Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο παίκτης (της Αριάδνης Δάντε)

Ήταν κάποτε ένας παίκτης. Ψηλός, με σιταρένιο δέρμα, καστανόξανθα μαλλιά και πράσινα μάτια. Ήταν ωραίος αθλητής, τόσο εμφανισιακά, όσο και μπασκετικά, μιας και το άθλημα με το οποίο καταπιανόταν με τις ώρες ήταν η καλαθοσφαίριση. Βέβαια, ο αθλητής δεν ήταν κανένας φτασμένος παίκτης. Ήταν ένα έφηβο αγόρι, που το μυαλό του σκέφτονταν ακριβώς όπως όλα τα δεκατετράχρονα αγόρια της ηλικίας του. Δούλευε όμως πολύ σκληρά και είχε όλες τις προδιαγραφές και τα προσόντα, για να ανεβεί πολύ ψηλά αγκαλιά με την πορτοκαλί στρογγυλή θεά.
Μια μέρα, ο Πρόεδρος της ομάδας τον είδε από μακριά να κάθεται με τους φίλους του και να καπνίζει ένα τσιγάρο. Ο Πρόεδρος άλλαξε αμέσως το δρομολόγιό του και κατευθύνθηκε στο μαγαζί του εμπόρου πατέρα του παίκτη της ιστορίας και "κάρφωσε" στον γονιό την "απαγορευμένη" πράξη. 
Όταν επέστρεψε το παιδί στο σπίτι, ο πατέρας είπε με αυστηρότητα στον γιο: "Σε είδε ο Πρόεδρος να καπνίζεις.". Κι αυτή η φράση ήταν τόσο δυνατή που άλλαξε το μέλλον του παίκτη. Το μυαλό του νεαρού -που δεν ήταν καπνιστής, αλλά αποδέκτης της πρόκλησης των συνομηλίκων του- μπερδεύτηκε. Ναι, τόσο απλά. Το παιδί μπερδεύτηκε. Δεν ήξερε πώς να συμπεριφερθεί ως προς τον πατέρα και ως προς τους συμπαίκτες του. Τα έβαλε με τον Πρόεδρο και σταμάτησε να πηγαίνει στις προπονήσεις. Σταμάτησε να βελτιώνεται. Πού και πού, καμιά φορά στα κρυφά, έπιανε την αγαπημένη του μπάλα, σούταρε και πολλές φορές την κάρφωνε στο καλάθι. Στα κρυφά...
Τα χρόνια πέρασαν. Ο παίκτης μεγάλωσε. Ακολούθησε άλλη πορεία στη ζωή του. Θείος, πια, παρακολουθούσε τον ανιψιό του να παίζει στα γήπεδα και στα μάτια του αναγεννιόνταν οι δικές του εφηβικές στιγμές στα γήπεδα. Αναγεννιόταν οι στιγμές, αναγεννιόταν τα όνειρα για την καριέρα στο εξωτερικό. Τι θα συνέβαινε αν ο Πρόεδρος τον είχε καλέσει και του είχε πει με στοργή ότι το τσιγάρο δε θα τον ωφελούσε; Τι θα γινόταν αν ο πατέρας του δεν του έλεγε αμέσως το μαντάτο και έβρισκε έναν άλλο τρόπο; Κι ο προπονητής; Πού ήταν ο προπονητής του; Οι συμπαίκτες; Και το σχολείο; Όλοι ήξεραν στο σχολείο τη μπασκετική του τρέλα. Γιατί να κλειστεί τόσο στον εαυτό του και να κλειδώσει στην απόφαση να σταματήσει;  
Άλλες εποχές, άλλοι καιροί, ποιος να καταλάβει τον όρο "ψυχολογία"; 
"Ελπίζω να έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε", σκέφτονταν ο παίκτης. Κι ήταν πάντα εκεί. Σε κάθε παιχνίδι του ανιψιού να εμψυχώνει την ομάδα με το χειροκρότημά του.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Η Αριάδνη Δάντε και το 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο»

  Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου ( Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23 ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν « Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο ». Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE ( https://www.betterinternetforkids.eu ), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ . Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος