Τι
σχέση να έχει άραγε ο Ενρίκε από το Μεξικό με τους hackers και τους crackers;
Και
τι δουλειά έχει μια τούρτα με σχήμα αστακού;
Και πως ανακατεύονται
σε όλους αυτούς οι μαθητές της Ε' Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης;
Η απάντηση είναι απλή
και κρύβεται στην επίσκεψή μου στο σχολείο της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης, για
να γνωρίσω στα παιδιά τη θεία Μνήμη και τους υπόλοιπους ήρωες του νέου μου βιβλίου με τίτλο «Ψάχνοντας την
ερμηνεία», που αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη.
Οι μικροί μου φίλοι υποδύθηκαν τους ρόλους της θείας Μνήμης, του Φωτεινού, της Τζένης, της Λίας, του Ενρίκε και του Ζήση Συμπολίτη και ζωντάνεψαν τις έξι ιστορίες του εκπαιδευτικού προγράμματος. Η μετάβαση από τη μία ιστορία στην άλλη συμπεριλάμβανε και την επεξήγηση της σχετικής ορολογίας, ώστε τα παιδιά να εξοικειωθούν στην χρήση της κατάλληλης ορολογίας. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι ότι τα παιδιά δεν γνώριζαν τη διαφορά του cracker και του hacker και ενθουσιάστηκαν με αυτή τη διευκρίνιση. Στην πραγματικότητα, ο hacker και ο cracker είναι ειδικοί στα υπολογιστικά συστήματα, αλλά αυτό που τους διαφοροποιεί είναι ο σκοπός τους.
Ο κακόβουλος Ενρίκε αποτελεί έναν cracker, που με τη βαθιά του γνώση στον προγραμματισμό και την Επιστήμη των Η/Υ αποκτά παράνομα την πρόσβαση στο υπολογιστικό σύστημα της θείας Μνήμης. Αντίθετα, ο hacker μπορεί να παραβιάζει συστήματα, αλλά για θεμιτό σκοπό.
Μετά το τέλος του θεατρικού παιχνιδιού τα παιδιά με βομβάρδισαν με ερωτήσεις για το Διαδίκτυο. Αφού επιλύθηκαν οι περισσότερες απορίες -μακάρι να μην χτυπούσε το κουδούνι του διαλείμματος- χρησιμοποίησα το ερωτηματολόγιο του βιβλίου και τα παιδιά απάντησαν σε μια σειρά ερωτήσεων, που αφορούσαν τη χρήση του Διαδικτύου. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου συμπλήρωσαν την έρευνά μου για τη χρήση του Διαδικτύου και αυτό που αξίζει να σας αναφέρω είναι ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν αρκετά το Διαδίκτυο, έχοντας σε υψηλό ποσοστό κοινωνικό προφίλ (Facebook, Instagram), γεγονός που καθιστά απαραίτητη την ενημέρωσή τους για τους κινδύνους του Διαδικτύου.
Πριν λίγες μέρες έλαβα το φωτογραφικό υλικό του άρθρου με τις εργασίες των παιδιών και ομολογώ ότι είναι ένα από τα ομορφότερα χριστουγεννιάτικα δώρα που έχω λάβει ποτέ. Τα ευχαριστώ όλα για το χρόνο που αφιέρωσαν για να μου τις ετοιμάσουν, όπως επίσης ευχαριστώ και τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τάξεων για τον εποικοδομητικό διάλογο και τη φιλοξενία τους.
Ολοκληρώνοντας το άρθρο μου, εύχομαι σε μικρούς και μεγάλους: "Καλή χρονιά με ασφαλή περιήγηση στα μονοπάτια του Διαδικτύου.".
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου