Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Ενρίκε, οι hackers, οι crackers και τα πεμπτάκια της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης

Τι σχέση να έχει άραγε ο Ενρίκε από το Μεξικό με τους hackers και τους crackers;


Και τι δουλειά έχει μια τούρτα με σχήμα αστακού;

Και πως ανακατεύονται σε όλους αυτούς οι μαθητές της Ε' Δημοτικού της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης;


Η απάντηση είναι απλή και κρύβεται στην επίσκεψή μου στο σχολείο της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης, για να γνωρίσω στα παιδιά τη θεία Μνήμη και τους υπόλοιπους ήρωες του νέου μου βιβλίου με τίτλο «Ψάχνοντας την ερμηνεία», που αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη.
Την Τρίτη 21 Νοεμβρίου είχα τη χαρά να επισκεφθώ τα τέσσερα τμήματα της Ε' Δημοτικού με σκοπό την εισαγωγή των παιδιών στις βασικές αρχές πληροφοριακών συστημάτων, την ενημέρωσή τους για τους κινδύνους του Διαδικτύου και την αναφορά τρόπων πρόληψης και προστασίας. Το βασικό εκπαιδευτικό "εργαλείο" για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ο Ενρίκε από το Μεξικό" που αποτελεί μια νόστιμη συνταγή μετάδοσης γνώσης και εμπέδωσης ορισμένων βασικών εννοιών της ασφάλειας πληροφοριακών συστημάτων.
Οι μικροί μου φίλοι υποδύθηκαν τους ρόλους της θείας Μνήμης, του Φωτεινού, της Τζένης, της Λίας, του Ενρίκε και του Ζήση Συμπολίτη και ζωντάνεψαν τις έξι ιστορίες του εκπαιδευτικού προγράμματος. Η μετάβαση από τη μία ιστορία στην άλλη συμπεριλάμβανε και την επεξήγηση της σχετικής ορολογίας, ώστε τα παιδιά να εξοικειωθούν στην χρήση της κατάλληλης ορολογίας. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι ότι τα παιδιά δεν γνώριζαν τη διαφορά του cracker και του hacker και ενθουσιάστηκαν με αυτή τη διευκρίνιση. Στην πραγματικότητα, ο hacker και ο cracker είναι ειδικοί στα υπολογιστικά συστήματα, αλλά αυτό που τους διαφοροποιεί είναι ο σκοπός τους. 
Ο κακόβουλος Ενρίκε αποτελεί έναν cracker, που με τη βαθιά του γνώση στον προγραμματισμό και την Επιστήμη των Η/Υ αποκτά παράνομα την πρόσβαση στο υπολογιστικό σύστημα της θείας Μνήμης. Αντίθετα, ο hacker μπορεί να παραβιάζει συστήματα, αλλά για θεμιτό σκοπό.
Μετά το τέλος του θεατρικού παιχνιδιού τα παιδιά με βομβάρδισαν με ερωτήσεις για το Διαδίκτυο. Αφού επιλύθηκαν οι περισσότερες απορίες -μακάρι να μην χτυπούσε το κουδούνι του διαλείμματος- χρησιμοποίησα το ερωτηματολόγιο του βιβλίου και τα παιδιά απάντησαν σε μια σειρά ερωτήσεων, που αφορούσαν τη χρήση του Διαδικτύου. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου συμπλήρωσαν την έρευνά μου για τη χρήση του Διαδικτύου και αυτό που αξίζει να σας αναφέρω είναι ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν αρκετά το Διαδίκτυο, έχοντας σε υψηλό ποσοστό κοινωνικό προφίλ (Facebook, Instagram), γεγονός που καθιστά απαραίτητη την ενημέρωσή τους για τους κινδύνους του Διαδικτύου.
Πριν λίγες μέρες έλαβα το φωτογραφικό υλικό του άρθρου με τις εργασίες των παιδιών και ομολογώ ότι είναι ένα από τα ομορφότερα χριστουγεννιάτικα δώρα που έχω λάβει ποτέ. Τα ευχαριστώ όλα για το χρόνο που αφιέρωσαν για να μου τις ετοιμάσουν, όπως επίσης ευχαριστώ και τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τάξεων για τον εποικοδομητικό διάλογο και τη φιλοξενία τους.
Ολοκληρώνοντας το άρθρο μου, εύχομαι σε μικρούς και μεγάλους: "Καλή χρονιά με ασφαλή περιήγηση στα μονοπάτια του Διαδικτύου.".











 






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως δ...

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά τη...

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι...