Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια ιστοριοσυνταγή και για μένα!

Κάθε φορά που δέχομαι πρόσκληση από έναν ή μία εκπαιδευτικό για να επισκεφτώ τους μαθητές ενός σχολείου, από τη χαρά μου σκαρφίζομαι ένα σωρό καινούρια πράγματα. 

Η έμπνευση φυσικά κρύβεται στην ηλικία των παιδιών που θα γνωρίσω, αλλά και στη συζήτηση που θα πραγματοποιήσω με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Κι αν ο εκπαιδευτικός έχει τα χαρακτηριστικά της δημιουργικής μου συμφοιτήτριας, Στέλλας Δαναβασίλη από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, τότε μπορώ να δημιουργήσω πολύ όμορφες καταστάσεις.

Η εβδομάδα μου ξεκίνησε φανταστικά μιας και με τη βοήθεια της τεχνολογίας είχα την ευκαιρία να γνωριστώ με τα μαθητούδια της συμφοιτήτριάς μου από το μεταπτυχιακό της Δημιουργικής Γραφής και να μάθουμε πως συστήνεται ένας συγγραφέας, να μαντέψουμε τους ήρωες γνωστών παραμυθιών με τον χάρτη ενσυναίσθησης και τις σκηνές από το εξαιρετικό υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet.eu και να γνωρίσουμε τον δημιουργικό μάγειρα Ευτύχη και το "μαύρο δάσος". 

  
"Το μαύρο δάσος" είναι μια ιστορία παλιά, που δημιουργήθηκε με βάση τη συνταγή που μου έδωσε ένας πολύ γνωστός σεφ για το γλυκό black forest. Με αφορμή τη διαδικτυακή επίσκεψη στην τάξη της Στέλλας, προχώρησα την ιστοριοσυνταγή μου ένα βήμα πιο πέρα: στην εικονογράφησή της και στη σύνθεση ενός ηλεκτρονικού βιβλίου (ebook).


Ο ήρωας της ιστορίας μου είναι ο μάγειρας Ευτύχης, που πραγματικά κάνει ευτυχισμένο τον κόσμο με τις δημιουργίες του. Στην ιστοριοσυνταγή, ο μάγειρας πρέπει να βάλει όλη του την τέχνη και να φτιάξει τα πιο νόστιμα γλυκίσματα. Έτσι, αποφασίζει να πάει στο γειτονικό μαύρο δάσος και να πάρει από εκεί μερικά από τα υλικά που του χρειάζονται.
Στο τέλος της αφήγησης διατέθηκαν στους μαθητές οι κάρτες του εντοπισμού των υλικών και των βημάτων εκτέλεσης της συνταγής. Για να δούμε, θα καταφέρουν οι μικροί μαθητές να  εντοπίσουν τα υλικά και τα βήματα της συνταγής στην ιστορία;

Προσωπικά, αγαπώ ιδιαίτερα τις συνταγές. Με τα μάτια της Μηχανικού Πληροφορικής βλέπω στα υλικά μιας συνταγής τα απαραίτητα δεδομένα για την επίλυση του προβλήματος, που είναι η δημιουργία ενός γλυκού και τον αλγόριθμο στα βήματα εκτέλεσής της.
Πολλές φορές μάλιστα μπαίνω στον πειρασμό να ζωγραφίζω διαγράμματα ροής ή να γράφω ψευδοκώδικα με τους μαθητές μου, αλλά αυτό το κάνω στο μάθημα της Αλγοριθμικής και όχι στη Δημιουργική Γραφή. Ωστόσο, το μαγικό στην Εκπαίδευση είναι ότι όλα τα γνωστικά αντικείμενα μπορούν να ερμηνευτούν με πολλές οπτικές κι αυτό προσφέρει μια τεράστια ευελιξία σε κάθε εκπαιδευτικό για να εργαστεί στην τάξη του.

Προς το παρόν περιμένω την ιστοριοσυνταγή που θα κάνουν οι μαθητές της Στέλλας για μένα! 

Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, www.chipoupolis.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές