Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο θαυμαστός αγρόκηπος του Θανασάκη

Καλεσμένοι της Τρίτης 13 Ιουλίου στον Γ' Βρεφονηπιακό Σταθμό Αθηνών ήταν η Φιόνα, ο Θανασάκης και ο θαυμαστός κήπος του με τα πανέμορφα μοτίβα. Οι ήρωες τακτοποιήθηκαν από νωρίς στα πίσω καθίσματα του αυτοκινήτου μου και καμάρωναν τα 110 τετράγωνα του θαυμαστού κήπου του Γεωμέτρη κόκορα, ανυπομονώντας να δουν και τις εντυπώσεις των παιδιών.

Η έμπνευση για τη δημιουργία ενός αγρόκηπου ήρθε για να καλύψει τις ανάγκες της μεταπτυχιακής μου διατριβής στη μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" με τίτλο "Τα μοτίβα της Φιόνας: Όταν η ψηφιακή αφήγηση γίνεται αφορμή για τη δημιουργική μάθηση της Γεωμετρίας και της Αλγοριθμικής στο Νηπιαγωγείο". Περιλαμβάνει 110 τετράγωνα με μοτίβα και διαδρομές, που προσφέρουν σε κάθε εκπαιδευτικό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απεριόριστες δυνατότητες για να καλύψει οποιοδήποτε διδακτικό στόχο επιθυμεί μέσα από το παιχνίδι, ανάλογα βέβαια με τη φαντασία του. Φυσικά, προσφέρει και στα παιδιά πολύ περισσότερες ιδέες για δημιουργικό παιχνίδι.

Ωστόσο, ο θαυμαστός κήπος του Θανασάκη σε μορφή μακέτας υλοποιήθηκε για χάρη των παιδιών του Εργαστηρίου Σκέψης. Ο αγρόκηπος είναι στην ουσία ένας πλούσιος σε γεωμετρικά μοτίβα και σχήματα λαβύρινθος χωρισμένος σε πέντε περιοχές. Μέσα του περιλαμβάνονται γωνίες, τρίγωνα, τετράγωνα, δέντρα, ένα τούνελ, ένα υδραγωγείο, ένα ποτάμι, ένα καράβι, σημεία, γραμμές, λουλούδια από κουμπιά, μονοπάτια με μικρά και μεγάλα πετραδάκια, πολύχρωμοι κύβοι, τρισδιάστατα τρίγωνα, μικρά, μεγάλα και μεσαία φιαλίδια, σπιτάκια, αλλά και μεγάλα κτίρια, δρόμοι, τοίχοι και γέφυρες. Στόχος του είναι να αποδείξει στα παιδιά την τέχνη της "γεωμετρικής" ζωγραφικής του λεπτουργού Θανασάκη. 

Η μακέτα με τον αγρόκηπο του Θανασάκη προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στα παιδιά όλων των τμημάτων. Αφιερώσαμε αρκετή ώρα για να παρατηρήσουμε τα στοιχεία της μακέτας και όταν ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν τι βλέπουν ακούστηκαν στο Εργαστήρι μας λέξεις και έννοιες από το δίμηνο ταξίδι μας: γραμμές, σημεία, κύβοι, γέφυρες, μοτίβα! 
Ύστερα, ζήτησα από τα παιδιά να διαλέξουν κάτι από τη μακέτα και να το δημιουργήσουμε. Τα παιδιά του Ν3 αποφάσισαν να δημιουργήσουν λουλούδια με κουμπιά και αυτοκόλλητα με μονόχρωμους κύκλους, ενώ για γύρη πρόσθεσαν καρδούλες ή αστεράκια από τα φιαλίδια της μάγισσας. 
Το μοναδικό σημείο της διαδικασίας στο οποίο έδωσα ιδιαίτερη έμφαση ήταν ο τρόπος με τον οποίο κρατάμε το κουμπί και κολλάμε τα αυτοκόλλητα με τους κύκλους. Σε εκείνο το σημείο ανέφερα στα παιδιά ότι θα τους δείξω τον αλγόριθμο.
Συγκεκριμένα, ακολουθήσαμε τέσσερα βήματα:
1. Κρατήσαμε το κουμπί με τον αντίχειρα και τον δείκτη του δεξιού χεριού.
2. Πήραμε έναν κύκλο και τον κολλήσαμε στο κουμπί.
3. Περιστρέψαμε το κουμπί προς τα δεξιά, τόσο όσο να μπορεί να κολλήσει ο επόμενος κύκλος στο πλάι του.
4. Επαναλάβαμε τα βήματα 2 και 3 μέχρι να συμπληρωθεί η μορφή ενός ολοκληρωμένου λουλουδιού. 

 

 

 
Τα παιδιά του Ν4 θαύμασαν τη μηλιά της μακέτας και τα κουμπιά και συζητήσαμε το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός βιβλίου με αντίστοιχη θεματολογία. Μελετήσαμε τα εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός βιβλίου και διαπιστώσαμε ότι χρειαζόμαστε σελίδες για το εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο και το περιεχόμενό του. Τελικά, με τα παιδιά του Ν4 εργαστήκαμε με τον αλγόριθμο κατασκευής των σελίδων του βιβλίου μας. Συγκεκριμένα, πήραμε έξι πόλυχρωμα αφρώδη φύλλα, δύο χάρακες 30 εκατοστών και ένα κοπίδι και ακολουθήσαμε τα εξής βήματα:
1. Κόψαμε ένα φύλλο σε διαστάσεις 14x12. 
2. Πήραμε ένα ακόμη φύλλο και ακουμπήσαμε το πρώτο φύλλο πάνω του και κόψαμε στις ίδιες διαστάσεις.
3. Επαναλάβαμε 3 φορές το βήμα 2.  
Ύστερα, τα παιδιά έδωσαν ιδέες για τον τίτλο και τελικά δημιουργήσαμε το εξώφυλλο με τους ήρωες χρησιμοποιώντας τα υλικά του Εργαστηρίου Σκέψης.
Τα παιδιά του Ν5 επέλεξαν να φτιάξουν κι εκείνα μοτίβα με λουλούδια χρησιμοποιώντας όμως και έναν πράσινο κορμό. 
Τελικά, ο αγρόκηπος του Θανασάκη αγαπήθηκε πολύ από τα παιδιά. Σε κάθε ευκαιρία, οι μικροί δημιουργοί τον επισκέπτονταν για να φυσήξουν τους έλικες των δύο ξύλινων ρομπότ, να πειράξουν τα αμαξάκια, αλλά και να σηκώσουν στα χεράκια τους τα αποσπώμενα αντικείμενα. 
Όσο για τη Φιόνα και τον Θανασάκη; Αυτοί χαμογελούσαν και καμάρωναν με την εισηγήτρια του Εργαστηρίου, που σκέφτονταν πως τελικά άξιζαν οι πολλές, μα πάρα πολλές ώρες εργασίας για τη δημιουργία του.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι