Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Ας γνωριστούμε καλύτερα …με τις ιστορίες» Κριτική Επιτροπής Γ.Λ.Σ. στον 66ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής & Εικονογράφησης Βιβλίου

 «Ας γνωριστούμε καλύτερα …με τις ιστορίες»

Πρόκειται για ένα αξιόλογο πρόγραμμα που εκπόνησε η συγγραφέας Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου, ως μέλος του Εργαστηρίου Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔηΚαιΤε) του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας. Απευθύνεται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης καθώς και σε εκπαιδευτικούς δημοτικών και νηπιαγωγείων. Για την πραγματοποίησή του εφαρμόζεται η μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet (SLN), και έχει πολλαπλούς στόχους. Να εμφυσήσει την αγάπη προς τη λογοτεχνία, να μεταδώσει κανόνες και καλές πρακτικές της δημιουργικής γραφής, να αναπτύξει το ομαδικό συνεργατικό πνεύμα και να καλλιεργήσει ψηφιακές δεξιότητες.
Τα μέλη της Επιτροπής διάβασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις ιστορίες με τίτλο «Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον κορωνοϊό», που έγραψαν μετά την εκπαίδευσή τους τα παιδιά μετά από εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε έξι συνεδρίες. Επίσης, από το εμπεριστατωμένο κείμενο – έκθεση των κείμενο 124 σελίδων ενημερώθηκαν για τις φάσεις και τις επιμέρους δράσεις του προγράμματος «Ας γνωριστούμε καλύτερα… με τις ιστορίες» καθώς και πώς εφαρμόστηκε από την κ. Σαμαρτζοπάνου σε σχολεία ανά την Ελλάδα.
Ελπίζουμε ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και θα συντελέσει ώστε στο μέλλον να κατατεθούν στο διαγωνισμό της Γ.Λ.Σ. αξιόλογες συμμετοχές δημιουργίας λογοτεχνικού λόγου.

Ευχαριστούμε θερμά την Κριτική Επιτροπή για την μελέτη του εθελοντικού προγράμματος "Ας γνωριστούμε καλύτερα...με τις ιστορίες" της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου (συγγραφικό ψευδώνυμο: Αριάδνη Δάντε), που κατατέθηκε στον 66ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής & Εικονογράφησης Βιβλίου για παιδιά και νέους (2021).
Το εθελοντικό πρόγραμμα εκπονήθηκε τη σχολική χρονική 2020-21 και ενέπλεξε περισσότερους από 600 μαθητές σχολείων στη δημιουργική γραφή και στη φιλαναγνωσία μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες Skype, Teams και Webex.
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για τη συνεργασία μας, και φυσικά τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας, κ. Θαρρενό Μπράτιτση για την εμπιστοσύνη του.

Εκδόσεις Τσιπούπολη


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη