Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση είναι ένα νόστιμο ορεκτικό...

Πριν από λίγες ημέρες αποφάσισα να ανεβάσω στο κανάλι μου στο YouTube μια από τις ψηφιακές αφηγήσεις που σκάρωσα για τα μικρά μου μαθητούδια στον βρεφονηπιακό σταθμό Αθηνών ΥΠΕΘΑ-ΓΕΣ.
"Το χωριουδάκι των ζώων", του οποίου το ξεκίνημα αποδείχτηκε πολύ προφητικό για την κατάσταση που βιώνουμε τις τελευταίες ημέρες εμείς οι πρωτευουσιάνοι,  αναφέρει μερικά από τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και στη συνέχεια παρουσιάζει τον αλγόριθμο κατασκευής ενός σπιτιού με έξι ξύλα. 

Χειμώνας έπεσε βαρύς,
παγώσαμε απ' το κρύο
παντού χιονάκι καταγής
κατάλευκο τοπίο.
Η ψηφιακή ιστορία περιλαμβάνεται στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=kN73zZlwJVo
Η ψηφιακή αφήγηση κοινοποιήθηκε και στις σελίδες "Αριάδνη Δάντε" και "Εκδόσεις Τσιπούπολη" στο κοινωνικό δίκτυο του Facebook και πέρα από τα αγαπημένα μου μαθητούδια, αφιερώθηκε σε όλους όσους αγαπούν τη δημιουργική μάθηση.
Μία λοιπόν από τις λάτρεις της δημιουργικής μάθησης αποδείχθηκε η νηπιαγωγός Στέλλα Τσίρου από το Νηπιαγωγείο Νέας Χαραυγής Κοζάνης, η οποία μοιράστηκε την ψηφιακή μου αφήγηση με τα μαθητούδια της και μου χάρισε τα παρακάτω πολύτιμα στιγμιότυπα.

Η ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση είναι ένα νόστιμο ορεκτικό...
Διαρκεί τόσο όσο για να μας ανοίξει την όρεξη για δημιουργία.



Εκμεταλλευόμενη τη δύναμη της τεχνολογίας επικοινώνησα μέσω βιντεοκλήσης με την παιδαγωγό, προκειμένου να μάθω περισσότερες πληροφορίες για τις αντιδράσεις των παιδιών. Στα παιδιά άρεσε πολύ η ψηφιακή ιστορία, οι εικόνες και η μουσική. Όμως, το παράπονό τους ήταν ότι είχε μικρή διάρκεια.
Αφού άκουσα με ιδιαίτερη προσοχή τα σχόλια της εκπαιδευτικού, αυτό που τόνισα στην αξιολάτρευτη κυρία Τσίρου - την οποία και ευχαριστώ από καρδιάς τόσο για την αγκαλιά στην ψηφιακή μου ιστορία, όσο και για την σπουδαία της ανατροφοδότηση - είναι ότι η ψηφιακή αφήγηση είναι νόστιμη ως ορεκτικό. Αυτό που πέτυχε η γλυκιά Στέλλα με τα νήπιά της είναι αυτό που επιζητούμε εμείς οι ερευνητές: μέσα σε πέντε λεπτά να τους ανοίξουμε την όρεξη για δημιουργία, διάλογο, κατασκευή και δράση. Δράση που θα απογειώνει τη φαντασία και φυσικά τη λεπτή τους κινητικότητα...
Ευχαριστώ θερμά το Νηπιαγωγείο της Νέας Χαραυγής Κοζάνης και την νηπιαγωγό Στέλλα Τσίρου για την εμπιστοσύνη και ελπίζω να δοκιμάσουν με την ίδια όρεξη και τα επόμενα "ορεκτικά" που πρόκειται να σερβίρω στα κοινωνικά μέσα.
Αριάδνη Δάντε


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος