«Οι χαρακτήρες και το λιοντάρι»
«Μες στη ζούγκλα βασιλιάς
και των ζώων άρχοντας, διοικώ και βάζω τάξη σ’ όποιον πάει να με πειράξει»,
λέει το λιοντάρι μας και με το βασιλικό του λόγο μας υποδέχεται στο πρώτο Εργαστήρι
της Πυθωνίας. Ωστόσο, μόνο άγρια δεν είναι η ζούγκλα της Πυθωνίας, μιας και το
κυρίαρχο συστατικό της είναι η αρμονική συνεργασία μικρών μαθητών ηλικίας 4-10
ετών με στόχο την εισαγωγή τους σε βασικές έννοιες προγραμματισμού Η/Υ μέσα από
το παιχνίδι.
Μέσα στο Εργαστήρι Πυθωνίας
τα παιδιά παίζουν και μαθαίνουν τους βασικούς τύπους δεδομένων στον
προγραμματισμό, δίχως να απαιτείται να καθίσουν μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή.
Για την ακρίβεια, υπάρχει ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, μόνο και μόνο για να
προβάλει τις εικόνες από τα εκπαιδευτικά βιβλία «Ψάχνοντας στην Πυθωνία» και «Ψάχνοντας
στην παραλία» που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Τσιπούπολη και πάνω στα οποία δομήθηκε το συγκεκριμένο εργαστήρι.
Έτσι λοιπόν, το πρωί του
Σαββάτου ξεκινήσαμε το πρώτο Εργαστήρι Πυθωνίας στο Αγρινιώτικο Δημιουργικό
Παιχνιδοπωλείο «Το Φουρφούρι». Με άξονα το παιδί και όπλο τη φαντασία,
χρησιμοποιούμε στίχους, κάρτες, μολύβια και πανέμορφες εικόνες για να μάθουμε τη
σωστή διάκριση των βασικών τύπων δεδομένων μέσα από το παιχνίδι ρόλων.
Το πρώτο μας εργαστήρι ήταν
αφιερωμένο στο βασιλιά των ζώων και τον τύπο δεδομένων «Char». Το λιοντάρι είναι το
πρώτο ζώο που συναντά μπροστά του ο μικρός Απόστολος καθώς πέφτει στη ζούγκλα της
Πυθωνίας. Μετά από τη σύντομη κουβεντούλα των δύο πρωταγωνιστών, προσεγγίζουμε με τα παιδιά τους
χαρακτήρες (κεφαλαίους - πεζούς) και μέσα από μια σειρά ασκήσεων αντιλαμβανόμαστε
και την χωρητικότητα που απαιτεί η αποθήκευση ενός πεζού ή ενός κεφαλαίου
γράμματος στη μνήμη του υπολογιστή κατά τον προγραμματισμό.
Το Εργαστήρι Πυθωνίας
περιλαμβάνει εννέα μαθήματα. Για τη συμμετοχή στο Εργαστήρι Πυθωνίας είναι
απαραίτητη η αγορά των εκπαιδευτικών βιβλίων «Ψάχνοντας στην Πυθωνία» και «Ψάχνοντας
στην παραλία». Τα έξι πρώτα μαθήματα εξοικειώνουν πλήρως τους μαθητές με τους πέντε
τύπους δεδομένων, ενώ στα επόμενα τρία μαθήματα οι μαθητές εισάγονται στην
αντικειμενοστρέφεια και τις δομές δεδομένων.
Κατά την έναρξη του
εργαστηρίου οι μαθητές λαμβάνουν την τσάντα της Πυθωνίας δια χειρός Νατάσας
Μαθιανάκη. Η τσάντα περιλαμβάνει το φυλλάδιο εργασίας του πρώτου εργαστηρίου,
καθώς και τις κάρτες με τους ήρωες της Πυθωνίας και τις κάρτες των χαρακτήρων.
Σε κάθε εργαστήρι, οι μαθητές θα παραλαμβάνουν ένα σετ καρτών για το κάθε
αντικείμενο εργασίας και ένα αντίστοιχο φυλλάδιο εργασίας. Στο τέλος των πέντε πρώτων εργαστηρίων τα παιδιά θα έχουν συγκεντρώσει όλες τις κάρτες του παιχνιδιού «Τα αντικείμενα κρατώ» που έχει σχεδιαστεί για το συγκεκριμένο εργαστήρι.
Στόχος των ασκήσεων των Εργαστηρίου είναι η βαθιά κατανόηση των εννοιών, ώστε να δομηθούν σωστές βάσεις για τη μετέπειτα πορεία
στο μονοπάτι του προγραμματισμού. Κατανοώντας τους βασικούς τύπους μπορούμε να
αναπτύξουμε τη σκέψη μας και να συνθέσουμε οποιοδήποτε αντικείμενο. Πέρα από τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους, το εργαστήρι είναι κατάλληλο για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Ολοκληρώνοντας το άρθρο, θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στο www.agrinioreport.com για το φωτογραφικό
υλικό και την κάλυψη του πρώτου μας Εργαστηρίου.
Για πληροφορίες και εγγραφές στο Εργαστήρι Πυθωνίας απευθυνθείτε στις κυρίες Αλεξάνδρα και Μαρίνα Τσιτσικάου, στο Δημιουργικό Παιχνιδοβιβλιοπωλείο "Το Φουρφούρι" (Βότση και Σαλάκου 5, τηλ. 26410-48816).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου