Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Τύχη κάνει πρόβα την χορογραφία της

Παίζοντας με τους "Σοφούς Πύθωνες" μας δίδεται συνεχώς η δυνατότητα να δημιουργούμε σενάρια και μικρές ιστορίες. Στο σημερινό εργαστήρι, τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν τρεις από τους ήρωες των βιβλίων της σειράς "Μαθαίνω Πληροφορική δίχως Υπολογιστή" της Αριάδνης Δάντε, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη και να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch.
Η παρούσα ιστορία έχει τίτλο "Η Τύχη κάνει πρόβα την χορογραφία της" και έχει διάρκεια 40 δευτερόλεπτα. Στις ακόλουθες φωτογραφίες θα παρακολουθήσετε έναν διάλογο μεταξύ της μικρής Τύχης και της διάσημης συγγραφέως θείας Μνήμης. Ο τρίτος ήρωας που επιλέχτηκε να βρίσκεται στην ιστορία είναι ο Κροίσος, το αγαπημένο χρυσόψαρο της θείας Μνήμης που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο "Ψάχνοντας στην παραλία".
Πέρα από τον διάλογο, τα καρέ φανερώνουν και την κίνηση, αλλά και τα σημεία έναρξης  και τερματισμού της πρόβας της μικρής Τύχης. Αυτό όμως που δεν αποτυπώνουν οι εικόνες είναι ο ακριβής προγραμματισμός της και η έκδηλη χαρά του δημιουργού στην ολοκλήρωσή της. 
Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι μέσα από τη δημιουργία μιας ιστορίας σε ένα προγραμματιστικό περιβάλλον, ο μαθητής καταφέρνει όχι μόνο να γίνει ένας μικρός συγγραφέας, αλλά και σκηνοθέτης και παραγωγός του ίδιου του του έργου.  
Απολαύστε λοιπόν τη χορογραφία της Τύχης και αναλογιστείτε:
  • Σε ποια θέση βρίσκονται οι ήρωες;
  • Πόσα δευτερόλεπτα χρειάστηκαν για να ειπωθεί κάθε φράση; 
  • Πότε ξεκινά η μουσική;
  • Για πόση ώρα χορεύει η μικρή Τύχη;
  • Πώς αλλάζει θέση η θεία Μνήμη και ο Κροίσος;
  • Από ποια κατεύθυνση φεύγει η θεία Μνήμη;
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αφήσουμε την Τύχη να χορεύει περισσότερο;
  • Πόσο χρήσιμο είναι να σχεδιάζουμε πριν από τον σχεδιασμό της ιστορίας την αλληλουχία των ενεργειών και των γεγονότων;
  








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...