Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η δική μας Αριάδνη Δάντε δημιουργός του 1ου Φεστιβάλ Δημιουργικής Μάθησης στο Φροντιστήριο ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ Καβάλας

Είναι μεγάλη τιμή για τις Εκδόσεις Τσιπούπολη η πρόσκληση της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε από το φροντιστήριο ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ Καβάλας να διοργανώσει το 1ο Φεστιβάλ Δημιουργικής Μάθησης, που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της 6ης Οκτωβρίου 2019 (ώρα 16.30-20.30), στον καταπληκτικό χώρο του φροντιστηρίου.


Το εγχείρημα της προετοιμασίας αριθμεί αρκετούς μήνες άψογης συνεργασίας της συγγραφέως με την Διευθύντρια του φροντιστηρίου, κα Βασιλική Βασιλειάδου, και αφορμή για αυτή τη δημιουργική δράση αποτελεί η γνωριμία του δημιουργικού έργου της Αριάδνης από την εκπαιδευτικό Θάλεια Βασιλειάδου, αδερφή της Διευθύντριας του φροντιστηρίου.

Η Αριάδνη προχωρώντας πάντοτε με άξονα τον άνθρωπο, όπλο τη φαντασία και άπειρη όρεξη για την παιγνιώδη εκπαίδευση σε θέματα Πληροφορικής και Δημιουργικής Γραφής, σχεδίασε με τις αξιόλογες κυρίες Βασιλειάδη τη δημιουργία ενός ξεχωριστού φεστιβάλ Δημιουργικής Μάθησης για τους φίλους του Φροντιστηρίου ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ Καβάλας, αλλά και τους φίλους της Δημιουργικής Γραφής.

Το Φεστιβάλ Δημιουργικής Μάθησης περιλαμβάνει τέσσερις εκπαιδευτικές δράσεις για την εισαγωγή τόσο των μικρών όσο και των μεγάλων μαθητών του φροντιστηρίου, αλλά και των φοιτητών του Κοινωνικού Πανεπιστημίου στην Πληροφορική και τη Δημιουργική Γραφή μέσα από το παιχνίδι ρόλων και τη Λογοτεχνία. Κι ενώ η Αριάδνη Δάντε μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη διενέργεια αυτοτελών εθελοντικών εκπαιδευτικών δράσεων για τη βιωματική μύηση των συμμετεχόντων στην Πληροφορική δίχως τη χρήση Υπολογιστή, το συγκεκριμένο γεγονός αποτελεί καινοτομία για την ίδια τη συγγραφέα γιατί θα έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει τέσσερα από τα εκπαιδευτικά της προγράμματα υπό την αιγίδα ενός Φεστιβάλ.
Στο Φεστιβάλ περιλαμβάνονται τέσσερα εργαστήρια Δημιουργικής Μάθησης:
  1. «Το χαμένο γλυκό» για παιδιά του μεγάλου Δημοτικού (Εισαγωγή στην αντικειμενοστρέφεια και στις δομές δεδομένων),
  2. «Ο Ενρίκε από το Μεξικό» για παιδιά του μεγάλου Δημοτικού, μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου (εισαγωγή στις βασικές αρχές ασφάλειας πληροφοριακών συστημάτων με αναφορά στους κινδύνους του Διαδικτύου και τρόπους πρόληψης),
  3. «Τα μοτίβα της Φιόνας», μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου (εισαγωγή στην αλγοριθμική και στη γλώσσα προγραμματισμού Python μέσα από την ποίηση),
  4. «Το παιχνίδι της αφήγησης», παιδιά του μεγάλου Δημοτικού, μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου, Κοινωνικό Πανεπιστήμιο (εισαγωγή στην αφηγηματολογία και στα είδη των αφηγητών κατά Genette).

Η χρονική διάρκεια κάθε εργαστηρίου υπολογίζεται σε 60 λεπτά και στα προγράμματα μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι φίλοι της Δημιουργικής Μάθησης.

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Γραμματεία Φροντιστηρίου ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ Καβάλας (Ομονοίας 77, 2510 220201, email: kavala-kentro@poukamisas.gr).

   

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...