Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια ιστοριοσυνταγή και για μένα!

Κάθε φορά που δέχομαι πρόσκληση από έναν ή μία εκπαιδευτικό για να επισκεφτώ τους μαθητές ενός σχολείου, από τη χαρά μου σκαρφίζομαι ένα σωρό καινούρια πράγματα. 

Η έμπνευση φυσικά κρύβεται στην ηλικία των παιδιών που θα γνωρίσω, αλλά και στη συζήτηση που θα πραγματοποιήσω με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Κι αν ο εκπαιδευτικός έχει τα χαρακτηριστικά της δημιουργικής μου συμφοιτήτριας, Στέλλας Δαναβασίλη από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, τότε μπορώ να δημιουργήσω πολύ όμορφες καταστάσεις.

Η εβδομάδα μου ξεκίνησε φανταστικά μιας και με τη βοήθεια της τεχνολογίας είχα την ευκαιρία να γνωριστώ με τα μαθητούδια της συμφοιτήτριάς μου από το μεταπτυχιακό της Δημιουργικής Γραφής και να μάθουμε πως συστήνεται ένας συγγραφέας, να μαντέψουμε τους ήρωες γνωστών παραμυθιών με τον χάρτη ενσυναίσθησης και τις σκηνές από το εξαιρετικό υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet.eu και να γνωρίσουμε τον δημιουργικό μάγειρα Ευτύχη και το "μαύρο δάσος". 

  
"Το μαύρο δάσος" είναι μια ιστορία παλιά, που δημιουργήθηκε με βάση τη συνταγή που μου έδωσε ένας πολύ γνωστός σεφ για το γλυκό black forest. Με αφορμή τη διαδικτυακή επίσκεψη στην τάξη της Στέλλας, προχώρησα την ιστοριοσυνταγή μου ένα βήμα πιο πέρα: στην εικονογράφησή της και στη σύνθεση ενός ηλεκτρονικού βιβλίου (ebook).


Ο ήρωας της ιστορίας μου είναι ο μάγειρας Ευτύχης, που πραγματικά κάνει ευτυχισμένο τον κόσμο με τις δημιουργίες του. Στην ιστοριοσυνταγή, ο μάγειρας πρέπει να βάλει όλη του την τέχνη και να φτιάξει τα πιο νόστιμα γλυκίσματα. Έτσι, αποφασίζει να πάει στο γειτονικό μαύρο δάσος και να πάρει από εκεί μερικά από τα υλικά που του χρειάζονται.
Στο τέλος της αφήγησης διατέθηκαν στους μαθητές οι κάρτες του εντοπισμού των υλικών και των βημάτων εκτέλεσης της συνταγής. Για να δούμε, θα καταφέρουν οι μικροί μαθητές να  εντοπίσουν τα υλικά και τα βήματα της συνταγής στην ιστορία;

Προσωπικά, αγαπώ ιδιαίτερα τις συνταγές. Με τα μάτια της Μηχανικού Πληροφορικής βλέπω στα υλικά μιας συνταγής τα απαραίτητα δεδομένα για την επίλυση του προβλήματος, που είναι η δημιουργία ενός γλυκού και τον αλγόριθμο στα βήματα εκτέλεσής της.
Πολλές φορές μάλιστα μπαίνω στον πειρασμό να ζωγραφίζω διαγράμματα ροής ή να γράφω ψευδοκώδικα με τους μαθητές μου, αλλά αυτό το κάνω στο μάθημα της Αλγοριθμικής και όχι στη Δημιουργική Γραφή. Ωστόσο, το μαγικό στην Εκπαίδευση είναι ότι όλα τα γνωστικά αντικείμενα μπορούν να ερμηνευτούν με πολλές οπτικές κι αυτό προσφέρει μια τεράστια ευελιξία σε κάθε εκπαιδευτικό για να εργαστεί στην τάξη του.

Προς το παρόν περιμένω την ιστοριοσυνταγή που θα κάνουν οι μαθητές της Στέλλας για μένα! 

Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, www.chipoupolis.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Ο γίγαντας του δάσους" της Αριάδνης Δάντε παρουσιάστηκε στη Λευκή Χώρα και ζήσαμε εκεί καλά και κάθε μέρα που σκεφτόμαστε το παραμύθι ακόμα καλύτερα!

Τι γύρευαν άραγε το απόγευμα του Σαββάτου 3 Οκτώβρη ένας νάνος-γίγαντας, ένας παπαγάλος, δυο ξυλοκόποι, πολλά παιδιά, πλήθος ζωάκια, 45 κάρτες αφήγησης, δεκάδες κάρτες δημιουργικής γραφής, μολύβια και αμέτρητα χαμόγελα στον Πολυχώρο του Emileon; Μα είχαν ραντεβού για να ζωντανέψουν το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους της Αριάδνης Δάντε που κυκλοφόρησε την περασμένη Δευτέρα από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη και ήρθε να μοιράσει απλόχερα την αγάπη για το περιβάλλον και τα παιδιά σε όλους του τους αναγνώστες και να τους διδάξει με ευφάνταστο τρόπο μικρά μυστικά της αφηγηματολογίας. Το παραμυθένιο απόγευμα ξεκίνησε με την εμφάνιση της μικρής Ευαγγελίας Σούμπαση, μαθήτριας της Γ' Δημοτικού του 17ου Δημοτικού Σχολείου, η οποία είχε τον ρόλο της κεντρικής παρουσιάστριας της εκδήλωσης. Η μικρή Ευαγγελία, πέρα από το αφηγηματικό της ταλέντο ξεδίπλωσε και το θεατρικό της χάρισμα, μιας και χάρισε στο κοινό έναν απίστευτο μονόλογο-διάλογο με τον πρωταγωνιστή Σπύρο, τον φανταστικό παπαγάλο του παραμυθ

Η "μοντεσσοριανή μέθοδος" στη σύγχρονη ελληνική εποχή

  Η πρώτη αρχή της μοντεσσοριανής μεθόδου αφορά στον σεβασμό στην προσωπικότητα του παιδιού. Τι σημαίνει όμως σέβομαι την προσωπικότητα του παιδιού, και κατά πόσο τελικά αυτή η αρχή είναι εφικτή στην πράξη μέσα στην σύγχρονη κοινωνία; Με βάση την μοντεσσοριανή μέθοδο, όταν αναφερόμαστε στον σεβασμό της προσωπικότητας του παιδιού, αρχικά σημαίνει ότι οι γονείς και οι παιδαγωγοί οφείλουν να επικεντρώνονται στην ουσία της προσωπικότητάς του, δηλαδή, σε όλα εκείνα τα θετικά στοιχεία που την απαρτίζουν, έτσι ώστε να αποκλείουν την παρείσφρηση των αρνητικών. Προκειμένου να αποφευχθεί κάθε αρνητικό στοιχείο, πρέπει το περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί μαθαίνει και αφουγκράζεται τα νέα δεδομένα – ερεθίσματα που του δίνονται, να είναι με τέτοιο τρόπο προετοιμασμένο ούτως ώστε να λειτουργεί βοηθητικά, ως προς την αναγνώριση και τη σύνδεση του παιδιού με κάθε νέο στοιχείο. Επί προσθέτως, βασική προϋπόθεση για την σωστή αναγνώριση κάθε νέου στοιχείου από το παιδί, είναι η έλλειψη οποιουδήπο

SLN - Ομάδα Elfs: Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον Κορονοιό

Σάββατο, 19 Δεκεμβρίου 2020 και λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ήρθε η ώρα να αναρτήσουμε τη δεύτερη ιστορία που έγραψαν τα ξωτικά του Εργαστηρίου " Ας γνωριστούμε καλύτερα...με τις ιστορίες ", που υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα 28/11-13/12/20 από το ψηφιακό σχολείο των Εκδόσεων Τσιπούπολη "Chipoupolis" , προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πιλοτική άσκηση του Ευρωπαϊκού Έργου Story Logic Net - SLN . Τ α παιδιά, αφού γνωρίστηκαν καλύτερα με τις ιστορίες αξιοποιώντας το υλικό της ψηφιακής εργαλειοθήκης του έργου, συνεργάστηκαν και έγραψαν μαζί μια ιστορία με θέμα:  " Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον Κορονοιό ". Υπενθυμίζουμε ότι τα παιδιά π ροσέγγισαν: τους ήρωες, μέσα από τον Χάρτη Ενσυναίσθησης,  το Σκηνικό, μέσα από χρήσιμες κάρτες,  τον Χάρτη Ιστορίας,  την πυραμίδα του Freytag και   έναν μικρό οδηγό δημιουργικής γραφής, ειδικά σχεδιασμένο για την προσέγγιση του θέματος εργασίας με ασκήσεις και ιστοριοκύβους. Η δεύτερη ιστορία ανήκει στην ομάδα της Ευα