Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια ιστοριοσυνταγή και για μένα!

Κάθε φορά που δέχομαι πρόσκληση από έναν ή μία εκπαιδευτικό για να επισκεφτώ τους μαθητές ενός σχολείου, από τη χαρά μου σκαρφίζομαι ένα σωρό καινούρια πράγματα. 

Η έμπνευση φυσικά κρύβεται στην ηλικία των παιδιών που θα γνωρίσω, αλλά και στη συζήτηση που θα πραγματοποιήσω με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Κι αν ο εκπαιδευτικός έχει τα χαρακτηριστικά της δημιουργικής μου συμφοιτήτριας, Στέλλας Δαναβασίλη από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, τότε μπορώ να δημιουργήσω πολύ όμορφες καταστάσεις.

Η εβδομάδα μου ξεκίνησε φανταστικά μιας και με τη βοήθεια της τεχνολογίας είχα την ευκαιρία να γνωριστώ με τα μαθητούδια της συμφοιτήτριάς μου από το μεταπτυχιακό της Δημιουργικής Γραφής και να μάθουμε πως συστήνεται ένας συγγραφέας, να μαντέψουμε τους ήρωες γνωστών παραμυθιών με τον χάρτη ενσυναίσθησης και τις σκηνές από το εξαιρετικό υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet.eu και να γνωρίσουμε τον δημιουργικό μάγειρα Ευτύχη και το "μαύρο δάσος". 

  
"Το μαύρο δάσος" είναι μια ιστορία παλιά, που δημιουργήθηκε με βάση τη συνταγή που μου έδωσε ένας πολύ γνωστός σεφ για το γλυκό black forest. Με αφορμή τη διαδικτυακή επίσκεψη στην τάξη της Στέλλας, προχώρησα την ιστοριοσυνταγή μου ένα βήμα πιο πέρα: στην εικονογράφησή της και στη σύνθεση ενός ηλεκτρονικού βιβλίου (ebook).


Ο ήρωας της ιστορίας μου είναι ο μάγειρας Ευτύχης, που πραγματικά κάνει ευτυχισμένο τον κόσμο με τις δημιουργίες του. Στην ιστοριοσυνταγή, ο μάγειρας πρέπει να βάλει όλη του την τέχνη και να φτιάξει τα πιο νόστιμα γλυκίσματα. Έτσι, αποφασίζει να πάει στο γειτονικό μαύρο δάσος και να πάρει από εκεί μερικά από τα υλικά που του χρειάζονται.
Στο τέλος της αφήγησης διατέθηκαν στους μαθητές οι κάρτες του εντοπισμού των υλικών και των βημάτων εκτέλεσης της συνταγής. Για να δούμε, θα καταφέρουν οι μικροί μαθητές να  εντοπίσουν τα υλικά και τα βήματα της συνταγής στην ιστορία;

Προσωπικά, αγαπώ ιδιαίτερα τις συνταγές. Με τα μάτια της Μηχανικού Πληροφορικής βλέπω στα υλικά μιας συνταγής τα απαραίτητα δεδομένα για την επίλυση του προβλήματος, που είναι η δημιουργία ενός γλυκού και τον αλγόριθμο στα βήματα εκτέλεσής της.
Πολλές φορές μάλιστα μπαίνω στον πειρασμό να ζωγραφίζω διαγράμματα ροής ή να γράφω ψευδοκώδικα με τους μαθητές μου, αλλά αυτό το κάνω στο μάθημα της Αλγοριθμικής και όχι στη Δημιουργική Γραφή. Ωστόσο, το μαγικό στην Εκπαίδευση είναι ότι όλα τα γνωστικά αντικείμενα μπορούν να ερμηνευτούν με πολλές οπτικές κι αυτό προσφέρει μια τεράστια ευελιξία σε κάθε εκπαιδευτικό για να εργαστεί στην τάξη του.

Προς το παρόν περιμένω την ιστοριοσυνταγή που θα κάνουν οι μαθητές της Στέλλας για μένα! 

Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, www.chipoupolis.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...