Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση είναι ένα νόστιμο ορεκτικό...

Πριν από λίγες ημέρες αποφάσισα να ανεβάσω στο κανάλι μου στο YouTube μια από τις ψηφιακές αφηγήσεις που σκάρωσα για τα μικρά μου μαθητούδια στον βρεφονηπιακό σταθμό Αθηνών ΥΠΕΘΑ-ΓΕΣ.
"Το χωριουδάκι των ζώων", του οποίου το ξεκίνημα αποδείχτηκε πολύ προφητικό για την κατάσταση που βιώνουμε τις τελευταίες ημέρες εμείς οι πρωτευουσιάνοι,  αναφέρει μερικά από τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και στη συνέχεια παρουσιάζει τον αλγόριθμο κατασκευής ενός σπιτιού με έξι ξύλα. 

Χειμώνας έπεσε βαρύς,
παγώσαμε απ' το κρύο
παντού χιονάκι καταγής
κατάλευκο τοπίο.
Η ψηφιακή ιστορία περιλαμβάνεται στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=kN73zZlwJVo
Η ψηφιακή αφήγηση κοινοποιήθηκε και στις σελίδες "Αριάδνη Δάντε" και "Εκδόσεις Τσιπούπολη" στο κοινωνικό δίκτυο του Facebook και πέρα από τα αγαπημένα μου μαθητούδια, αφιερώθηκε σε όλους όσους αγαπούν τη δημιουργική μάθηση.
Μία λοιπόν από τις λάτρεις της δημιουργικής μάθησης αποδείχθηκε η νηπιαγωγός Στέλλα Τσίρου από το Νηπιαγωγείο Νέας Χαραυγής Κοζάνης, η οποία μοιράστηκε την ψηφιακή μου αφήγηση με τα μαθητούδια της και μου χάρισε τα παρακάτω πολύτιμα στιγμιότυπα.

Η ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση είναι ένα νόστιμο ορεκτικό...
Διαρκεί τόσο όσο για να μας ανοίξει την όρεξη για δημιουργία.



Εκμεταλλευόμενη τη δύναμη της τεχνολογίας επικοινώνησα μέσω βιντεοκλήσης με την παιδαγωγό, προκειμένου να μάθω περισσότερες πληροφορίες για τις αντιδράσεις των παιδιών. Στα παιδιά άρεσε πολύ η ψηφιακή ιστορία, οι εικόνες και η μουσική. Όμως, το παράπονό τους ήταν ότι είχε μικρή διάρκεια.
Αφού άκουσα με ιδιαίτερη προσοχή τα σχόλια της εκπαιδευτικού, αυτό που τόνισα στην αξιολάτρευτη κυρία Τσίρου - την οποία και ευχαριστώ από καρδιάς τόσο για την αγκαλιά στην ψηφιακή μου ιστορία, όσο και για την σπουδαία της ανατροφοδότηση - είναι ότι η ψηφιακή αφήγηση είναι νόστιμη ως ορεκτικό. Αυτό που πέτυχε η γλυκιά Στέλλα με τα νήπιά της είναι αυτό που επιζητούμε εμείς οι ερευνητές: μέσα σε πέντε λεπτά να τους ανοίξουμε την όρεξη για δημιουργία, διάλογο, κατασκευή και δράση. Δράση που θα απογειώνει τη φαντασία και φυσικά τη λεπτή τους κινητικότητα...
Ευχαριστώ θερμά το Νηπιαγωγείο της Νέας Χαραυγής Κοζάνης και την νηπιαγωγό Στέλλα Τσίρου για την εμπιστοσύνη και ελπίζω να δοκιμάσουν με την ίδια όρεξη και τα επόμενα "ορεκτικά" που πρόκειται να σερβίρω στα κοινωνικά μέσα.
Αριάδνη Δάντε


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά την έντονη ζέστη, το βιβλι

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι