Οι δρόμοι που ανοίγει η Παιδική Λογοτεχνία
είναι μοναδικοί. Εδώ και 19 μήνες, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Απόστολου στην
Πυθωνία μου χαρίζει απίστευτες στιγμές και όμορφα μονοπάτια.
Στις 8 Οκτώβρη, είχα την τιμή να συμμετέχω στο
7ο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Ρομποτικής στην Καβάλα και να εργαστώ μαζί με την
εξαιρετική Ιωάννα Μπακάλη, καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο εργαστήρι
«Μαθαίνοντας τις Νέες Τεχνολογίες Παίζοντας με τα Παιδιά μας».
Mε την Ιωάννα εργαστήκαμε στο αμφιθέατρο του
εκθεσιακού κέντρου Καβάλας «Απόστολος Μαρδύρης». Εκεί, οι γονείς με τα παιδιά
τους ήρθαν κοντά με την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τον προγραμματισμό Η/Υ μέσα
από το θεατρικό παιχνίδι.
Στη δράση μας πρωταγωνίστησαν οι γονείς με τα
παιδιά, σκορπώντας στο αμφιθέατρο τρυφερές εικόνες που θα μείνουν χαραγμένες
στην ψυχή μας. Η Ιωάννα Μπακάλη ξεκίνησε την εισήγησή της με την ρομποτική
μελισσούλα. Η μελισσούλα έχει στην πλάτη της κουμπιά κατεύθυνσης και ένα
πλήκτρο εντολής και έτσι το νήπιο εκπαιδεύεται στη φιλοσοφία του
προγραμματισμού μέσα από το παιχνίδι.
Στη συνέχεια, ανέλαβαν δράση οι μικροί
επιστήμονες, οι οποίες παρέλαβαν τους πάγκους εργασίας τους και καθοδήγησαν
τους γονείς τους ώστε να δημιουργήσουν τα δικά τους ρομπότ.
Τα παιδιά τοποθετήθηκαν αντικριστά με τους
γονείς και ξεκίνησαν τις κατασκευές τους.
Μετά την ολοκλήρωση της συναρμολόγησης των
ρομπότ από τους γονείς και τα παιδιά, ακολούθησε η εισαγωγή στον προγραμματισμό
μέσα από το εκπαιδευτικό παιχνίδι του Απόστολου στην Πυθωνία.
Εκεί, για πρώτη φορά, τους ρόλους των πρωταγωνιστών δεν τους πήραν μόνο παιδιά, αλλά και οι γονείς. Έτσι, οι λιλιπούτειοι φίλοι μας είδαν τη μαμά και τον μπαμπά να υποδύεται το λιοντάρι, την καμηλοπάρδαλη, τη ζέβρα και τον πύθωνα, χαρίζοντας άφθονες στιγμές γέλιου, αλλά και δημιουργικής μετάδοσης της γνώσης.
Ο ρόλος της μαϊμούς πήγε δικαιωματικά στον μικρό μας φίλο, μιας και από
την αρχή στριφογύριζε στην φανταστική μας ζούγκλα μοιράζοντας τους υποτιθέμενους
χαμένους θησαυρούς της θείας Μνήμης.
Από το ταξίδι μας στην Πυθωνία, μάθαμε ότι για να μπορέσουμε να δώσουμε
εντολές στα ρομπότ πρέπει να τα προγραμματίσουμε ακολουθώντας κάποια απλά βήματα εντολών.
Και βοηθός μας στον προγραμματισμό είναι οι μεταβλητές που χρησιμοποιούμε
και οι αντίστοιχες χωρητικότητες που δεσμεύουμε στη μνήμη του Ηλεκτρονικού
Υπολογιστή για να επιτελέσουν τις απαραίτητες αριθμητικές και λογικές πράξεις.
Ο δρόμος για την Εκπαιδευτική Ρομποτική δεν είναι πολύ μακριά. Για
την ακρίβεια, είναι μπροστά μας και τον περπατάμε, μιας και η τεχνολογία έχει
μπει για τα καλά στη ζωή μας. Το 7ο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Βιομηχανικής
Πληροφορικής (www.i2fest.gr)
που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 7-15 Οκτωβρίου 2016 ήταν πλούσιο σε
δράσεις και ανέδειξε τη δυναμική της βιομηχανίας της πληροφορίας και των
σημαντικών επιδράσεών της στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή.
Ευχαριστώ θερμά τον επιστημονικό συνεργάτη Δρ.
Χρήστο Λυτρίδη, του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Ανατολικής
Μακεδονίας και Θράκης, που μου έδωσε την δυνατότητα να παρακολουθήσω από κοντά
τα σπουδαία επιτεύγματα των φοιτητών του τμήματος του, αλλά και τα θαυμάσια
έργα των μαθητών των Γυμνασίων και Λυκείων της Καβάλας.
Ανανεώνω λοιπόν το ραντεβού μου για του χρόνου
και ανυπομονώ να σταθώ ξανά στον υπέροχο καθρέφτη και να τον ξαναρωτήσω:
-Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, πες μου...
-Να σου πω, αλλά τι θέλεις να μάθεις; Την ημερομηνία; Την θερμοκρασία; Την πιθανότητα βροχής; Ή μήπως τις ειδήσεις;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου