Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

4η Συνάντηση για "Το σεντούκι του παππού" της Αριάδνης Δάντε και τα παιδιά μας ξεκίνησαν να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους στον φακό...

Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνάντηση του ερευνητικού έργου «Το σεντούκι του παππού» της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας στο Αγγελόκαστρο. Εκεί, τα παιδιά μαζί με τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο εθελοντικό πρόγραμμα ξεκίνησαν να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους στον φακό και να δημιουργούν ιστορίες...

  

  

Λίγο πριν τις 11 το πρωί, ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και δημιουργός του Μουσείου, κύριος Θεόδωρος Τσιλίκας, ξεκίνησε να υποδέχεται στον φιλόξενο χώρο του Μουσείου τη δημιουργική ομάδα. Στην ομάδα συμμετέχουν παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο του χωριού, η εκπαιδευτικός του Δημοτικού σχολείου Αγγελοκάστρου, κυρία Μαρία Σώκου Δώνου, αλλά και οι εκπαιδευτικοί Μελίνα και Ελένη Μάντζιου από το 17ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, τέσσερις μαθήτριες από το 17ο και 12ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και φυσικά η δημιουργός του προγράμματος, Αριάδνη Δάντε.

  

Το πρόγραμμα της 4ης συνάντησης περιλάμβανε Δημιουργική Γραφή, αλλά και πρακτική εξάσκηση στη συνέντευξη. Τα παιδιά περιηγήθηκαν στις δύο από τις τέσσερις αίθουσες του Μουσείου και έκαναν την πρώτη τους συνέντευξη στον κύριο Τσιλίκα, αντλώντας σπουδαίες πληροφορίες για το πανέμορφο πέτρινο κτίριο και τα εκθέματά του. 

 
 

Στη συνέχεια, τα παιδιά ασκήθηκαν στην πρωτοπρόσωπη και τριτοπρόσωπη αφήγηση εξιστορώντας στην κάμερα την ιστορία που τους "εμπιστεύτηκε" ένα από τα αντικείμενα - εκθέματα του Μουσείου. Προηγουμένως, η συγγραφέας είχε μοιραστεί με τα παιδιά πρωτότυπες ιστορίες και τους είχε διδάξει με τον μοναδικό της τρόπο σημαντικά μυστικά της δημιουργικής γραφής.

       

Πρώτος από όλους, ο Βασίλης Διώτης εξιστόρησε στην ομάδα τα λεγόμενα του άβακα. Έπειτα, συνέχισε η Έλενα Τρομπούκη με την ιστορία του μοιρογνωμονίου. Ακολούθησε ο Άγγελος Κοτσίου, που διηγήθηκε την ιστορία του πράσινου πίνακα και η Ευαγγελία Καροπούλου με την ιστορία του κάδρου με τον Οδυσσέα Ανδρούτσο.  Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η Ευαγγελία Σούμπαση, που αφηγήθηκε την ιστορία της έδρας. Η Σοφία Παπαγιάννη εμπιστεύτηκε στα παιδιά όσα της είπε η ντουλάπα και η Μελίνα Μάντζιου εξιστόρησε όλα όσα έμαθε από τον Παγκόσμιο Χάρτη.

Όλες οι προσπάθειες αποτυπώθηκαν στην κάμερα της συγγραφέως. Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένα από τα στοιχεία τους εξέπληξαν ευχάριστα τους ενήλικους της ομάδας, ενώ σε μερικές περιπτώσεις διέγειραν πολύ έντονα τα συναισθήματα του κοινού.

    

  

Ένα άλλο στοιχείο που αξίζει να αναφερθεί είναι η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα ενός μέλους  της ομάδας. Στην τέταρτη συνάντηση, η μικρή Ευαγγελία Καροπούλου από το Αγγελόκαστρο παρουσίασε το πρώτο της βίντεο. 


Σε αυτό περιλαμβάνεται η γιαγιά της, η γλυκύτατη κυρία Ντίνα, η οποία μιλά στην κάμερα της εγγονής της για την ομορφότερη ανάμνηση της. Η δημιουργία της Ευαγγελίας βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://youtu.be/kVoTVZc90SM 


Υπενθυμίζουμε στο αναγνωστικό κοινό πως "Το σεντούκι του παππού" έχει στόχο την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων και την πολύπλευρη εκπαίδευση παιδιών ηλικίας 4-12 ετών και εκπαιδευτικών σε καινοτόμα εργαλεία μέσα από τη δημιουργική γραφή και την Παγκόσμια Δημοτική ποίηση του αείμνηστου εκπαιδευτικού Περικλή Καίσαρη. 
Στο έργο είναι ευπρόσδεκτοι όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νομού Αιτωλοακαρνανίας. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται  μια φορά τον μήνα και για τη συμμετοχή είναι απαραίτητη η προηγούμενη επικοινωνία με τη συγγραφέα (ariadnidante @ gmail . com).

Κατά τη διάρκεια του έργου οι Εκδόσεις Τσιπούπολη (www.chipoupolis.comστηρίζουν έμπρακτα τις εθελοντικές προσπάθειες της ομάδας στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης παρέχοντας το κατάλληλο τεχνολογικό και εκπαιδευτικό υλικό σε όλους τους συμμετέχοντες.

Για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με το Μουσείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στον κ. Θοδωρή Τσιλίκα (thtsilikas@sch.gr).




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές στιγμές (απολογισμός 2019)

Πάει και το 2019. Πάει και αυτή η χρονιά. Και τώρα, αρχές του 2020, ήρθε η στιγμή να συναντήσω τον μεσήλικα, πλέον, Χρόνο μου και να του δώσω να κρατήσει ένα ακόμη μπαλόνι, το μπαλόνι του '19. Ευτυχώς, το φετεινό μπαλόνι είναι παραγ εμισμένο με  πλούσιες δημιουργικές στιγμές. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τι κρύβει το χρονομπαλόνι  της "Αριάδνης Δάντε" για  το 2019 . Το κορίτσι με τους καρυοθραύστες στην αψίδα με τα μπαλόνια Η περσινή χρονιά ξεκίνησε με μια  παραμυθένια   εκδ ρομή στο χωριό του  William Shakespeare και τελείωσε με μια πλούσια σε εικόνες περιήγηση στο παλάτι του Φρειδερίκου στο Σαν Σουσί του Πότσδαμ. Α νάμεσα στην έναρξη και στη λήξη της χρονιάς,  ήρθαν και τρύπωσαν κι άλλα πολλά δημιουργικά ταξίδια,  ευλογημένες στιγμές, άφθονη μελέτη και δημιουργική μάθηση, αλλά και στιγμές εσωτερικής αναζήτησης.  To be or not to be? Μέσα στο μπαλόνι μου κρύβονται μοναδικά  στιγμιότυπα, πλαισιωμένα από γλυκές μελωδίες και δημιουργικές σχέσεις. Όλα αυτά γεννήθη

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με