Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκπαιδεύοντας τους Δημιουργούς του σήμερα...

Και το ψηφιακό αντάμωμα με τους Δημιουργούς του σήμερα καλά κρατεί.

Εκμεταλλευόμενη την κυρία Webex, η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε και οι ήρωες των βιβλίων της, που κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη, συνέχισαν τις διαδικτυακές τους επισκέψεις σε νηπιαγωγεία και δημοτικά της χώρας μας.

Τη Δευτέρα 5 Απριλίου, η συγγραφέας έκανε μια στάση στο τμήμα της κυρίας Μαργαρίτας Σωτηροπούλου στο 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου και γνώρισε στους μικρούς μαθητές τη συντροφιά του Γίγαντα του Δάσους και τα θαυμάσια μηνύματα του παραμυθιού. Στη συνέχεια, ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις δίνοντας στο παραμύθι διάφορες διαστάσεις.

Την Τρίτη 6 Απριλίου, η συγγραφέας επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο που φοίτησε και η ίδια κατά την παιδική της ηλικία και συντροφιά με τις νηπιαγωγούς χάρισαν στα νήπια του 1ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου μια απολαυστική αφήγηση του Γίγαντα του Δάσους.

Ο Γίγαντας είχε την τιμητική του και την Τετάρτη 7 Απριλίου εισβάλλοντας στις δύο ψηφιακές τάξεις των νηπιαγωγών του 16ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου, μετά από πρόσκληση του "κοκκινολαίμη" της μίας νηπιαγωγού. 

Την Πέμπτη 8 Απριλίου, ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Κόντης και τα παιδιά της Γ' τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης Θεσσαλονίκης καλοδέχτηκαν τη συγγραφέα στην ψηφιακή τους τάξη και μικροί-μεγάλοι έπαιξαν δημιουργικά με το πολύτιμο υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet για τρεις ολόκληρες διδακτικές ώρες. Μάλιστα, ήταν τόσο μεγάλη η χαρά και η συμμετοχή των μαθητών στα παιχνίδια της συγγραφέως, που πραγματικά μας απέδειξαν ότι ακόμη και μέσω της τηλεκπαίδευσης μπορούν να υλοποιηθούν υπέροχες δημιουργικές δράσεις.

Την Παρασκευή 9 Απριλίου, η Αριάδνη βρέθηκε με τη βοήθεια της τεχνολογίας στα πανέμορφα Γιαννιτσά, στην τάξη της Στέλλας Δαναβασίλη, όπου προ(σ)κάλεσε τους μικρούς μαθητές της Γ' Δημοτικού του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών να παίξουν το παιχνίδι της αφήγησης. Παρά το άγνωστο κείμενο, τα παιδιά έπαιξαν με τη συγγραφέα και τη δασκάλα τους το παιχνίδι αναλαμβάνοντας τους ρόλους που τους ανέθεσε η συγγραφέας.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε τις ευχαριστίες μας σε όλους τους εκπαιδευτικούς για την ανοιχτή ψηφιακή αγκαλιά τους στη συγγραφέα Αριάδνη Δάντε, αλλά και την ευγνωμοσύνη μας για τη λαχτάρα να ανταμώσουν από κοντά το συντομότερο δυνατό.

Ακολουθεί λίστα με προτεινόμενα έργα της συγγραφέως.

 1. Ψάχνοντας στην Πυθωνία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3lZrBAV
2. Ψάχνοντας στην παραλία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3u1hLl4 
3. Ψάχνοντας την ερμηνεία, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/3ruTiTm
4. Ο γίγαντας του δάσους, Αριάδνη Δάντε, Εκδόσεις Τσιπούπολη, https://bit.ly/31oNZKv
 
 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Ο γίγαντας του δάσους" της Αριάδνης Δάντε παρουσιάστηκε στη Λευκή Χώρα και ζήσαμε εκεί καλά και κάθε μέρα που σκεφτόμαστε το παραμύθι ακόμα καλύτερα!

Τι γύρευαν άραγε το απόγευμα του Σαββάτου 3 Οκτώβρη ένας νάνος-γίγαντας, ένας παπαγάλος, δυο ξυλοκόποι, πολλά παιδιά, πλήθος ζωάκια, 45 κάρτες αφήγησης, δεκάδες κάρτες δημιουργικής γραφής, μολύβια και αμέτρητα χαμόγελα στον Πολυχώρο του Emileon; Μα είχαν ραντεβού για να ζωντανέψουν το παραμύθι του Γίγαντα του Δάσους της Αριάδνης Δάντε που κυκλοφόρησε την περασμένη Δευτέρα από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη και ήρθε να μοιράσει απλόχερα την αγάπη για το περιβάλλον και τα παιδιά σε όλους του τους αναγνώστες και να τους διδάξει με ευφάνταστο τρόπο μικρά μυστικά της αφηγηματολογίας. Το παραμυθένιο απόγευμα ξεκίνησε με την εμφάνιση της μικρής Ευαγγελίας Σούμπαση, μαθήτριας της Γ' Δημοτικού του 17ου Δημοτικού Σχολείου, η οποία είχε τον ρόλο της κεντρικής παρουσιάστριας της εκδήλωσης. Η μικρή Ευαγγελία, πέρα από το αφηγηματικό της ταλέντο ξεδίπλωσε και το θεατρικό της χάρισμα, μιας και χάρισε στο κοινό έναν απίστευτο μονόλογο-διάλογο με τον πρωταγωνιστή Σπύρο, τον φανταστικό παπαγάλο του παραμυθ

Η κυρία Άνοιξη και τα νηπιαγωγάκια της Αντωνίτσας

"Λοιπόν, παιδάκια ας ξεκινήσουμε το μάθημά μας με το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης", είπε η κυρία Αντωνία Στελιανού του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές της και πάτησε το play από το βιντεάκι.  Ποιος να το περίμενε όμως ότι θα παγώσει η οθόνη και το σύστημα θα "πετάξει" την κυρία  Αντωνία έξω από την τάξη! Η κυρία Αντωνία συνδέθηκε ξανά στην πλατφόρμα για να συνεχίσει το διαδικτυακό μάθημα με τα νηπιαγωγάκια της και προσπάθησε ξανά να βάλει το τραγουδάκι της κυρίας Άνοιξης. 26 Μάρτη βλέπετε! Μπήκε η Άνοιξη για τα καλά και πρέπει να την προϋπαντήσουμε και να της τραγούδησουμε με τα παιδιά! Μάταια όμως. Η κυρία Αντωνία ήταν απογοητευμένη. Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνό της. Κι ενώ είχε μάθημα, το τηλέφωνό της επέμενε να χτυπά! Τότε, το σήκωσε και προσπάθησε να καταλάβει ποια είναι στην άλλη γραμμή... Χωρίς να καταλαβαίνει πολλά, μια άγνωστη φωνή συνδέθηκε στη διαδικτυακή τάξη και εμφανίστηκε ένα άδειο παράθυρο με το όνομα "Αρ

Η "μοντεσσοριανή μέθοδος" στη σύγχρονη ελληνική εποχή

  Η πρώτη αρχή της μοντεσσοριανής μεθόδου αφορά στον σεβασμό στην προσωπικότητα του παιδιού. Τι σημαίνει όμως σέβομαι την προσωπικότητα του παιδιού, και κατά πόσο τελικά αυτή η αρχή είναι εφικτή στην πράξη μέσα στην σύγχρονη κοινωνία; Με βάση την μοντεσσοριανή μέθοδο, όταν αναφερόμαστε στον σεβασμό της προσωπικότητας του παιδιού, αρχικά σημαίνει ότι οι γονείς και οι παιδαγωγοί οφείλουν να επικεντρώνονται στην ουσία της προσωπικότητάς του, δηλαδή, σε όλα εκείνα τα θετικά στοιχεία που την απαρτίζουν, έτσι ώστε να αποκλείουν την παρείσφρηση των αρνητικών. Προκειμένου να αποφευχθεί κάθε αρνητικό στοιχείο, πρέπει το περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί μαθαίνει και αφουγκράζεται τα νέα δεδομένα – ερεθίσματα που του δίνονται, να είναι με τέτοιο τρόπο προετοιμασμένο ούτως ώστε να λειτουργεί βοηθητικά, ως προς την αναγνώριση και τη σύνδεση του παιδιού με κάθε νέο στοιχείο. Επί προσθέτως, βασική προϋπόθεση για την σωστή αναγνώριση κάθε νέου στοιχείου από το παιδί, είναι η έλλειψη οποιουδήπο