Το σεντούκι του παππού της Αριάδνης Δάντε και τα πρώτα ταξίδια των μαθητευόμενων επιστημόνων σε 3 ηπείρους!
Το Σάββατο, 12 Νοεμβρίου, «Το σεντούκι του παππού» της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε άνοιξε ξανά στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, για να χαρίσει ξεχωριστές στιγμές στους τυχερούς συμμετέχοντες του ερευνητικού έργου της συγγραφέως, που αποτελεί μέρος της διδακτορικής της διατριβής στο επιστημονικό πεδίο «Διδακτική της Πληροφορικής».
Το παλιό πέτρινο σχολείο του Αγγελοκάστρου γέμισε παιδικές φωνές, όμως οι συμμετέχοντες δεν άργησαν να θυμηθούν το μυστικό της Αριάδνης για την καλύτερη βιντεοσκόπηση, που φυσικά ήταν η "ησυχία". Μάλιστα, η συγγραφέας φρόντισε να παρουσιάσει στα παιδιά στιγμιότυπα από τις βιντεοσκοπήσεις της πρώτης τους συνάντησης και όλοι μαζί συμμετείχαν στον εποικοδομητικό σχολιασμό της πρώτης τους απόπειρας.
Εκτός από την ανασκόπηση των καρπών της πρώτης συνάντησης, τα παιδιά, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, διάλεξαν τυχαία ένα από τα εκατοντάδες μοναδικά τραγούδια του παππού Περικλή Καίσαρη. Σε κάθε επιλογή, η συγγραφέας εκφωνούσε στα παιδιά τον μοναδικό αριθμό, την ήπειρο και τη χώρα προέλευσης του ποιήματος-τραγουδιού και στη συνέχεια την κατηγορία στην οποία ανήκε το επιλεγμένο έργο και τον τίτλο του. Έπειτα, ήταν η σειρά του Άκη, του ηλεκτρονικού υπολογιστή της Αριάδνης, να ταξιδέψει τα παιδιά στην αντίστοιχη χώρα και να τους παρουσιάσει τη θέση της χώρας στον Παγκόσμιο Χάρτη, καθώς και ορισμένες φωτογραφίες. Τα παιδιά γνώρισαν τρόπους αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο, ενώ η συγγραφέας έδωσε οδηγίες για την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών τονίζοντας την απαραίτητη καθοδήγηση των γονέων.
Μετά την περιήγηση στον Παγκόσμιο Ιστό, η συγγραφέας προσκαλούσε τα παιδιά να συνταξιδέψουν στη χώρα προέλευσης του ποιήματος μέσα από τις εικόνες που σχημάτιζαν οι στίχοι του. Στο τέλος, κάθε παιδί μοιράζονταν με τα άλλα παιδιά την εικόνα που του γεννούσε στο μυαλό η αφήγηση του ποιήματός του από τη συγγραφέα.
Με τον τρόπο αυτό, όλα τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν στους τρεις ρόλους του παιχνιδιού (τον αφηγητή, τον ιχνηλάτη και τον εικαστικό) που πρόκειται να συμμετάσχουν στις επόμενες συνεδρίες και παράλληλα γνώρισαν τις χώρες της Ουκρανίας, της Ρωσίας, της Πορτογαλίας, του Βιετνάμ, της Κορέας, της Ιαπωνίας, της Ταϊλάνδης, της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ενώ επισκέφτηκαν και μερικές πόλεις της χώρας μας. Ταυτόχρονα, μέσα από την Παγκόσμια Δημοτική Ποίηση γνώρισαν τραγούδια των αποίκων, των λευκών και των νέγρων της Αμερικής, μυήθηκαν στον τρόπο με τον οποίο εκφράζουν την αγάπη και τον σεβασμό προς το περιβάλλον οι λαοί της Ουκρανίας και της Ρωσίας, χόρεψαν στον ρυθμό των Πορτογάλων και παρατήρησαν την εκτίμηση που θρέφουν τα παιδιά των Ασιατών για τους γονείς και τους παππούδες τους. Φυσικά, δεν έλειψαν και τα ιστορικά τραγούδια των κλεφτών και των αρματολών της Ελλάδας και μερικά θρησκευτικά τραγούδια των Ινδιάνων.
Μετά από τόσο ταξίδεμα με τη βοήθεια της δημοτικής ποίησης και της τεχνολογίας, οι μαθητευόμενοι επιστήμονες έλαβαν οδηγίες εργασίας, αλλά και το καθιερωμένο μπισκοτάκι και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις αρχές του Δεκέμβρη.
Ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τις Εκδόσεις Τσιπούπολη (www.chipoupolis.com) που στηρίζουν έμπρακτα τις εθελοντικές προσπάθειες της ομάδας στο Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρέχοντας το κατάλληλο υλικό σε όλους τους συμμετέχοντες και καλύπτοντας όλα τα έξοδα της συγγραφέως από την Αθήνα στην Αιτωλοακαρνανία.
Για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με το Μουσείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στον κ. Θεόδωρο Τσιλίκα (thtsilikas@sch.gr).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου