Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψάχνοντας τη δημιουργία στην Πληροφορική

Κι ενώ πάνε σχεδόν πέντε χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου βιβλίου της Τσιπουπολης με τίτλο "Ψάχνοντας στην Πυθωνια" και θα αναρωτιόταν εύλογα κανείς: "Μα καλά, τόσα χρόνια ψάχνοντας στην Πυθωνια ακόμα δεν το βρήκαν αυτό που έχασαν;", εμείς υποστηρίζουμε με σθένος ότι όσο ψάχνουμε στην Πυθωνια, τόσο ανακαλύπτουμε και νέες γνώσεις. Ακολουθώντας τα βήματα της Αριάδνης Δαντε μαθαίνουμε να ψάχνουμε μέσα από τα βιβλία της τη δημιουργία στην Πληροφορική και στην απολαυστική μάθηση. 
Μετά από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Απόστολου στην Πυθωνια, το εργαστήρι Πυθωνιας με τις υπέροχες συστάσεις των ζώων στους φίλους του και το μουσικοχορευτικό εργαστήρι "Μια φορά κι έναν καιρό στης Πυθωνιας τον χορό", η συγγραφέας και Μηχανικός Πληροφορικής εξελίσσει την Πυθωνια σχεδιάζοντας με τους μαθητές της παιχνίδια για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Παρακάτω, αναφέρεται η άποψη της συγγραφέως.
"Κοντεύουν δύο χρόνια από τότε που έδωσα στην ομάδα των μικρών μου μαθητών την ονομασία "Σοφοί Πύθωνες". Το όνομα δε δόθηκε καθόλου τυχαία, μιας και ο πύθωνας είναι το σοφότερο ζώο της ζούγκλας της Πυθωνιας, που απαντά πάντοτε με λογική σκέψη. 
Κι ενώ αρχίσαμε με τα μαθητουδια μου να λύνουμε δεκάδες μαθηματικές ασκήσεις με αντικείμενο το δυαδικό σύστημα και να καταλαβαίνουμε τη γλώσσα του υπολογιστή κι έπειτα να δημιουργούμε διάφορες όμορφες ιστορίες πάνω στην Επιστήμη της Πληροφορικής, ήρθε και η στιγμή για τους σοφούς μου μαθητές να σχεδιάσουν τα δικά τους παιχνίδια αξιοποιώντας τους ήρωες των βιβλίων μου.
Σήμερα, δύο από τους μαθητές μου αντάλλαξαν απόψεις για το πώς θα σχεδιάσουν "Το παιχνίδι της καμηλοπάρδαλης της Πυθωνιας". Στόχος ήταν να καταφέρει ο παίκτης του παιχνιδιού να μετακινήσει τη Λίλη προς τις ιπτάμενες συμβολοσειρές και να πιάσει και τις δέκα συμβολοσειρές στον κουβά της καμηλοπάρδαλης. Για κάθε συμβολοσειρά ο παίκτης θα κέρδιζε έναν πόντο.
Κι αυτό που είναι μαγικό στη Συνεργατική Μάθηση είναι ότι τα δύο παιδιά σκέφτηκαν δύο διαφορετικούς τρόπους, τους συζητησαμε για να δούμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους και καταληξαμε να χρησιμοποιήσουν τον ένα τρόπο για το παιχνίδι της καμηλοπάρδαλης και να εφαρμόσουν τον άλλο τρόπο στο επόμενο παιχνίδι που αφορά τη συλλογή των χαρακτήρων από το 🦁", 
Αριάδνη Δάντε

Γνωρίστε και εσείς την περιπέτεια του Απόστολου στην Πυθωνια μέσα από το εκπαιδευτικό βιβλίο "Ψάχνοντας στην Πυθωνια", που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη.
Το βιβλίο είναι κατάλληλο για παιδιά ηλικίας 4-10 ετών.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη