Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πάνω-κάτω με τη Μάνια

Την Τρίτη 11 Ιανουαρίου επανήλθα στην αγαπημένη μου αίθουσα για να περάσουμε συντροφιά με τα αγαπημένα μου τρίχρονα δύο άκρως δημιουργικές ώρες.

Αφού λοιπόν πληροφορήθηκα για όλα τα ωραία δώρα που έφερε ο Άι Βασίλης στα παιδιά, θυμηθήκαμε ξανά όλους τους ήρωες της ζούγκλας της Πυθωνίας. Με τα παιδιά του Ν3 περιηγηθήκαμε για ώρα στη ζούγκλα και συμμαζέψαμε τους χαμένους θησαυρούς στα σωστά κουβαδάκια. Στο τέλος, μάθαμε και την πρώτη στροφή από το τραγούδι "Τα αντικείμενα κρατώ" και χορέψαμε γύρω από τον πρωταγωνιστή μας, τον Απόστολο.

Με τα παιδιά του Ν4 κάναμε κάτι εντελώς καινούριο, που τους άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Τα παιδιά είδαν πως μπορώ να φτιάξω παιχνίδια στην οθόνη του φίλου μου, του Άκη (του ηλεκτρονικού μου υπολογιστή). Έπειτα, έδειξα στα παιδιά το πρώτο μας ψηφιακό παιχνίδι. Σκοπός του ψηφιακού παιχνιδιού ήταν να επιλέξουν το σωστό βελάκι για να μαζέψει η Μάνια τους 5 αριθμούς που βρίσκονταν στα κλαδιά των δέντρων της ζούγκλας. Όμως, στο παιχνίδι υπήρχαν 4 παγίδες: τα γράμματα Α,Β,Γ,Δ. Εάν το μαϊμουδάκι ακουμπούσε κατά λάθος (με το κάτω βελάκι) ένα γράμμα, τότε η μαϊμού έχανε.

 

Ο σημερινός μου στόχος ήταν η γνωριμία με τη λειτουργία των πλήκτρων με τα βελάκια που δείχνουν "πάνω" και "κάτω" και επιτεύχθηκε και με τη βοήθεια του ψηφιακού παιχνιδιού, αλλά και ενός κινητικού παιχνιδιού.

Η πλειοψηφία των παιδιών κέρδισε αμέσως στο ψηφιακό παιχνίδι και είδε το μαϊμουδάκι να χοροπηδά χαρούμενο. Ωστόσο, δύο παιδάκια που δεν κέρδισαν το παιχνίδι με την πρώτη φορά, το κατάφεραν με τη δεύτερη. Τα παιδιά ήταν πάρα πολύ ενθουσιασμένα και ένα από αυτά πρόβλεψε και το επόμενο ψηφιακό μας παιχνίδι, που θα είναι οι κινήσεις του λιονταριού στο χορτάρι για τον εντοπισμό των γραμμάτων στον κόκκινο κουβά!

Κάθε νικητής κέρδισε από ένα αυτοκόλλητο κουκουβάγιας. Όταν τα παιδιά συμπληρώσουν πέντε αυτοκόλλητα κουκουβάγιας, θα ανακηρυχθούν σε εξερευνητές της ζούγκλας και τότε θα μπορούν να συμμετάσχουν σε ειδικές αποστολές.

Στο τέλος, σηκωθήκαμε όλοι από τις θέσεις και παίξαμε το παιχνίδι "Πάνω ή κάτω", όπου στο άκουσμα της λέξης "Πάνω" ή "Κάτω" έπρεπε να δείξουμε όλοι στο σωστό σημείο. 

  

Αριάδνη Δάντε






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη