Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Τύχη κάνει πρόβα την χορογραφία της

Παίζοντας με τους "Σοφούς Πύθωνες" μας δίδεται συνεχώς η δυνατότητα να δημιουργούμε σενάρια και μικρές ιστορίες. Στο σημερινό εργαστήρι, τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν τρεις από τους ήρωες των βιβλίων της σειράς "Μαθαίνω Πληροφορική δίχως Υπολογιστή" της Αριάδνης Δάντε, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη και να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch.
Η παρούσα ιστορία έχει τίτλο "Η Τύχη κάνει πρόβα την χορογραφία της" και έχει διάρκεια 40 δευτερόλεπτα. Στις ακόλουθες φωτογραφίες θα παρακολουθήσετε έναν διάλογο μεταξύ της μικρής Τύχης και της διάσημης συγγραφέως θείας Μνήμης. Ο τρίτος ήρωας που επιλέχτηκε να βρίσκεται στην ιστορία είναι ο Κροίσος, το αγαπημένο χρυσόψαρο της θείας Μνήμης που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο "Ψάχνοντας στην παραλία".
Πέρα από τον διάλογο, τα καρέ φανερώνουν και την κίνηση, αλλά και τα σημεία έναρξης  και τερματισμού της πρόβας της μικρής Τύχης. Αυτό όμως που δεν αποτυπώνουν οι εικόνες είναι ο ακριβής προγραμματισμός της και η έκδηλη χαρά του δημιουργού στην ολοκλήρωσή της. 
Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι μέσα από τη δημιουργία μιας ιστορίας σε ένα προγραμματιστικό περιβάλλον, ο μαθητής καταφέρνει όχι μόνο να γίνει ένας μικρός συγγραφέας, αλλά και σκηνοθέτης και παραγωγός του ίδιου του του έργου.  
Απολαύστε λοιπόν τη χορογραφία της Τύχης και αναλογιστείτε:
  • Σε ποια θέση βρίσκονται οι ήρωες;
  • Πόσα δευτερόλεπτα χρειάστηκαν για να ειπωθεί κάθε φράση; 
  • Πότε ξεκινά η μουσική;
  • Για πόση ώρα χορεύει η μικρή Τύχη;
  • Πώς αλλάζει θέση η θεία Μνήμη και ο Κροίσος;
  • Από ποια κατεύθυνση φεύγει η θεία Μνήμη;
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αφήσουμε την Τύχη να χορεύει περισσότερο;
  • Πόσο χρήσιμο είναι να σχεδιάζουμε πριν από τον σχεδιασμό της ιστορίας την αλληλουχία των ενεργειών και των γεγονότων;
  








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη