Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πάνω-κάτω με τη Μάνια

Την Τρίτη 11 Ιανουαρίου επανήλθα στην αγαπημένη μου αίθουσα για να περάσουμε συντροφιά με τα αγαπημένα μου τρίχρονα δύο άκρως δημιουργικές ώρες.

Αφού λοιπόν πληροφορήθηκα για όλα τα ωραία δώρα που έφερε ο Άι Βασίλης στα παιδιά, θυμηθήκαμε ξανά όλους τους ήρωες της ζούγκλας της Πυθωνίας. Με τα παιδιά του Ν3 περιηγηθήκαμε για ώρα στη ζούγκλα και συμμαζέψαμε τους χαμένους θησαυρούς στα σωστά κουβαδάκια. Στο τέλος, μάθαμε και την πρώτη στροφή από το τραγούδι "Τα αντικείμενα κρατώ" και χορέψαμε γύρω από τον πρωταγωνιστή μας, τον Απόστολο.

Με τα παιδιά του Ν4 κάναμε κάτι εντελώς καινούριο, που τους άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Τα παιδιά είδαν πως μπορώ να φτιάξω παιχνίδια στην οθόνη του φίλου μου, του Άκη (του ηλεκτρονικού μου υπολογιστή). Έπειτα, έδειξα στα παιδιά το πρώτο μας ψηφιακό παιχνίδι. Σκοπός του ψηφιακού παιχνιδιού ήταν να επιλέξουν το σωστό βελάκι για να μαζέψει η Μάνια τους 5 αριθμούς που βρίσκονταν στα κλαδιά των δέντρων της ζούγκλας. Όμως, στο παιχνίδι υπήρχαν 4 παγίδες: τα γράμματα Α,Β,Γ,Δ. Εάν το μαϊμουδάκι ακουμπούσε κατά λάθος (με το κάτω βελάκι) ένα γράμμα, τότε η μαϊμού έχανε.

 

Ο σημερινός μου στόχος ήταν η γνωριμία με τη λειτουργία των πλήκτρων με τα βελάκια που δείχνουν "πάνω" και "κάτω" και επιτεύχθηκε και με τη βοήθεια του ψηφιακού παιχνιδιού, αλλά και ενός κινητικού παιχνιδιού.

Η πλειοψηφία των παιδιών κέρδισε αμέσως στο ψηφιακό παιχνίδι και είδε το μαϊμουδάκι να χοροπηδά χαρούμενο. Ωστόσο, δύο παιδάκια που δεν κέρδισαν το παιχνίδι με την πρώτη φορά, το κατάφεραν με τη δεύτερη. Τα παιδιά ήταν πάρα πολύ ενθουσιασμένα και ένα από αυτά πρόβλεψε και το επόμενο ψηφιακό μας παιχνίδι, που θα είναι οι κινήσεις του λιονταριού στο χορτάρι για τον εντοπισμό των γραμμάτων στον κόκκινο κουβά!

Κάθε νικητής κέρδισε από ένα αυτοκόλλητο κουκουβάγιας. Όταν τα παιδιά συμπληρώσουν πέντε αυτοκόλλητα κουκουβάγιας, θα ανακηρυχθούν σε εξερευνητές της ζούγκλας και τότε θα μπορούν να συμμετάσχουν σε ειδικές αποστολές.

Στο τέλος, σηκωθήκαμε όλοι από τις θέσεις και παίξαμε το παιχνίδι "Πάνω ή κάτω", όπου στο άκουσμα της λέξης "Πάνω" ή "Κάτω" έπρεπε να δείξουμε όλοι στο σωστό σημείο. 

  

Αριάδνη Δάντε






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

1ο Εργαστήρι Σκέψης: Το σημείο

Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά γνώρισαν τον Μαρσέλ, το προβατάκι μου, που είναι ντυμένο με μπόλικα ουράνια τόξα και πανέμορφα λουλούδια της Άνοιξης. Ο Μαρσέλ, το πρόβατο, αγαπά πολύ τη στιχουργική και το τραγούδι. Μάλιστα, έχει γράψει κι ένα τραγουδάκι για τα παιδιά, το οποίο φρόντισα να το εκτυπώσω σε μικρά χαρτάκια διπλής όψης για να το έχω μαζί μου στη συνάντησή μας. Αφού απήγγειλα κάποιους στίχους του τραγουδιού, μοίρασα στα παιδιά τα χαρτάκια και ξεκίνησα να τραγουδάω τον σκοπό του κάνοντας παντομίμα τις λέξεις "1, 1+1, 2, πηγαίνω" κτλ. Εκείνα άρχισαν να κουνιούνται στο ρυθμό και να προσπαθούν να μάθουν τις λέξεις. Το σημείο Ένα κι ένα κάνουν δύο το μαθαίνω στο σχολείο που πηγαίνω το πρωί σαν ξυπνήσει η Αυγή. Ένα κι ένα κάνουν δύο κι εγώ παίρνω ένα σημείο το αφήνω στο χαρτί μια τελίτσα να φανεί. Κι αφού βάλω το σημείο τον κανόνα για τα δύο φέρνω τώρα στο μυαλό κι άλλο ένα θέλω εδώ. Και μια δεύτερη τελεία ζωγραφίζω μ’ αγωνία και κοιτάζω στο χαρτί δύο σημεία είναι εκεί...