Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το λιοντάρι και το τρίγωνο με τα ολόγιομα φεγγάρια

Την περασμένη Τετάρτη βρέθηκα στο 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας για να γνωρίσω στα νήπια της κυρίας Ζωής τους ήρωες του χριστουγεννιάτικου παραμυθιού μου με τίτλο "Η Ανάσσα του Πάγου". Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τους κουκλοήρωες, αλλά και το παραμύθι κι επειδή ήταν πραγματικά αξιαγάπητα αγγελούδια, σκέφτηκα να παρατείνω λίγο ακόμη την επίσκεψή μου παρουσιάζοντάς τους μια κατασκευή.




Ο σύνδεσμος με τα στοιχεία του παραμυθιού της Ανάσσας του Πάγου (Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη) βρίσκεται στη διεύθυνση: https://bit.ly/32fkkHl. Με την αγορά του βιβλίου προσφέρεται 10% επί των πωλήσεων στον Οργανισμό "Το Χαμόγελο του Παιδιού".


Έτσι, μοίρασα σε κάθε παιδάκι ένα από τα υλικά που υπήρχαν στο σεντούκι και στο καλάθι μου και κατασκευάσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους.


Αλγόριθμος Εργασίας
1. Επιλογή ήρωα
Το πρώτο μας βήμα ήταν να φτιάξουμε τον ήρωα του παιχνιδιού μας. Τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους 5 ζωάκια και μέσα από ψηφοφορία επιλέχτηκε το λιοντάρι.
2. Επιλογή σκηνικού
Το δεύτερο βήμα ήταν η δημιουργία της τετράγωνης επιφάνειας στην οποία θα κινούνταν ο ήρωας. Με τυχαία σειρά καλούσα κοντά μου ένα ένα τα παιδάκια κι εκείνα μου έδιναν κομμάτια από το υλικό που είχαν στη διάθεσή τους. Ο αριθμός των κομματιών ήταν και αυτός τυχαίος, αλλά κάθε φορά μετρούσαμε όλοι δυνατά τα κομμάτια του υλικού για να τα απαριθμήσουμε. Τα παιδιά συνέβαλαν ουσιαστικά στην κατασκευή ενός λαβυρίνθου με πολλές διαδρομές. Στο κέντρο του δέσποζε ένα τρίγωνο με τρία ασημένια ολοστρόγγυλα φεγγάρια.


3. Πλοκή παιχνιδιού
Στο τρίτο βήμα, επεξηγήθηκαν οι κανόνες του παιχνιδιού. Το παιχνίδι παίζεται σε γύρους.
Νικητής γύρου
α. Κάθε γύρος χρειάζεται 2 παίκτες: το λιοντάρι και τον μετρητή. Ως λιοντάρι χαρακτηρίστηκε ο παίκτης που κρατάει στο χέρι του το λιοντάρι και κινείται στην επιφάνεια, ενώ ως μετρητής, ο παίκτης που απαριθμεί τις κινήσεις που χρειάζεται το λιοντάρι για να φτάσει στον στόχο του.
β. Το λιοντάρι μας έπρεπε να ξεκινήσει από την είσοδο του λαβυρίνθου και να φτάσει στο τρίγωνο με τα φεγγάρια (στόχος). Μπορούσε να επιλέξει οποιαδήποτε από τις διαδρομές που υπήρχαν (διαδρομή με αστέρια, τάρανδους, δέντρα, κ.τ.λ.).
γ. Κάθε κίνηση του λιονταριού γίνεται σε τρία βήματα. Ο μετρητής έκλεινε τα δύο του χεράκια σε μπουνίτσες και στο τέλος των τριών βημάτων άνοιγε ένα δαχτυλάκι για να απαριθμήσει την κίνηση του λιονταριού.
δ. Σε κάθε κίνησή του, το λιοντάρι τραγουδούσε μετρώντας τα βήματά του δυνατά:
1,2,3 είμαι το λιοντάρι,
περπατώ να φτάσω στο τρίγωνο φεγγάρι...
ε. Το λιοντάρι κέρδιζε μόνο εάν το τελευταίο του τρίτο βήμα τον οδηγούσε μέσα στο τρίγωνο των φεγγαριών. Τότε, ο μετρητής έδειχνε τα χεράκια του και το λιοντάρι μάθαινε τις κινήσεις του λιονταριού.
4. Καθορισμός τελικού νικητή
Μετά το πρώτο ζευγάρι παικτών, σειρά είχε το επόμενο, που ακολουθούσε την πλοκή του γύρου. Σε περίπτωση που δεν μπορούν να δημιουργηθούν ακέραια ζευγάρια, ο παιδαγωγός συμμετέχει ως παίκτης στο τελευταίο ζευγάρι..
Στο τέλος, κερδίζει το ζευγάρι που έχει φτάσει στο τρίγωνο των φεγγαριών έχοντας κάνει τις λιγότερες κινήσεις.
© Αριάδνη Δάντε – Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου

Ευχαριστώ θερμά τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πέλλας, κύριο Νίκο Αγγελίδη και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ60 του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, κυρία Άννα Βαμβάκη για την πρόσκληση, την εμπιστοσύνη και τη ζεστή φιλοξενία.
Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό ανήκει στην κυρία Βαμβάκη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι