Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το σεντούκι του παππού της Αριάδνης Δάντε και τα πρώτα ταξίδια των μαθητευόμενων επιστημόνων σε 3 ηπείρους!

Το Σάββατο, 12 Νοεμβρίου, «Το σεντούκι του παππού» της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε άνοιξε ξανά στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, για να χαρίσει ξεχωριστές στιγμές στους τυχερούς συμμετέχοντες του ερευνητικού έργου της συγγραφέως, που αποτελεί μέρος της διδακτορικής της διατριβής στο επιστημονικό πεδίο «Διδακτική της Πληροφορικής».

    

    

Το παλιό πέτρινο σχολείο του Αγγελοκάστρου γέμισε παιδικές φωνές, όμως οι συμμετέχοντες δεν άργησαν να θυμηθούν το μυστικό της Αριάδνης για την καλύτερη βιντεοσκόπηση, που φυσικά ήταν η "ησυχία". Μάλιστα, η συγγραφέας φρόντισε να παρουσιάσει στα παιδιά στιγμιότυπα από τις βιντεοσκοπήσεις της πρώτης τους συνάντησης και όλοι μαζί συμμετείχαν στον εποικοδομητικό σχολιασμό της πρώτης τους απόπειρας.

 
 

 

 

Εκτός από την ανασκόπηση των καρπών της πρώτης συνάντησης, τα παιδιά, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, διάλεξαν τυχαία ένα από τα εκατοντάδες μοναδικά τραγούδια του παππού Περικλή Καίσαρη. Σε κάθε επιλογή, η συγγραφέας εκφωνούσε στα παιδιά τον μοναδικό αριθμό, την ήπειρο και τη χώρα προέλευσης του ποιήματος-τραγουδιού και στη συνέχεια την κατηγορία στην οποία ανήκε το επιλεγμένο έργο και τον τίτλο του. Έπειτα, ήταν η σειρά του Άκη, του ηλεκτρονικού υπολογιστή της Αριάδνης, να ταξιδέψει τα παιδιά στην αντίστοιχη χώρα και να τους παρουσιάσει τη θέση της χώρας στον Παγκόσμιο Χάρτη, καθώς και ορισμένες φωτογραφίες. Τα παιδιά γνώρισαν τρόπους αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο, ενώ η συγγραφέας έδωσε οδηγίες για την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών τονίζοντας την απαραίτητη καθοδήγηση των γονέων.

Μετά την περιήγηση στον Παγκόσμιο Ιστό, η συγγραφέας προσκαλούσε τα παιδιά να συνταξιδέψουν στη χώρα προέλευσης του ποιήματος μέσα από τις εικόνες που σχημάτιζαν οι στίχοι του. Στο τέλος, κάθε παιδί μοιράζονταν με τα άλλα παιδιά την εικόνα που του γεννούσε στο μυαλό η αφήγηση του ποιήματός του από τη συγγραφέα. 

Με τον τρόπο αυτό, όλα τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν στους τρεις ρόλους του παιχνιδιού (τον αφηγητή, τον ιχνηλάτη και τον εικαστικό) που πρόκειται να συμμετάσχουν στις επόμενες συνεδρίες και παράλληλα γνώρισαν τις χώρες της Ουκρανίας, της Ρωσίας, της Πορτογαλίας, του Βιετνάμ, της Κορέας, της Ιαπωνίας, της Ταϊλάνδης, της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ενώ επισκέφτηκαν και μερικές πόλεις της χώρας μας. Ταυτόχρονα, μέσα από την Παγκόσμια Δημοτική Ποίηση γνώρισαν τραγούδια των αποίκων, των λευκών και των νέγρων της Αμερικής, μυήθηκαν στον τρόπο με τον οποίο εκφράζουν την αγάπη και τον σεβασμό προς το περιβάλλον οι λαοί της Ουκρανίας και της Ρωσίας, χόρεψαν στον ρυθμό των Πορτογάλων και παρατήρησαν την εκτίμηση που θρέφουν τα παιδιά των Ασιατών για τους γονείς και τους παππούδες τους. Φυσικά, δεν έλειψαν και τα ιστορικά τραγούδια των κλεφτών και των αρματολών της Ελλάδας και μερικά θρησκευτικά τραγούδια των Ινδιάνων.

Μετά από τόσο ταξίδεμα με τη βοήθεια της δημοτικής ποίησης και της τεχνολογίας, οι μαθητευόμενοι επιστήμονες έλαβαν οδηγίες εργασίας, αλλά και το καθιερωμένο μπισκοτάκι και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις αρχές του Δεκέμβρη. 

    

    

Ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τις Εκδόσεις Τσιπούπολη (www.chipoupolis.com) που στηρίζουν έμπρακτα τις εθελοντικές προσπάθειες της ομάδας στο Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρέχοντας το κατάλληλο υλικό σε όλους τους συμμετέχοντες και καλύπτοντας όλα τα έξοδα της συγγραφέως από την Αθήνα στην Αιτωλοακαρνανία.

Για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με το Μουσείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στον κ. Θεόδωρο Τσιλίκα (thtsilikas@sch.gr).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη