Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το χαμένο γλυκό και η κερδισμένη αντικειμενοστρέφεια της Αριάδνης Δάντε στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής στη Φλώρινα

Τι σχέση έχει άραγε ένα χαμένο βάζο με γλυκό του κουταλιού κυδώνι με τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, τις δομές δεδομένων και τον έμμετρο λόγο; 
Η απάντηση κρύβεται στην εκπαιδευτική δράση "Το χαμένο γλυκό και η κερδισμένη ανικειμενοστρέφεια" και στα δεκατρία μικρά ποιήματα για το χαμένο γλυκό, με τα οποία προσπαθώ να μεταδώσω στα παιδιά την αγάπη μου για τον έμμετρο λόγο και να τα βοηθήσω να μάθουν να αναλύουν τα αντικείμενα, να εξασκούν την παρατηρητικότητά τους, να προσεγγίζουν τι λίστες με τους πίνακες και να συνθέτουν αντικείμενα.
Σύμφωνα με την εκπαιδευτική δράση, κατά την επίσκεψή μου στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής έχασα ένα βάζο με γλυκό του κουταλιού και γι' αυτό έστησα ένα εργαστήρι διάρκειας 90 λεπτών και προσκάλεσα τους παρευρισκόμενους να με βοηθήσουν στην αναζητησή του. Στο συνέδριο βέβαια δεν βρήκα παιδιά, αλλά εντόπισα πολλούς παιδαγωγούς και φοιτητές του Τμήματος Νηπιαγωγών και μοιράστηκα μαζί τους όλα μου τα μυστικά σχετικά με την εισαγωγή των παιδιών στην αντικειμενοστρέφεια με πέντε προτάσεις.
Αξιοποιώντας την καταπληκτική εικονογράφηση της Τάνιας Πεχλιβανίδου στο βιβλίο "Ψάχνοντας στην παραλία" που κυκλοφορει από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη, παρουσίασα στους συμμετέχοντες της δράσης τα στοιχεία του χαμένου βάζου και στη συνέχεια τους ενέπλεξα στη διαδικασία αναζήτησης, μοιράζοντας τους κάρτες με στοιχεία που περιγράφουν το χαμένο γλυκό.
Έπειτα, με τη βοήθεια των συμμετεχόντων παίξαμε το παιχνίδι συλλογής των στοιχείων του γλυκού. Εκεί, κοντραρίστηκα με την αγαπημένη φίλη και συμφοιτήτρια στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών "Δημιουργική Γραφή", καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας, κ. Αλεξάνδρα Ζέρβα. Οκτώ γύροι, ένας για κάθε ένα από τα στοιχεία του χαμένου γλυκού. Και κάθε γύρος έδινε κι έναν πόντο στη διαγωνιζόμενη που θα έπαιρνε τα περισσότερα στοιχεία. Δυστυχώς, έχασα, μιας και η αντίπαλός μου, η γλυκιά Ζέρβα αναδείχτηκε νικήτρια συλλεγόντας τα περισσότερα.
Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες έπαιξαν το παιχνίδι της Γραμματικής στην απάντηση της κρυψώνας του γλυκού και μας βοήθησαν να ανακαλύψουμε όλοι μαζί τα μέρη του λόγου που κρύβονταν στους  έξι φακέλους της απάντησης της θέσης του χαμένου γλυκού. Ακολούθησε ένα ακόμη παιχνίδι ανακάλυψης, αυτή τη φορά για τους τύπους δεδομένων στα στοιχεία του χαμένου γλυκού κι έτσι οι εκπαιδευτικοί ξεκίνησαν να προσεγγίζουν περισσότερο τους όρους της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. 
Τοποθετώντας τα χαρακτηριστικά της Γεύσης, του Χρώματος, του Σχήματος, της Αξίας, αλλά και του Βάρου του γλυκού σε έναν πίνακα συναντηθήκαμε με τις συμβολοσειρές, τους χαρακτήρες και των αριθμών. Μετά από τη σύντομη αναφορά στην απαραίτητη ορολογία (string, char, int, boolean) ακολούθησαν δύο προτάσεις αντιστοίχισης για την εξάσκηση των παιδιών στις λίστες και στους πίνακες. 
Τέλος, αξιοποιήσαμε τις γνώσεις των δύο καθηγητριών αγγλικής φιλολογίας και με τη βοήθειά τους γράψαμε στον πίνακα τα χαρακτηριστικά του γλυκού στα αγγλικά ορίζοντας έτσι μια κλάση.
Ολοκληρώνοντας τη σύντομη παρουσίαση της δράσης, επισημαίνω το γεγονός ότι εκτός από την μαθηματική αξία και την προσέγγιση στις βασικές αρχές προγραμματισμού, η δράση αναδεικνύει και την πολύτιμη οξία του γραπτού λόγου και την σημασία της ομαδικής προσπάθειας για την επίτευξη ενός στόχου. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι