Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Ας γνωριστούμε καλύτερα …με τις ιστορίες» Κριτική Επιτροπής Γ.Λ.Σ. στον 66ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής & Εικονογράφησης Βιβλίου

 «Ας γνωριστούμε καλύτερα …με τις ιστορίες»

Πρόκειται για ένα αξιόλογο πρόγραμμα που εκπόνησε η συγγραφέας Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου, ως μέλος του Εργαστηρίου Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔηΚαιΤε) του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας. Απευθύνεται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης καθώς και σε εκπαιδευτικούς δημοτικών και νηπιαγωγείων. Για την πραγματοποίησή του εφαρμόζεται η μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet (SLN), και έχει πολλαπλούς στόχους. Να εμφυσήσει την αγάπη προς τη λογοτεχνία, να μεταδώσει κανόνες και καλές πρακτικές της δημιουργικής γραφής, να αναπτύξει το ομαδικό συνεργατικό πνεύμα και να καλλιεργήσει ψηφιακές δεξιότητες.
Τα μέλη της Επιτροπής διάβασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις ιστορίες με τίτλο «Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον κορωνοϊό», που έγραψαν μετά την εκπαίδευσή τους τα παιδιά μετά από εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε έξι συνεδρίες. Επίσης, από το εμπεριστατωμένο κείμενο – έκθεση των κείμενο 124 σελίδων ενημερώθηκαν για τις φάσεις και τις επιμέρους δράσεις του προγράμματος «Ας γνωριστούμε καλύτερα… με τις ιστορίες» καθώς και πώς εφαρμόστηκε από την κ. Σαμαρτζοπάνου σε σχολεία ανά την Ελλάδα.
Ελπίζουμε ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και θα συντελέσει ώστε στο μέλλον να κατατεθούν στο διαγωνισμό της Γ.Λ.Σ. αξιόλογες συμμετοχές δημιουργίας λογοτεχνικού λόγου.

Ευχαριστούμε θερμά την Κριτική Επιτροπή για την μελέτη του εθελοντικού προγράμματος "Ας γνωριστούμε καλύτερα...με τις ιστορίες" της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου (συγγραφικό ψευδώνυμο: Αριάδνη Δάντε), που κατατέθηκε στον 66ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής & Εικονογράφησης Βιβλίου για παιδιά και νέους (2021).
Το εθελοντικό πρόγραμμα εκπονήθηκε τη σχολική χρονική 2020-21 και ενέπλεξε περισσότερους από 600 μαθητές σχολείων στη δημιουργική γραφή και στη φιλαναγνωσία μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες Skype, Teams και Webex.
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για τη συνεργασία μας, και φυσικά τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας, κ. Θαρρενό Μπράτιτση για την εμπιστοσύνη του.

Εκδόσεις Τσιπούπολη


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...