, αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί και ως αυτοτελή δράση διάρκειας 45 λεπτών.
Τον Σεπτέμβριο του 2015, ο Απόστολος και τα ζώα της Πυθωνίας ενσωματώθηκαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Τύχη πάει στην παραλία», για να φέρουν κοντά στα παιδιά τις Δομές Δεδομένων και την αντικειμενοστρέφεια. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 6 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και συνοδεύεται από το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία» και 6 φυλλάδια εργασιών, αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί και ως αυτοτελή δράση διάρκειας 45 λεπτών.
Τον Μάιο του 2016, σχεδιάστηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Ενρίκε από το Μεξικό», το οποίο εξηγεί τις βασικές αρχές Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων και ενημερώνει τους μικρούς μας φίλους για τους κινδύνους του Διαδικτύου. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας την ερμηνεία».
Τον Φεβρουάριο του 2017 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πώς θα βγω απ’ το πηγάδι;», με στόχο την καλλιέργεια της λογικής σκέψης και την επίλυση προβλημάτων. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Μάρτιο του 2017 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το χαμένο γλυκό», με το οποίο αναλύονται τα χαρακτηριστικά ενός αντικειμένου. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από κάρτες και το παιδικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία».
Τον Ιούνιο του 2017, δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της «Αλγοριθμικής…μαμαλάδας» σε μαθητές προσχολικής ηλικίας και πρωτοσχολικής ηλικίας, το οποίο προσεγγίζει την αλγοριθμική και τα διαγράμματα ροής δεδομένων. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Σεπτέμβριο του 2017, δέκα από τους βασικούς ήρωες των προγραμμάτων της συγγραφέως σκιαγραφήθηκαν λογοτεχνικά με στόχο να μπαίνουν σε κάθε τάξη και να αυτοσυστήνονται στους μικρούς μαθητές σχηματίζοντας το σχολικό πλάνο «Δέκα ήρωες στην τάξη». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 10 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και αντίστοιχο αριθμό φυλλαδίων εργασίας.
Τον Φεβρουάριο του 2018 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα καπέλα της άρνησης», για την εξοικείωση των παιδιών με τις λογικές πύλες, το δυαδικό σύστημα αρίθμησης και τα ηλεκτρονικά κυκλώματα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 4 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και αντίστοιχο αριθμό φυλλαδίων εργασίας.
Τον Μάρτιο του 2018 δημιουργήθηκε το πρόγραμμα «Με μια κάρτα οδηγό τα βιβλία αγαπώ!», με σκοπό την εισαγωγή των παιδιών στην οργάνωση και μοντελοποίηση των δεδομένων στις σχεσιακές βάσεις δεδομένων. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Απρίλιο του 2018, ο Απόστολος μεταφράστηκε στα αγγλικά κι έπεσε στην αγαπησιάρικη ζούγκλα της Πυθωνίας δηλώνοντας σε όλους ότι «Any Time is Rhyme Time». Από το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα παιδιά εξοικειώνονται με την αγγλική ορολογία των βασικών τύπων δεδομένων στον προγραμματισμό. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 6 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και 6 φυλλάδια εργασιών.
Τον Νοέμβριο του 2018 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Τα μοτίβα της Φιόνας». Τα παιδιά ταξιδεύουν με την φαντασία τους στον γεωμετρικό κήπο του ζωγράφου Θανασάκη  και πραγματοποιούν την πρώτη τους επαφή με το προγραμματιστικό περιβάλλον της Python. Το πρόγραμμα διαρκεί 60 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Ιούλιο του 2019 δημιουργήθηκε «Το παιχνίδι της αφήγησης», που στοχεύει στη γνωριμία των χαρακτηριστικών αφήγησης κατά τον Γάλλο θεωρητικό Genette. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο τριών μαθημάτων διάρκειας 45 λεπτών και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τέλος, τον Οκτώβριο του 2019 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια φορά κι έναν καιρό στης Πυθωνίας τον χορό», που γνωρίζει στα παιδιά τις βασικές μεταβλητές στον προγραμματισμό μέσα από τη μουσική και την ποίηση.  
 
Μετά το πέρας κάθε εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος λαμβάνουν σχετικό υλικό και βεβαίωση συμμετοχής.
Σχεδιάζοντας τα παιχνίδια δημιουργικής μάθησης η Αριάδνη Δάντε δε σκέφτηκε ποτέ τις δυνατότητες ανάγνωσης και γραφής των παιδιών. Όλα αυτά τα χρόνια που δημιουργεί τα παιχνίδια της ελπίζει μόνο στην αποδοχή των παιχνιδιών της από τα παιδιά και στο τράβηγμα του πανίσχυρου όπλου της φαντασίας τους. Εάν τα παιδιά θελήσουν να παίξουν μαζί της, είναι σίγουρη ότι θα μάθουν.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος