Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

SLN - Ομάδα Toys: Τα παιχνίδια

Απογευματάκι Κυριακής, 20 Δεκεμβρίου 2020 και λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ήρθε η ώρα να αναρτήσουμε την τέταρτη ιστορία που έγραψαν τα παιχνίδια του Εργαστηρίου "Ας γνωριστούμε καλύτερα...με τις ιστορίες", που υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα 28/11-13/12/20 από το ψηφιακό σχολείο των Εκδόσεων Τσιπούπολη "Chipoupolis", προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πιλοτική άσκηση του Ευρωπαϊκού Έργου Story Logic Net - SLN. Τα παιδιά, αφού γνωρίστηκαν καλύτερα με τις ιστορίες αξιοποιώντας το υλικό της ψηφιακής εργαλειοθήκης του έργου, συνεργάστηκαν και έγραψαν μαζί μια ιστορία με θέμα: "Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον Κορονοιό".

Υπενθυμίζουμε ότι τα παιδιά προσέγγισαν:

  • τους ήρωες, μέσα από τον Χάρτη Ενσυναίσθησης, 
  • το Σκηνικό, μέσα από χρήσιμες κάρτες, 
  • τον Χάρτη Ιστορίας, 
  • την πυραμίδα του Freytag και  
  • έναν μικρό οδηγό δημιουργικής γραφής, ειδικά σχεδιασμένο για την προσέγγιση του θέματος εργασίας με ασκήσεις και ιστοριοκύβους.

Η τέταρτη ιστορία ανήκει στην ομάδα του Γιώργου και της Ερμιόνης και έχει τίτλο: "Τα παιχνίδια". Οι δεκάχρονοι συγγραφείς από την Αττική κρύβονται πίσω από την ομάδα Toys

Σημειώνεται ότι τα παιδιά δοκίμασαν την πιλοτική πλατφόρμα και μου μετέφεραν την πολύτιμη ανατροφοδότησή τους για να τη μεταβιβάσω στον Συντονιστή του έργου.

ΠΡΑΞΗ 1

Φέτος, στη Φιλανδία, στο χωριό του Άγιου Βασίλη, εκεί όπου άλλη χρονιά τα παιχνίδια προετοιμάζονταν να μοιραστούν σε κάθε σπίτι, τα φώτα είναι σβηστά, οι μηχανές κλειστές, τα γράμματα μικρών και μεγάλων δείχνουν αδιάβαστα. Ο Άγιος Βασίλης, λόγω κορονοϊού, φοβάται να ταξιδέψει για να μοιράσει στα παιδιά όλου του κόσμου τα παιχνίδια που ζήτησαν και αυτά που περιμένουν να δώσουν χαρά σε κάθε σπίτι, τρόμαξαν ότι θα έμεναν στα ράφια. Η στενοχώρια τους ήταν τόσο μεγάλη που πίστεψαν ότι θα παλιώσουν χωρίς να τα χαρεί κανένα παιδί. Αυτό δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά και δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι θα καταστραφούν τα Χριστούγεννα.

ΠΡΑΞΗ 2

Έτσι, αποφάσισαν να στείλουν έναν αντιπρόσωπο να συνομιλήσει με τον Άγιο Βασίλη και τα ξωτικά του για να βρουν μια λύση, ώστε να σωθούν τα Χριστούγεννα. Ποιος όμως θα μπορούσε να φέρει σε πέρας αυτή τη δύσκολη αποστολή; Τα παιχνίδια δεν μπορούσαν να βρουν κάτι ή κάποιον ικανό για την αποστολή.

Γι' αυτό συναποφάσισαν να φτιάξουν κάτι ειδικά για αυτόν τον σκοπό. Μετά από πολλή σκέψη, ένα παιχνίδι φώναξε:

Να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να μπορεί να γίνεται ότι θέλει».

Όλοι συμφώνησαν με την ιδέα αυτή, οπότε τώρα το μόνο που έλειπε ήταν να βρουν το αντίδοτο για τον κορονοϊό. Τότε, θυμήθηκαν ότι στον πλανήτη Δία υπάρχει ένα χημικό που φτιαχνόταν από την υπερβολική ζέστη. Όμως, αν πήγαιναν εκεί να ζητήσουν το αντίδοτο, θα έπρεπε να τους δώσουν νερό, επειδή δεν έχει καθόλου νερό. Κατάλαβαν πως για να διασχίσουν το διάστημα, θα χρειαζόντουσαν ένα διαστημόπλοιο. Μα τα παιχνίδια δεν ήξεραν πως να το φτιάξουν, οπότε σκέφτηκαν μία από τις λειτουργίες του ρομπότ να είναι η μετατροπή του σε διαστημόπλοιο. 

Αυτό που έμενε να αποφασιστεί ήταν το ποιος θα πατούσε το κουμπί για να μετατραπεί το ρομπότ σε διαστημόπλοιο και έτσι επέλεξαν έναν εφευρέτη, ο οποίος το πάτησε αμέσως. Όλοι περίμεναν με αγωνία να γυρίσει το ρομπότ με το αντίδοτο. 





ΠΡΑΞΗ 3

Ο εφευρέτης παρακολουθούσε κάθε στιγμή που βρισκόταν το ρομπότ και ενημέρωνε και τους υπόλοιπους. Όσο αργούσε, όμως, όλοι ανησυχούσαν μήπως δεν προλάβαιναν τα Χριστούγεννα. Το αντίδοτο ήταν η τελευταία ελπίδα, χωρίς αυτό δε θα μπορούσαν να πείσουν τον Άγιο Βασίλη να μοιράσει τα παιχνίδια. Λίγο πριν απογοητευτούν, είδαν το ρομπότ να γυρνάει με το αντίδοτο στα χέρια. Έτρεξαν αμέσως στον Άγιο Βασίλη, ο οποίος ενεργοποίησε το εργοστάσιο και έβαλε όλες του τις δυνάμεις ώστε να κερδίσει τον χαμένο χρόνο.

Αυτή λοιπόν ήταν η ιστορία της ομάδας των Παιχνιδιών. Ένα ρομπότ που μπορεί να μεταμορφωθεί σε διαστημόπλοιο αναλαμβάνει να ζητήσει το χημικό αντίδοτο από τους κατοίκους του πλανήτη Δία και καταφέρνει να το φέρει στα παιχνίδια για να πείσουν τον Άγιο Βασίλη να τα μοιράσει στα παιδιά.

Γιατί τα Χριστούγεννα είναι μαγικά! Και οι επιθυμίες και των παιχνιδιών αξίζουν θαύματα. 

Όσο για σας, αν ποτέ θελήσετε κι να σώσετε τα δικά σας Χριστούγεννα από οποιονδήποτε κορονοϊό και δεν έχετε ιδέες, μπείτε στο blog της Τσιπούπολης και ψάξτε την Αριάδνη Δάντε με τα ξωτικά της. 

Πιστεύω ότι διαβάζοντας μια ιστορία θα βρείτε την ελπίδα που ψάχνετε. 
Καλό βράδυ με υγεία, φαντασία, ελπίδα και αγάπη!

Αριάδνη Δάντε - Chipoupolis





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές