Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

SLN - Ομάδα Toys: Τα παιχνίδια

Απογευματάκι Κυριακής, 20 Δεκεμβρίου 2020 και λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ήρθε η ώρα να αναρτήσουμε την τέταρτη ιστορία που έγραψαν τα παιχνίδια του Εργαστηρίου "Ας γνωριστούμε καλύτερα...με τις ιστορίες", που υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα 28/11-13/12/20 από το ψηφιακό σχολείο των Εκδόσεων Τσιπούπολη "Chipoupolis", προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πιλοτική άσκηση του Ευρωπαϊκού Έργου Story Logic Net - SLN. Τα παιδιά, αφού γνωρίστηκαν καλύτερα με τις ιστορίες αξιοποιώντας το υλικό της ψηφιακής εργαλειοθήκης του έργου, συνεργάστηκαν και έγραψαν μαζί μια ιστορία με θέμα: "Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον Κορονοιό".

Υπενθυμίζουμε ότι τα παιδιά προσέγγισαν:

  • τους ήρωες, μέσα από τον Χάρτη Ενσυναίσθησης, 
  • το Σκηνικό, μέσα από χρήσιμες κάρτες, 
  • τον Χάρτη Ιστορίας, 
  • την πυραμίδα του Freytag και  
  • έναν μικρό οδηγό δημιουργικής γραφής, ειδικά σχεδιασμένο για την προσέγγιση του θέματος εργασίας με ασκήσεις και ιστοριοκύβους.

Η τέταρτη ιστορία ανήκει στην ομάδα του Γιώργου και της Ερμιόνης και έχει τίτλο: "Τα παιχνίδια". Οι δεκάχρονοι συγγραφείς από την Αττική κρύβονται πίσω από την ομάδα Toys

Σημειώνεται ότι τα παιδιά δοκίμασαν την πιλοτική πλατφόρμα και μου μετέφεραν την πολύτιμη ανατροφοδότησή τους για να τη μεταβιβάσω στον Συντονιστή του έργου.

ΠΡΑΞΗ 1

Φέτος, στη Φιλανδία, στο χωριό του Άγιου Βασίλη, εκεί όπου άλλη χρονιά τα παιχνίδια προετοιμάζονταν να μοιραστούν σε κάθε σπίτι, τα φώτα είναι σβηστά, οι μηχανές κλειστές, τα γράμματα μικρών και μεγάλων δείχνουν αδιάβαστα. Ο Άγιος Βασίλης, λόγω κορονοϊού, φοβάται να ταξιδέψει για να μοιράσει στα παιδιά όλου του κόσμου τα παιχνίδια που ζήτησαν και αυτά που περιμένουν να δώσουν χαρά σε κάθε σπίτι, τρόμαξαν ότι θα έμεναν στα ράφια. Η στενοχώρια τους ήταν τόσο μεγάλη που πίστεψαν ότι θα παλιώσουν χωρίς να τα χαρεί κανένα παιδί. Αυτό δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά και δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι θα καταστραφούν τα Χριστούγεννα.

ΠΡΑΞΗ 2

Έτσι, αποφάσισαν να στείλουν έναν αντιπρόσωπο να συνομιλήσει με τον Άγιο Βασίλη και τα ξωτικά του για να βρουν μια λύση, ώστε να σωθούν τα Χριστούγεννα. Ποιος όμως θα μπορούσε να φέρει σε πέρας αυτή τη δύσκολη αποστολή; Τα παιχνίδια δεν μπορούσαν να βρουν κάτι ή κάποιον ικανό για την αποστολή.

Γι' αυτό συναποφάσισαν να φτιάξουν κάτι ειδικά για αυτόν τον σκοπό. Μετά από πολλή σκέψη, ένα παιχνίδι φώναξε:

Να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να μπορεί να γίνεται ότι θέλει».

Όλοι συμφώνησαν με την ιδέα αυτή, οπότε τώρα το μόνο που έλειπε ήταν να βρουν το αντίδοτο για τον κορονοϊό. Τότε, θυμήθηκαν ότι στον πλανήτη Δία υπάρχει ένα χημικό που φτιαχνόταν από την υπερβολική ζέστη. Όμως, αν πήγαιναν εκεί να ζητήσουν το αντίδοτο, θα έπρεπε να τους δώσουν νερό, επειδή δεν έχει καθόλου νερό. Κατάλαβαν πως για να διασχίσουν το διάστημα, θα χρειαζόντουσαν ένα διαστημόπλοιο. Μα τα παιχνίδια δεν ήξεραν πως να το φτιάξουν, οπότε σκέφτηκαν μία από τις λειτουργίες του ρομπότ να είναι η μετατροπή του σε διαστημόπλοιο. 

Αυτό που έμενε να αποφασιστεί ήταν το ποιος θα πατούσε το κουμπί για να μετατραπεί το ρομπότ σε διαστημόπλοιο και έτσι επέλεξαν έναν εφευρέτη, ο οποίος το πάτησε αμέσως. Όλοι περίμεναν με αγωνία να γυρίσει το ρομπότ με το αντίδοτο. 





ΠΡΑΞΗ 3

Ο εφευρέτης παρακολουθούσε κάθε στιγμή που βρισκόταν το ρομπότ και ενημέρωνε και τους υπόλοιπους. Όσο αργούσε, όμως, όλοι ανησυχούσαν μήπως δεν προλάβαιναν τα Χριστούγεννα. Το αντίδοτο ήταν η τελευταία ελπίδα, χωρίς αυτό δε θα μπορούσαν να πείσουν τον Άγιο Βασίλη να μοιράσει τα παιχνίδια. Λίγο πριν απογοητευτούν, είδαν το ρομπότ να γυρνάει με το αντίδοτο στα χέρια. Έτρεξαν αμέσως στον Άγιο Βασίλη, ο οποίος ενεργοποίησε το εργοστάσιο και έβαλε όλες του τις δυνάμεις ώστε να κερδίσει τον χαμένο χρόνο.

Αυτή λοιπόν ήταν η ιστορία της ομάδας των Παιχνιδιών. Ένα ρομπότ που μπορεί να μεταμορφωθεί σε διαστημόπλοιο αναλαμβάνει να ζητήσει το χημικό αντίδοτο από τους κατοίκους του πλανήτη Δία και καταφέρνει να το φέρει στα παιχνίδια για να πείσουν τον Άγιο Βασίλη να τα μοιράσει στα παιδιά.

Γιατί τα Χριστούγεννα είναι μαγικά! Και οι επιθυμίες και των παιχνιδιών αξίζουν θαύματα. 

Όσο για σας, αν ποτέ θελήσετε κι να σώσετε τα δικά σας Χριστούγεννα από οποιονδήποτε κορονοϊό και δεν έχετε ιδέες, μπείτε στο blog της Τσιπούπολης και ψάξτε την Αριάδνη Δάντε με τα ξωτικά της. 

Πιστεύω ότι διαβάζοντας μια ιστορία θα βρείτε την ελπίδα που ψάχνετε. 
Καλό βράδυ με υγεία, φαντασία, ελπίδα και αγάπη!

Αριάδνη Δάντε - Chipoupolis





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...