Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το λιοντάρι και το τρίγωνο με τα ολόγιομα φεγγάρια

Την περασμένη Τετάρτη βρέθηκα στο 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας για να γνωρίσω στα νήπια της κυρίας Ζωής τους ήρωες του χριστουγεννιάτικου παραμυθιού μου με τίτλο "Η Ανάσσα του Πάγου". Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τους κουκλοήρωες, αλλά και το παραμύθι κι επειδή ήταν πραγματικά αξιαγάπητα αγγελούδια, σκέφτηκα να παρατείνω λίγο ακόμη την επίσκεψή μου παρουσιάζοντάς τους μια κατασκευή.




Ο σύνδεσμος με τα στοιχεία του παραμυθιού της Ανάσσας του Πάγου (Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη) βρίσκεται στη διεύθυνση: https://bit.ly/32fkkHl. Με την αγορά του βιβλίου προσφέρεται 10% επί των πωλήσεων στον Οργανισμό "Το Χαμόγελο του Παιδιού".


Έτσι, μοίρασα σε κάθε παιδάκι ένα από τα υλικά που υπήρχαν στο σεντούκι και στο καλάθι μου και κατασκευάσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους.


Αλγόριθμος Εργασίας
1. Επιλογή ήρωα
Το πρώτο μας βήμα ήταν να φτιάξουμε τον ήρωα του παιχνιδιού μας. Τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους 5 ζωάκια και μέσα από ψηφοφορία επιλέχτηκε το λιοντάρι.
2. Επιλογή σκηνικού
Το δεύτερο βήμα ήταν η δημιουργία της τετράγωνης επιφάνειας στην οποία θα κινούνταν ο ήρωας. Με τυχαία σειρά καλούσα κοντά μου ένα ένα τα παιδάκια κι εκείνα μου έδιναν κομμάτια από το υλικό που είχαν στη διάθεσή τους. Ο αριθμός των κομματιών ήταν και αυτός τυχαίος, αλλά κάθε φορά μετρούσαμε όλοι δυνατά τα κομμάτια του υλικού για να τα απαριθμήσουμε. Τα παιδιά συνέβαλαν ουσιαστικά στην κατασκευή ενός λαβυρίνθου με πολλές διαδρομές. Στο κέντρο του δέσποζε ένα τρίγωνο με τρία ασημένια ολοστρόγγυλα φεγγάρια.


3. Πλοκή παιχνιδιού
Στο τρίτο βήμα, επεξηγήθηκαν οι κανόνες του παιχνιδιού. Το παιχνίδι παίζεται σε γύρους.
Νικητής γύρου
α. Κάθε γύρος χρειάζεται 2 παίκτες: το λιοντάρι και τον μετρητή. Ως λιοντάρι χαρακτηρίστηκε ο παίκτης που κρατάει στο χέρι του το λιοντάρι και κινείται στην επιφάνεια, ενώ ως μετρητής, ο παίκτης που απαριθμεί τις κινήσεις που χρειάζεται το λιοντάρι για να φτάσει στον στόχο του.
β. Το λιοντάρι μας έπρεπε να ξεκινήσει από την είσοδο του λαβυρίνθου και να φτάσει στο τρίγωνο με τα φεγγάρια (στόχος). Μπορούσε να επιλέξει οποιαδήποτε από τις διαδρομές που υπήρχαν (διαδρομή με αστέρια, τάρανδους, δέντρα, κ.τ.λ.).
γ. Κάθε κίνηση του λιονταριού γίνεται σε τρία βήματα. Ο μετρητής έκλεινε τα δύο του χεράκια σε μπουνίτσες και στο τέλος των τριών βημάτων άνοιγε ένα δαχτυλάκι για να απαριθμήσει την κίνηση του λιονταριού.
δ. Σε κάθε κίνησή του, το λιοντάρι τραγουδούσε μετρώντας τα βήματά του δυνατά:
1,2,3 είμαι το λιοντάρι,
περπατώ να φτάσω στο τρίγωνο φεγγάρι...
ε. Το λιοντάρι κέρδιζε μόνο εάν το τελευταίο του τρίτο βήμα τον οδηγούσε μέσα στο τρίγωνο των φεγγαριών. Τότε, ο μετρητής έδειχνε τα χεράκια του και το λιοντάρι μάθαινε τις κινήσεις του λιονταριού.
4. Καθορισμός τελικού νικητή
Μετά το πρώτο ζευγάρι παικτών, σειρά είχε το επόμενο, που ακολουθούσε την πλοκή του γύρου. Σε περίπτωση που δεν μπορούν να δημιουργηθούν ακέραια ζευγάρια, ο παιδαγωγός συμμετέχει ως παίκτης στο τελευταίο ζευγάρι..
Στο τέλος, κερδίζει το ζευγάρι που έχει φτάσει στο τρίγωνο των φεγγαριών έχοντας κάνει τις λιγότερες κινήσεις.
© Αριάδνη Δάντε – Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου

Ευχαριστώ θερμά τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πέλλας, κύριο Νίκο Αγγελίδη και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ60 του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, κυρία Άννα Βαμβάκη για την πρόσκληση, την εμπιστοσύνη και τη ζεστή φιλοξενία.
Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό ανήκει στην κυρία Βαμβάκη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές