Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ψηφιακή αφήγηση εμπνέει τα παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου Αργοστολίου!

Η ψηφιακή αφήγηση είναι πραγματικά ένα πεντανόστιμο ορεκτικό και ειλικρινά όταν πέφτει στα χέρια δημιουργικών νηπιαγωγών δεν μπορεί παρά να εμπνεύσει τα μικρά τους μαθητούδια.

Η χαρά μου λοιπόν ήταν μεγάλη, όταν παρέλαβα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο το φωτογραφικό υλικό από την νηπιαγωγό Μαρίνα Τσιτσικάου από το 3ο Νηπιαγωγείο Ναυπάκτου.

Σύμφωνα με την παιδαγωγό, τα παιδιά απόλαυσαν την ψηφιακή αφήγηση "Το χωριουδάκι των ζώων" και ακολούθησαν τον αλγόριθμο της Μάνιας κατασκευάζοντας το δικό τους σπιτάκι.



 

Ευχαριστώ ιδιαίτερα τις παιδαγωγούς του 3ου Νηπιαγωγείου Αργοστολίου για την έμμεση ψηφιακή μου φιλοξενία στην τάξη τους κι εύχομαι την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να με φιλοξενήσουν να είναι διά ζώσης!

Η ψηφιακή ιστορία "Το χωριουδάκι των ζώων" περιλαμβάνεται στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=kN73zZlwJVo


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρώτη μου επίσκεψη στον Παράδεισο!

Το Εργαστήρι Σκέψης αποτελεί μια σειρά εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας με στόχο τη δημιουργική μάθηση γεωμετρικών εννοιών, την εξοικείωση με την αλγοριθμική, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη δημιουργική γραφή έχοντας ως βασικά εργαλεία την ψηφιακή αφήγηση και την παιχνιδοποίηση. Το Εργαστήρι δημιουργήθηκε με αφορμή την έρευνά μου στη Διδακτική της Πληροφορικής, στα πλαίσια των διδακτορικών μου σπουδών και την έμπνευση που μου δόθηκε από τα "μεγάλα μωρά" του Γ Βρεφονηπιακού Σταθμού Αθηνών και πραγματοποιείται σε τρία τμήματα του σταθμού. Στο εγχείρημα αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην πολύτιμη υποστήριξη του προσωπικού και της διευθύντριας του Γ ΒΝΣΑ, αλλά και στην ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Εργαστήρι Σκέψης και η γνωριμία μου με τα παιδιά ξεκίνησε με το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους. Στην πρώτη μου επίσκεψή στο σταθμό είχαν έρθει μαζί μου οι πέντε κούκλες του παραμυθιού, που κυριολεκτικά μπήκαν στις καρδιές των παιδιών. Τα παιδιά γνώρισαν

Ο κύκλος της χαράς

Μετά το παιχνίδι με τα σημεία, τη δημιουργία ευθειών με τη βοήθεια των γραμμών που κρύβουν οι αρμόστοκοι των πλακιδίων του πατώματος, τα τρίγωνα, τις γωνίες, τους λαβύρινθους και τις γρήγορες διαδρομές ήρθε και η ώρα του κύκλου. Έτσι, το καλωσόρισμα της Τρίτης απαιτούσε από τα λατρεμένα μου παιδάκια διαφορετική διάταξη.  Όπως κάθε φορά, τα πρώτα παιδιά που θα καλωσόριζα ήταν τα μωρά του Ν3. Λίγο πριν μπουν στην αίθουσα τοποθέτησα στο πάτωμα μια υδρόγειο σφαίρα. Όταν μπήκαν τα παιδιά τα τακτοποίησα να καθίσουν  κυκλικά   στο πάτωμα και έβγαλα από το πολύχρωμο τσαντάκι μου τις κάρτες με τα ονόματά τους. Στο άκουσμα κάθε κάρτας το παιδάκι που άκουγε το όνομά του κουνιόταν χαρούμενο και έσπρωχνα προς το μέρος του την καρτούλα του. Αφού χαιρετηθήκαμε όλοι, ζήτησα από τα παιδιά να τοποθετήσουν τις κάρτες μπροστά τους στο πάτωμα και τους ανακοίνωσα ότι ο φίλος μας ο Μαρσέλ, το πρόβατο, τους είχε γράψει νέο τραγουδάκι, αυτή τη φορά για τον κύκλο της χαράς . Έτσι, άρχισα να σιγοτραγουδώ τον σκο

Τεντωθείτε, μαζευτείτε και καμαρωτά σταθείτε!

Το μεσημέρι της Τρίτης 15 Ιουνίου έφτασε και μαζί του έφτασε στο Eργαστήρι μας και το τρενάκι του Ν3 και τακτοποιήθηκε στα καναπεδάκια. Αφού καλωσόρισα τα παιδιά με την αγαπημένη μας συνήθεια - το μοίρασμα των καρτών του εργαστηρίου- άνοιξα το κουτί της Σκέψης και έδωσα σε κάθε παιδάκι από ένα ζευγάρι ξυλάκια. Έπειτα, θυμηθήκαμε την ψηφιακή αφήγηση των τριών σημείων ( http://chipoupolis.blogspot.com/2021/06/2.html ).  Λίγο πριν ολοκληρωθεί η ψηφιακή αφήγηση, μείναμε στο σημείο μετακίνησης του ενός από τα τρία σημεία που μεταβάλλει τη γωνία από μικρή σε καμαρωτή και φαρδιά. Τότε, κάλεσα τα παιδιά να κατέβουν από τα καναπεδάκια και να καθίσουν στο πάτωμα στηρίζοντας την πλάτη τους στα καναπεδάκια. Ύστερα, τους ζήτησα να μιμηθούν τις κινήσεις μου και να τεντωθούμε, να μαζευτούμε και να σταθούμε καμαρωτοί με την πλάτη ίσια και τα πόδια μας ενωμένα.          Αφού επαναλάβαμε το τέντωμα, το μάζεμα και το καμάρωμα συνέχισα την προβολή της ψηφιακής αφήγησης και διαπιστώσαμε πως αν ενώσουμε με