Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων (http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html). 

Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα. 

   


 

Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με μια γραμμή δύο σημεία που δεν είναι ενωμένα, τότε θα δημιουργηθεί ένα τρίγωνο. Εκείνη τη στιγμή ήρθε η ώρα να ενωθούν τα παιδιά με τον διπλανό τους ή τη διπλανή τους και να δημιουργήσουν ένα παιδικό τριγωνάκι. Για την ακρίβεια, κάθε παιδάκι-γωνία κάθισε αντίκρυ από ένα άλλο παιδάκι έχοντας τα ποδαράκια τους τεντωμένα πλάι πλάι. Έπειτα, έγειραν προς τα εμπρός και τέντωσαν τα χεράκια τους ψηλά σχηματίζοντας δύο οξείες γωνίες. Όταν ένωσαν τα χέρια, όλα τα ζευγάρια παρατήρησαν τους διπλανούς τους και είδαν πολλά ζωντανά τρίγωνα.

Στη συνέχεια, τα παιδιά μεταφέρθηκαν στα τραπεζάκια και εκεί σχημάτισαν ξανά μια οξεία ή αλλιώς μια "μικρή" γωνία με τα δυο τους σπιρτόξυλα.    

 

Έπειτα, άφησα σε κάθε τραπέζι μια γωνία με 3 κυβάκια και ζήτησα από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και να σκεφτούν ένα από τα έξι χρώματα: κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, πράσινο, μωβ και γαλάζιο. Τα παιδιά έμειναν με κλειστά τα μάτια μέχρι να τα ακουμπήσω στην πλάτη. Σε κάθε άγγιγμά μου τα παιδιά άνοιγαν τα μάτια και διάλεγαν από το μεγάλο ορθογώνιο κουτί των κύβων 3 κύβους με το χρώμα της επιλογής τους. Το παιχνίδι συνεχίστηκε έως ότι κρατήσει και το τελευταίο παιδί στα χέρια τους τα 3 κυβάκια του. Έχοντας ως παράδειγμα τη γωνία του τραπεζιού, ζήτησα από τα παιδιά να φτιάξουν μια γωνία. Πριν καν προσπαθήσει, μια μικρούλα είπε: "Κυρία, εγώ δεν ξέρω". Τότε, το άκουσε και ο διπλανός της και επανέλαβε την ίδια φράση. Αφού πήγα στο τραπεζάκι των παιδιών, έφερα τη γωνία μπρος στα χεράκια της μικρούλας και της ζήτησα να ακουμπήσει πάνω στην έτοιμη γωνία τα κυβάκια της. Το κοριτσάκι ξεθάρρεψε και έφτιαξε τη γωνία της και το ίδιο έκανε και ο διπλανός της.

"Είδες που μπορούσες;", της είπα και εκείνη μου χάρισε ένα πανέμορφο χαμόγελο ικανοποίησης. Και το χαμόγελο διπλασιάστηκε, γιατί έκανα την ίδια ερώτηση και στον διπλανό! 

Κάθε παιδάκι που τελείωνε τη γωνία του σήκωνε το χεράκι ψηλά και με ειδοποιούσε να πάω να την καμαρώσω και να κολλήσω τα κυβάκια.. Όταν τελείωσαν όλα τα παιδάκια τους ζήτησα να ενώσουν τη γωνία τους με του διπλανού τους. Τα περισσότερα παιδιά σχημάτισαν ένα ορθογώνιο, άλλα παιδιά έβαλαν τις γωνίες να ακουμπούν πλάτη με πλάτη κι άλλα τις έβαλαν αντικριστά. Πήρα στα χέρια μου όλα τα σχήματα και τα έδειξα στα παιδιά και τα παρότρυνα να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν ορθογώνια.  Ύστερα, ξαπλώσαμε τα ορθογώνια σαν "κρεβατάκι" και μετά τα σηκώσαμε ψηλά σαν τοίχο. Τότε, ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν τι άλλο θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε κι εκείνα απάντησαν: "σπίτι, δρόμο, λαβύρινθο". Προφανώς, ο λαβύρινθος και ο δρόμος ήρθαν στο νου των παιδιών γιατί σε προηγούμενα εργαστήρια είχαμε δημιουργήσει με μικρά κυβάκια δρόμους και λαβυρίνθους. 

Στη συνέχεια, τα παιδιά πήγαν ξανά στα καναπεδάκια τους για να παίξουμε όλοι μαζί "τη δημιουργία του δικού μας οικοδομήματος". Στο παιχνίδι μας συμμετείχαν όλα τα παιδιά. Ο πρώτος παίκτης πήρε μια γωνία και την τοποθέτησε στο πάτωμα με τον τρόπο που επιθυμούσε. Έπειτα, ο δεύτερος παίκτης πήρε μια άλλη γωνία και κλήθηκε να την τοποθετήσει πλάι ή πάνω από την αρχική γωνία, χωρίς να αλλοιώσει την προηγούμενη θέση του σχήματος. Έτσι, ένα - ένα τα παιδιά στήριξαν τις γωνίες τους στις γωνίες των συμπαικτών τους και δημιούργησαν το δικό τους οικοδόμημα.

Στο τέλος, απαθανάτισα το συλλογικό έργο των παιδιών και τα παιδιά μαζεύτηκαν στο τρενάκι του Ν3, με αποχαιρέτησαν και αποχώρησαν για την αίθουσά τους.
Μετά από λίγη ώρα κατέφθασε το τρενάκι του Ν4. Πραγματοποιήσαμε τα ίδια παιχνίδια και γελάσαμε πάρα, μα πάρα πολύ στην αναπαράσταση της μικρής, της καμαρωτής και της φαρδιάς γωνίας με τα σώματά μας. Ευτυχώς που υπήρχαν και τα καναπεδάκια πίσω από τα κεφάλια των παιδιών, γιατί τελικά το τέντωμα της φαρδιάς γωνίας εκτός από δύσκολο αποδείχτηκε και ξεκαρδιστικό. Στο παιχνίδι με το οικοδόμημα φτιάξαμε ένα πολύ όμορφο κτίριο με σκεπές και τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα. Αφού με αποχαιρέτησε και το τρενάκι του Ν4, έφτασε και η σειρά του Ν5 για το δικό του Εργαστήρι Σκέψης. 
 

 
Ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο, παίξαμε, τεντωθήκαμε, τραγουδήσαμε λίγο και το τραγούδι "Τα τρία σημεία", κολλήσαμε και τις γωνίες μας και στο τέλος τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους οικοδόμημα, που ένα μέρος του θύμιζε το δωμάτιο του λαβύρινθου που είχε υλοποιήσει το κάθε παιδί σε προηγούμενο εργαστήρι.
Κρατάω ως κορυφαία στιγμή του εργαστηρίου την άσκηση με τις γωνίες. Τελικά, αποδείχτηκε και πολύ χρήσιμη γιατί γνωρίσαμε τα είδη γωνιών, αλλά και πολύ πρακτική, αφού ... τεντωθήκαμε για τα καλά!










Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Εκπαίδευσης Ιστορίας Αιτωλοακαρνανίας

Δευτέρα, 26 Μαΐου 2025 2η Γιορτή Παραμυθιού Το Σάββατο, 24 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας η 2η Γιορτή Παραμυθιού. Οικοδεσπότης της βραδιάς ήταν ο ταλαντούχος μαθητής Χρήστος Σούμπασης. Η Γιορτή περιλάμβανε δύο μέρη: την εκδήλωση ευγνωμοσύνης και απόδοσης τιμής σε έναν γνήσιο παραμυθά, χρονογράφο και ποιητή, τον κύριο Παντελή Φλωρόπουλο και την απονομή των μαθητικών βραβείων του 2ου Διαγωνισμού Συγγραφής παραμυθιού με θέμα τη «Μυθολογία και τα Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας». Το πρώτο μέρος ξεκίνησε με «Ένα τραγούδι για τα παιδιά του πολέμου» από τους μαθητές της Α’ και Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Δοκιμίου, ενώ την παρουσίαση του συγγραφικού έργου του τιμώμενου συγγραφέα ανέλαβαν οι μαθήτριες της Δ’ τάξης, Αγγελική Καρατσώρη, Σπυριδούλα Οικονόμου και Ίριδα Ανδρικοπούλου. Με εμψυχωτές την Αριάδνη Δάντε και τον Θεόδωρο Τσιλίκα, τα μέλη της δημιουργικής ομάδας «Το σεντούκι του παππού» φρόντισαν να μοιράσουν σε παιδ...

Παραμύθι από Ζάχαρη και στο club e-lit της Αριάδνης Δάντε

  Το Αγρίνιο φοράει τα γιορτινά του με ένα Παραμύθι από Ζάχαρη και το σπίτι της διάσημης συγγραφέως θείας Μνήμης "Club e-lit" θα υποδεχθεί παιδιά, γονείς, σπουδαίους Συλλόγους της πόλης και φυσικά τους φίλους των παραμυθιών για να γνωρίσουν δεκάδες ήρωες και να ζήσουν όλοι πολύ πολύ καλύτερα. Και μπορεί καθημερινά να εργαζόμαστε στα καθήκοντά μας, να είμαστε γονείς και προστάτες των οικογενειών μας, να τραβάμε τα δικά μας  ζόρια, αλλά τα Χριστούγεννα είναι μαγικά, ανήκουν σε όλα τα παιδιά και οι επιθυμίες των παιδιών αξίζουν θαύματα. Γι' αυτό, μαγειρεύουμε από καιρό όμορφες δράσεις και ετοιμαζόμαστε να υποδεχθούμε στο σπίτι μας το τριήμερο 21-23 Δεκέμβρη όλους αυτούς που αγαπούν το παραμύθι από Ζάχαρη, μέλι και μαγεία. Οι δράσεις θα ξεκινήσουν το Σάββατο 21/12 με τα αστέρια από το  Κέντρο Διημέρευσης ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ  που θα στολίσουν στο σπίτι της θείας Μνήμης το Δέντρο των Ευχών. Στις 16:00 αναμένω τα παιδιά του  21ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου  για να κατασκευ...

Κοπή πίτας για «Το σεντούκι του παππού» και πρώτο ταξίδι για το 2025 με ανάβαση στον Όλυμπο

Πρώτο σεντούκι του παππού για το 2025 και τα μέλη της ομάδας παρέα με τους νέους τους φίλους συναντήθηκαν το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 στο Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Αγγελόκαστρο για να γευτούν το πρώτο γλυκό της χρονιάς, αλλά και να δημιουργήσουν το πρώτο τους ταξίδι. Η πρόσκληση, όπως πάντα άλλωστε, ανοικτή. Το ραντεβού είχε δοθεί για το απόγευμα, στις 6, το τραπέζι είχε στολιστεί με το εορταστικό τραπεζομάντηλο και πάνω του φιλοξενούνταν οι δύο πεντανόστιμες βασιλόπιτες από τον ντόπιο φούρνο της ΑΡΣΙΝΟΗΣ (Παναγιώτη και Αργυρώς Καρόπουλου): μία για τα παιδιά και μία για τους ενήλικες φίλους της ομάδας. Μικροί και μεγάλοι κάθισαν στα παλιά έδρανα και μαζί με αυτούς, ο Άκης Κομπιουτεράκης και ο Έκτορας Προτζέκτορας παρατάχθηκαν στις θέσεις τους για να προσθέσουν τη δική τους πινελιά στο δημιουργικό απόγευμα. Η συνάντηση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα και τις ευχές του Θοδωρή Τσιλίκα και ακολούθησε με την αφήγηση του διηγήματος «Το σεντούκι του παππού» από την Αριάδν...