Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψάχνοντας τη δημιουργία στην Πληροφορική

Κι ενώ πάνε σχεδόν πέντε χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου βιβλίου της Τσιπουπολης με τίτλο "Ψάχνοντας στην Πυθωνια" και θα αναρωτιόταν εύλογα κανείς: "Μα καλά, τόσα χρόνια ψάχνοντας στην Πυθωνια ακόμα δεν το βρήκαν αυτό που έχασαν;", εμείς υποστηρίζουμε με σθένος ότι όσο ψάχνουμε στην Πυθωνια, τόσο ανακαλύπτουμε και νέες γνώσεις. Ακολουθώντας τα βήματα της Αριάδνης Δαντε μαθαίνουμε να ψάχνουμε μέσα από τα βιβλία της τη δημιουργία στην Πληροφορική και στην απολαυστική μάθηση. 
Μετά από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Απόστολου στην Πυθωνια, το εργαστήρι Πυθωνιας με τις υπέροχες συστάσεις των ζώων στους φίλους του και το μουσικοχορευτικό εργαστήρι "Μια φορά κι έναν καιρό στης Πυθωνιας τον χορό", η συγγραφέας και Μηχανικός Πληροφορικής εξελίσσει την Πυθωνια σχεδιάζοντας με τους μαθητές της παιχνίδια για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Παρακάτω, αναφέρεται η άποψη της συγγραφέως.
"Κοντεύουν δύο χρόνια από τότε που έδωσα στην ομάδα των μικρών μου μαθητών την ονομασία "Σοφοί Πύθωνες". Το όνομα δε δόθηκε καθόλου τυχαία, μιας και ο πύθωνας είναι το σοφότερο ζώο της ζούγκλας της Πυθωνιας, που απαντά πάντοτε με λογική σκέψη. 
Κι ενώ αρχίσαμε με τα μαθητουδια μου να λύνουμε δεκάδες μαθηματικές ασκήσεις με αντικείμενο το δυαδικό σύστημα και να καταλαβαίνουμε τη γλώσσα του υπολογιστή κι έπειτα να δημιουργούμε διάφορες όμορφες ιστορίες πάνω στην Επιστήμη της Πληροφορικής, ήρθε και η στιγμή για τους σοφούς μου μαθητές να σχεδιάσουν τα δικά τους παιχνίδια αξιοποιώντας τους ήρωες των βιβλίων μου.
Σήμερα, δύο από τους μαθητές μου αντάλλαξαν απόψεις για το πώς θα σχεδιάσουν "Το παιχνίδι της καμηλοπάρδαλης της Πυθωνιας". Στόχος ήταν να καταφέρει ο παίκτης του παιχνιδιού να μετακινήσει τη Λίλη προς τις ιπτάμενες συμβολοσειρές και να πιάσει και τις δέκα συμβολοσειρές στον κουβά της καμηλοπάρδαλης. Για κάθε συμβολοσειρά ο παίκτης θα κέρδιζε έναν πόντο.
Κι αυτό που είναι μαγικό στη Συνεργατική Μάθηση είναι ότι τα δύο παιδιά σκέφτηκαν δύο διαφορετικούς τρόπους, τους συζητησαμε για να δούμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους και καταληξαμε να χρησιμοποιήσουν τον ένα τρόπο για το παιχνίδι της καμηλοπάρδαλης και να εφαρμόσουν τον άλλο τρόπο στο επόμενο παιχνίδι που αφορά τη συλλογή των χαρακτήρων από το 🦁", 
Αριάδνη Δάντε

Γνωρίστε και εσείς την περιπέτεια του Απόστολου στην Πυθωνια μέσα από το εκπαιδευτικό βιβλίο "Ψάχνοντας στην Πυθωνια", που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη.
Το βιβλίο είναι κατάλληλο για παιδιά ηλικίας 4-10 ετών.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...