Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με την Αριάδνη Δάντε

Βρισκόμαστε στα τέλη του Μάρτη, σε μια περίοδο έντονης προετοιμασίας για τις διαδικτυακές επισκέψεις της συγγραφέως Αριάδνης Δάντε σε τάξεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου.

Φέτος, οι επισκέψεις της Αριάδνης είναι περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά, μιας και θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά. Έτσι, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, η συγγραφέας θα καταφέρει να εκμηδενίσει την απόσταση και να βρεθεί κοντά σε εκατοντάδες μαθητές για να ανταλλάξει απόψεις με τους μαθητές, να απαντήσει σε ερωτήσεις, αλλά και να τους μυήσει στα μυστικά της δημιουργικής γραφής μεταδίδοντας παράλληλα την αγάπη της για την Επιστήμη της Πληροφορικής. Εκ μέρους των Εκδόσεων Τσιπούπολη, ευχαριστούμε θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς για την ανοιχτή αγκαλιά τους στο έργο της συγγραφέως και την από κοινού προσπάθεια με τη συγγραφέα για να μεταλαμπαδεύσουν στους μαθητές την αξία της παιδικής λογοτεχνίας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται και στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, κυρία Μαρία Παπαγεωργίου, για την πρόσκληση στη συγγραφέα να συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Παιδικής και Νεανικής Λογοτεχνίας που πραγματοποιείται από τον Δήμο Αγρινίου σε συνεργασία με την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση του Νομού Αιτωλοακαρνανίας από τη Δευτέρα 29 Μαρτίου έως την Παρασκευή 2 Απριλίου 2021.

       

Η αρχή των επισκέψεων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 26 Μαρτίου στο 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου, στο τμήμα της κυρίας Αντωνίας Στελιανού, όπου τα παιδιά γνώρισαν την "Άνοιξη" - Αριάδνη που ζωντάνεψε στις οθόνες τους το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους.

Τη Δευτέρα, η συγγραφέας θα επισκεφθεί το 17ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και το τμήμα της Α' τάξης Δημοτικού της κυρίας Ελένης Μάντζιου για να συζητήσουν για τους ήρωες της Πυθωνίας και τους βασικούς τύπους δεδομένων στον προγραμματισμό μέσα από το παιχνίδι. 


Την Τρίτη, η συγγραφέας θα επισκεφθεί τα τμήματα της ΣΤ' τάξης Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Εκπαιδευτική Αναγέννηση, όπου παρέα με την κυρία Τζένη Νινιού και την κυρία Μαριαρένα Κασιδάκη θα συζητήσουν για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των παιδικών ιστοριών, που συν-συνέγραψαν οι μαθητές των δύο τμημάτων για τους ήρωες του 1821. Με τη βοήθεια της συγγραφέως οι μαθητές θα καθοδηγηθούν στο επόμενο στάδιο του οράματος των εκπαιδευτικών και της συγγραφέως για να μετατρέψουν τις ιστορίες τους σε ψηφιακές αφηγήσεις.

Στη συνέχεια, η συγγραφέας θα ξεσηκώσει το 16ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Αρχικά, θα επισκεφθεί το τμήμα ένταξης της κυρίας Άντζελας Νιάουστα, στο οποίο συμμετέχουν μαθητές όλων των τάξεων και θα παίξουν με το εκπαιδευτικό βιβλίο "Δέκα ήρωες στην τάξη" και το "Ψάχνοντας την ερμηνεία". Έπειτα, η Αριάδνη θα τρυπώσει στο Β1 και στο Β2 του κυρίου Γεωργίου Μηλιώνη και της κυρίας Γιαννούλας Τριανταφύλλου για να ψάξει κι εκεί για τα κρυμμένα χαρτάκια της θείας Μνήμης και τους ήρωες της Πυθωνίας.  

Την Τετάρτη, η συγγραφέας θα επισκεφθεί το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και το τμήμα της Ε' τάξης Δημοτικού της κυρίας Κωνσταντίνας Κασσάρα για να συνδημιουργήσουν ήρωες και νέες ιστορίες. 

    
Την Πέμπτη, η Αριάδνη θα μετακινηθεί στον βορρά, στη βασίλισσα Φλώρινα στην τάξη της αγαπημένης της συμμαθήτριας, κυρίας Μαρίας Περιβολάρη, στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας, για να γνωρίσει τους μαθητές της Ε' Δημοτικού και να μαντέψουν ήρωες και παραμύθια. Στη συνέχεια, η συγγραφέας θα βουτήξει στα Διλινάτα της όμορφης Κεφαλλονιάς για να γνωρίσει τα νηπιαγωγάκια της κυρίας Μαρίνας Τσιτσικάου και να τους αφηγηθεί τον Γίγαντα του Δάσους.
Έπειτα, θα μεταφερθεί στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, στο Δ1 και Δ2 της κυρίας Φωτεινής και του κυρίου Νίκου Κατσαντά για να τους θέσει αινίγματα και να ασκηθούν στην κατασκευή ηρώων. 


Τέλος, την Παρασκευή 2 Απριλίου, η Αριάδνη θα βολτάρει στην τάξη της γλυκύτατης συμμαθήτριάς της, κυρίας Αγγέλας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης για να συνδημιουργήσουν ήρωες με τους μαθητές της Δ' Δημοτικού. Στη συνέχεια, η σκυτάλη θα δοθεί στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και στο ΣΤ1 της κυρίας Βλαχομήτρου. Εκεί, οι μαθητές θα γνωρίσουν τη θεία Μνήμη, τον Ζήση Συμπολίτη, αλλά και τον γίγαντα του δάσους. Στον επίλογο των επισκέψεων κρύβεται το 16ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου και τα εκτάκια του κυρίου Μπάδα, που με τη βοήθεια της συγγραφέως θα μπουν στη διαδικασία να δημιουργήσουν περιπέτειες.

Προτεινόμενα βιβλία για τους μαθητές / εκπαιδευτικούς:
1. Ψάχνοντας στην Πυθωνία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3lZrBAV
2. Ψάχνοντας στην παραλία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3u1hLl4 
3. Ψάχνοντας την ερμηνεία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3ruTiTm
4. Ο γίγαντας του δάσους, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/31oNZKv

Μπορείτε να προμηθευτείτε τα εκπαιδευτικά βιβλία της συγγραφέως από το βιβλιοπωλείο PLANUS του κ. Δημήτρη Χριστοδουλόπουλου (Παπαστράτου 10, Αγρίνιο, τηλ. 2641 0 28017) ή το ηλεκτρονικό μας κατάστημα στον σύνδεσμο: https://chipoupolis.com/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Ο γίγαντας του δάσους" της Αριάδνης Δάντε παρουσιάστηκε στη Λευκή Χώρα και ζήσαμε εκεί καλά και κάθε μέρα που σκεφτόμαστε το παραμύθι ακόμα καλύτερα!

Τι γύρευαν άραγε το απόγευμα του Σαββάτου 3 Οκτώβρη ένας νάνος-γίγαντας, ένας παπαγάλος, δυο ξυλοκόποι, πολλά παιδιά, πλήθος ζωάκια, 45 κάρτες αφήγησης, δεκάδες κάρτες δημιουργικής γραφής, μολύβια και αμέτρητα χαμόγελα στον Πολυχώρο του Emileon; Μα είχαν ραντεβού για να ζωντανέψουν το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους της Αριάδνης Δάντε που κυκλοφόρησε την περασμένη Δευτέρα από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη και ήρθε να μοιράσει απλόχερα την αγάπη για το περιβάλλον και τα παιδιά σε όλους του τους αναγνώστες και να τους διδάξει με ευφάνταστο τρόπο μικρά μυστικά της αφηγηματολογίας. Το παραμυθένιο απόγευμα ξεκίνησε με την εμφάνιση της μικρής Ευαγγελίας Σούμπαση, μαθήτριας της Γ' Δημοτικού του 17ου Δημοτικού Σχολείου, η οποία είχε τον ρόλο της κεντρικής παρουσιάστριας της εκδήλωσης. Η μικρή Ευαγγελία, πέρα από το αφηγηματικό της ταλέντο ξεδίπλωσε και το θεατρικό της χάρισμα, μιας και χάρισε στο κοινό έναν απίστευτο μονόλογο-διάλογο με τον πρωταγωνιστή Σπύρο, τον φανταστικό παπαγάλο του παραμυθ

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

Η "μοντεσσοριανή μέθοδος" στη σύγχρονη ελληνική εποχή

  Η πρώτη αρχή της μοντεσσοριανής μεθόδου αφορά στον σεβασμό στην προσωπικότητα του παιδιού. Τι σημαίνει όμως σέβομαι την προσωπικότητα του παιδιού, και κατά πόσο τελικά αυτή η αρχή είναι εφικτή στην πράξη μέσα στην σύγχρονη κοινωνία; Με βάση την μοντεσσοριανή μέθοδο, όταν αναφερόμαστε στον σεβασμό της προσωπικότητας του παιδιού, αρχικά σημαίνει ότι οι γονείς και οι παιδαγωγοί οφείλουν να επικεντρώνονται στην ουσία της προσωπικότητάς του, δηλαδή, σε όλα εκείνα τα θετικά στοιχεία που την απαρτίζουν, έτσι ώστε να αποκλείουν την παρείσφρηση των αρνητικών. Προκειμένου να αποφευχθεί κάθε αρνητικό στοιχείο, πρέπει το περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί μαθαίνει και αφουγκράζεται τα νέα δεδομένα – ερεθίσματα που του δίνονται, να είναι με τέτοιο τρόπο προετοιμασμένο ούτως ώστε να λειτουργεί βοηθητικά, ως προς την αναγνώριση και τη σύνδεση του παιδιού με κάθε νέο στοιχείο. Επί προσθέτως, βασική προϋπόθεση για την σωστή αναγνώριση κάθε νέου στοιχείου από το παιδί, είναι η έλλειψη οποιουδήπο